استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد . وسیله ای برای بازاریابی و پایه و اساس شهرت و معروفیت شرکت ها می باشند. اسم کوچک شما هم هر چند خوبه ولی از اونجایی که برند رستوران «هانی» در صنایع غذایی معروفه بهتره یک اسم دیگه پیدا کنید. سلام.وارد عرصه تولید انشالا میخوام وارد بشمدر بحثتولید میوه های خشک و پیرامونش درواقع میشه تو صنعت غذایی. سلام، راستش من درباره این موضوع اطلاعی ندارم؛ ولی کامنت شمارو تائید یکنم که بقیه دوستانی که میدونن راهنمایی کنن.
- اما گاهی لغات مبهم شرکت ها موفق می شوند اما نیاز به هزینه و تلاش بسیار برای بازاریابی دارند.
- رکسنا، و apple نمونه های خوب نام های ساختگی هستند که موفق به ایجاد ارزش برند خوب در مدت شده است .
- نامهایی برگرفته از کلمات انگلیسی و یا زبانهای دیگر، دسته چهارم در انتخاب نام برند است.
اگر تمایل دارید که با شیوه اصولی نامگذاری برند بیشتر آشنا شوید و نمی دانید که از کجا شروع کنید، توصیه می کنیم که “راهنمای انتخاب نام برند برای کسب وکارها“را مطالعه و از آن برای انتخاب نام برند خود استفاده کنید. نام گذاری و برندسازی اصولی، هنر یافتن پیامی خاص و منحصر به فرد است که به کمک نام های متعدد قابل انتقال باشد . انتخاب درست این پیام به ایجاد فهرستی گسترده از اسامی می انجامد (در یک پروژه ی نام گذاری یابرندسازیمعمولاً بیشتر از 200 گزینه برای نام برند پیشنهاد می شود). هرچه نام برند و پیام شرکت شما عمیق تر باشد، شما فاصله ی بیشتری با رقبای خود خواهید یافت. پس قبل از فرایند انتخاب نام برند حتما نگاهی دقیق به نقشه ایران و جهان بیاندازید. فقط به خاطر داشته باشید که نام های توصیفی که از نام مناطق جغرافیایی استفاده می کنند قابلیت تجاری سازی چندانی نخواهند داشت، مگر آنکه مشتریان به شکل منحصر به فردی آن نام را با محصول و خدمات شما مرتبط سازند.
انواع طبقه بندی کسب و کار ها :
بههیچ عنوان نام برند خود را، شبیه به نام برند رقبای خود (در داخل و یا خارچ از کشور و منطقه خود) انتخاب نکنید. دسته بندی بالا نشاندهنده انواع مختلف نگرش جهت انتخاب نام برای برند است. نام همچون سایر عناصر برند باید براساس شش معیار اصلی انتخاب شود. در ابتدای کار شما باید به تمامی این پرسشها پاسخ داده تا بتوانید یک انتخاب اصولی و درست داشته باشید. آیا میدانستید نام برند معروف کوکا کولا از مواد اولیه آن گرفته شده است؟ کوکا نام یک گیاه است که نوشابه از آن گرفته میشود.
برای مثال نام برند سافتلن از delicate به معنای نرم گرفته شده و این احساس را در مخاطب ایجاد میکند که لباسها بعد از شست و شو نرم خواهند بود. این دقیقا همان کاری است که شرکت ماشین الکتریکی تسلا انجام داد. فقط به خاطر داشته باشید در انتخاب نام برند و برندسازی به این شیوه، به آنهایی که دیگر در بین ما نیستند و خاطراتشان احترام بگذارید. ثبت تغییرات شرکت نام گذاری برند بر مبنای مناطق جغرافیایی شناخته شده، برند شما را به جامعه نزدیک می کند و میتواند احساسات جامعه هدف شما را بر انگیزد. به عنوان مثال نام کوهستان ها، نام هایی باشکوه و با عظمت هستند، در مقابل نام شهرها جنبه ی بین المللی دارند. پس در هنگام انتخاب نام برند، به حسی که هنگام شنیدن این نام ها پیدا می کنید نیز توجه داشته باشید.
حال که می دانید ارتباط بین نام و علامت تجاری تا چه اندازه اهمیت دارد، لازم است که به نامی فکر کنید که آزادی بیشتری برای ساخت لوگو به شما میدهد. معمولاً لوگوهای تصویری بسیار قویتر از لوگوهای کلمه ای هستند، به همین دلیل بهتر است به نام تجاری فکر کنید که سمبل شیء یا چیزی باشد. لغت های مبهم تلفظ و املای سختی دارند به خصوص در جذب مخاطب در اینترنت. اما گاهی لغات مبهم شرکت ها موفق می شوند اما نیاز به هزینه و تلاش بسیار برای بازاریابی دارند. اما شما بدانید که برای انتخاب نام مناسب به ارزش، هدف و ویژگی شرکت خود فکر کنید.
در انتخاب نام برخی برندها از واژههای ایرانی (فارسی یا زبانهای سایر اقوام ایرانی) استفاده شده است. در انتخاب برخی دیگر، واژههایی با ریشهی غیرایرانی به کار رفته است. عدهای دیگر کوشیدهاند از نام خانوادگی و اسامی اشخاص فاصله بگیرند. تعدادی دیگر از برندهای تجاری نامهایی عمومی را انتخاب کردهاند که به شکل مستقیم ارتباطی با حوزهی فعالیت برند ندارد.
برندسازی تنها زمانی باید انجام شود که تمام مراحل کاری ما مشخص بوده و one hundred درصد مطمئن باشیم که آن را انجام میدهیم. در ادامه به تعریف ثبت برند چیست و چگونگی ثبت برند نیز خواهیم پرداخت. از آنجایی که پیدا کردن نام برند جدید، کار سختی می باشد، باید نام ها را با تغییر فرم، اضافه یا کم کردن یک سری حروف و یا ترکیب دو یا چند کلمه طراحی کنید، که جدید باشد. برای منحصر به فرد بودن در این زمینه باید تخصص کافی داشته باشید و کار خود را به دست افرادی که در این زمینه سر رشته دارد و یا دارای مدرک مرتبط هستند، بسپارید. 1- زمانی که کسب و کار جدید را آغاز کردید و نیاز به نام لوگو و وب سایت دارید. حالا که متوجه شدیم هر اسمی که برای برند انتخاب میکنیم حتما باید خوشآوا باشد سراغ معرفی دیگر کلیدهای انتخاب نام برند قدرتمند بریم.
اسامی کردی برای برند
4- شباهت نزدیک به 50% با نام تجاری دیگر منجر به اخطار رد اظهارنامه و برگشت برند خواهد شد. مشابهت تنها مشابهت کامل نیست و الفاظ برند حتی ممکن است با شباهت کم باعث اخطار خوردن برند شوند. 2022 © تمامی مطالب این سایت متعلق به برندگاه میباشد و انتشار آن خارج از برندگاه مجاز نمیباشد. در مقابل؛ انتقال نام تجاری تقریباً غیرممکن است و در صورت امکان نیز انتقال نام تجاری باید همراه با انتقال شرکت یا بخشی از آن باشد که با نام تجاری شناخته میشود. هیچکس نمیتواند بیش از یک نام تجاری (شرکت) برای خود اختیار کند. نام تجاری تا زمانی که شخص حقوقی منحل نشده و حتی سالها پس از انحلال، اعتبار دارد.
ساختن یک نام تجاری زیبا و منحصربهفرد نیاز به آموزش و صرف زمان دارد. در این مقاله، اصول نامگذاری برند را به طور کامل شرح دادهایم. سپس بین 2تا three هفته بعد از آن تقاضای یک جلسه مشاوره تلفنی اختصاصی نیمساعته☎️ با جناب مهدینژاد🤓 داشته باشید و روی مشخص کردن نامهای نهایی از بین انتخابها با ایشان مشورت نمایید. ثبت برند اجزا اصلی در انتخاب اسم برند شامل نام برند ، نام تجاری و پوشش تجارت است. نام تجاری همان نامی است که در فعالیت های حقوقی و امور قانونی از آن استفاده می شود، نام برند اما همان کلمه کوتاهی است که معرف محصولات و خدمات شما است. پوشش تجاری هم شیوه ارائه محصول و یا خدمت، بسته بندی ویژه، رنگ سازمانی خاص و… است.
حدود ۴۰ سال پیش زمانی که استیوجابز تصمیم به تولید کامپیوترهای کوچک و شخصی گرفت ایدهای متمایز داشت. او قصد داشت بر خلاف کامپیوترهای زشت موجود بازار مثل آیبیام و دیایسی کامپیوتری زیبا و اغواگر بسازد. یادتان باشد نامی که برای برند انتخاب میکنید، نباید صدایی شبیه به واژهای با معنی منفی یا زشت داشته ثبت شرکت باشد. برای مثال جف بزوس مالک آمازون ابتدا قصد داشت نام سایتش را کادابرا به معنای اجی مجی لاترجی بگذارد اما شباهت آوایی این نام به واژه کاداوِر به معنی جسد باعث شد قید این نام را بزند. برای انتخاب نام برند باید تمرکزتان روی انتخاب نامی قدرتمند باشد که شما را از سایر رقبایتان به شدت متمایز کند.