تبصره 2 – به قضات نظامی سازمان قضائی نیروهای مسلح در مدتی که در پستهای قضائی انجام وظیفه مینمایند، معادل مابهالتفاوت مجموع دریافتی آنان تا هشتاددرصد(80%) حقوق و مزایای مستمر قضات همتراز دادگستری فوقالعاده ویژه پرداخت میگردد. 1- دادستان نظامی استان، دادستان عمومی (غیر از تهران)،رئیس دادگستری شهرستان، دادستان انقلاب اسلامی استان، رئیس دادگاه حقوقی 2 مستقل به مأخذ پنجدرصد(5%). تبصره 3- علاوهبر امتیازات فوقبه متصدیان مشاغل مدیریت و سرپرستی در صورت داشتن مسؤولیتهای زیر حداقل به مدت دوسال در طول دوران خدمت درصدهای زیر حسب مورد به امتیاز حقوق آنان اضافه خواهد شد. تبصره – عدم رعایت مفاد ماده فوق الذکر توسط هر یک از کارمندان دولت اعم از قبول کننده پست دوم یا مقام صادرکننده حکم متخلف محسوب و در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد شد.
وجه تفاوت شرکت دولتی و تجاری در مورد بازرس و حسابرسی در شرکت های دولتی است. با توجه به مفاد این ماده می توان گفت شرکت های دولتی تا آنجا که در اساسنامه شان قید نشده باشد، شکل شرکت های سهامی را دارند و می توان آن ها را تاجر تلقی کرد. گرچه در معنای عام تمام شرکت هایی که طبق قانون تجارت تشکیل و مطابق مقررات به ثبت می رسند قانونی هستند و اصلاَ شرکت غیرقانونی به پیگیری ثبت تغییرات شرکت وجود نمی آید، با این حال اصطلاحاً شرکت هایی را که قانون خاصی برای تاسیس آن ها تصویب شده است را شرکت قانونی می گویند. در اساسنامه شرکتهای دولتی که کل سهام آن به دولت تعلق دارد، مشخصات وزرایی که به لحاظ ارتباط با وظایف و اهداف شرکت باید در مجامع عمومی شرکت هیأت وزیران دخالتی ندارد. کنند قید می گردد و مجامع با همان وزراء یا مدیران تعیین شده تشکیل می گردد.
هدف از اجراي برنامه خصوصيسازي، كوچك سازي دولت و واگذاري امور به بخش غيردولتي بوده است. ماده three قانون يادشده نيز بيان داشته ارجاع كارهاي خدمات مهندسي مشاور و پيمانكاري ساختماني، تأسيساتي، تجهيزاتي و خدماتي تنها به مؤسسههاو شركتهاي داخلي مجاز است و در صورت عدم امكان، با پيشنهاد دستگاه اجرايي و تصويب شوراي اقتصاد، از طريق مشاركت شركتهاي ايراني خارجي مجاز خواهد بود كه حداقل سهم ارزشي كار طرف ايراني fifty ثبت برند one درصد باشد. هرچند در اصل مزبور از لفظ شركت دولتي استفاده نشده است اما تمام فعاليتهاي ذكر شده در اين اصل از مصاديق فعاليت شركتهاي دولتي در ايران است. بهرغم اينكه محدوده تعريف شده در اين اصل بسيار وسيع است اما در حال حاضر حيطه فعاليت شركتهاي دولتي در ايران بسيار گستردهتر از چارچوب مورد اشاره است به طوري كه ميتوان محدوده مزبور را حداقل فعاليت شركتهاي دولتي در ايران قلمداد كرد.
تبصره 1- دستگاههایی که براساس وظایف قانونی خود برای ارائه خدمات به مردم عهده دار انجام برخی از امور فوق می باشند با رعایت احکام این فصل از حکم این ماده مستثنی میباشند. تبصره 3- کارمند میتواند سه طریق از طرق پنج گانه فوق را به ترتیب اولویت انتخاب و بهدستگاه اجرائی اعلام کند. دستگاه مربوطه مکلف استباتوجه به اولویت تعیین شده از سوی کارمند یکی از روشها را انتخاب و اقدام کند.
دستورالعمل فعالیت ، سرمایه و مجوز صرافی ۱۴۰۰
سازمان خصوصيسازي نيز يكي از نهادهاي مؤثر در فرآيند خصوصيسازي بوده كه در اجراي مفاد فصل سوم قانون برنامه سوم توسعه تشكيل شده است. مطابق بند «ج» ماده 14 قانون يادشده، نظارت بر فرآيند واگذاري و ارايه گزارشهاي نظارتي شش ماهه به رييس جمهوري و مجلس شوراي اسلاميشامل تجزيه و تحليلها، بررسي نقاط ضعف و بازخوردهاي فرآيند و راهكارهاي پيش برنده از وظايف و اختيارات هيأت عالي واگذاري است. در ايران در برنامههاي اول و دوم توسعه كشور، هيأت وزيران و دستگاههاي اجرايي واگذار كننده به طور عام وظيفه نظارت بر واگذاري را به عهده داشته و مسؤول حسن اجراي آن بودهاند. خصوصيسازي و واگذاري شركتهاي دولتي به بخش غيردولتي يكي از اهداف برنامههاي توسعه پس از انقلاب است.
- بودجه نوعی برنامه است وبرای هر برنامه ابتدا وانتهایی پیش بینی می شود ودرزمان یک سال امکان پیش بینی نزدیک به واقعیت بیشتر خواهد بود.
- هرچند بنابر مراتب پیش گفته اصحاب دعوی آشنایی به موازین قانونی و تشریفات آمره در چگونگی حضور نماینده حقوقی را نداشته لیکن مراجع قضایی نیز عملاً در صورت عدم ایراد اصحاب دعوی به این موضوع عطف توجه قضایی نمی نمایند.
- 3-آیا با وجود ساخت بازی ویدیویی سطح بالا و کاملا جرفه ای میتوانم یک شرکت دانش بنیان ثبت بنمایم ؟ بخاطر اینکه ساخت بازی تنها جنبه هنری ندارد و قسمت اعظم آن برنامه نویسیهای پیچیده و دشواری دارد.
- ماده 38 – بهمنظور تسریع و سهولت در ارائه خدمات به مردم، واحدهای خدماترسانی الکترونیکی از طریق بخش دولتی و غیر دولتی در مراکز شهرستانها ایجاد میگردد.
همچنین میتوانید حتی وقتی از سیستم خارج شدهاید، نتایج جستجوی سفارشی دریافت کنید. اگر این سطح از سفارشیسازی جستجو مدنظر شما نیست، میتوانید بهصورت خصوصی جستجو و مرور کنید یا شخصیسازی جستجو درحالت خروج از سیستم را غیرفعال کنید. کوکی فایل کوچکی متشکل از رشتهای از نویسهها است که هنگام بازدید از یک سایت، به رایانه شما ارسال میشود. وقتی از سایت مجدداً دیدن میکنید، کوکی به سایت امکان میدهد مرورگر شما را شناسایی کند. میتوانید برای رد کردن همه کوکیها یا تعیین زمان ارسال کوکی، مرورگرتان را پیکربندی کنید. با این وجود برخی از ویژگیهای وبسایت یا سرویسها ممکن است بدون کوکیها درست کار نکنند.
سامانه ثبت شرکت ها و موسسات
تبصره 9- مشمولین قانون حالت اشتغال- مصوب 1372، مجلس شورای اسلامی از مقررات این دستورالعمل مستثنی میباشند. ماده کرامندانی که تا قبل از تصویب این قانون به استخدام درآمده و از نظر بازنشستگی مشمول صندوق بازنشستگی کشوری میباشند، با رعایت احکام پیشبینی شده در این فصل تابع صندوق خود میباشند و یا در صورتی که پس از اجراء این قانون به استخدام ر سمی درآیند و این صندوق را انتخاب کنند. با رعایت احکام مذکور در این قانون مشمول سایر مقررات قانونی قبلی خواهند مبود. ماده به کارمندان مشمول این قانون که بازنشسته میشوند به ازاء هر سال خدمت یک ماه آخرین حقوق و مزایای مستمر (تا سی سال) به اضافه وجوه مربوط به مرخصیهای ذخیره شده پرداخت خواهد شد.
ـ تعریف مراجع دولتی:
در برخی موارد، همچنین ممکن است لازم باشد هویت شما را به تأیید برسانیم و برای انجام این کار، اطلاعاتی از شما درخواست کنیم. بهعنوان مثال، اطلاعات شما را پردازش میکنیم تا با گزارش آمار استفاده از محتوا به صاحبان حقوق مربوطه، آنها را از نحوه استفاده از محتوایشان در سرویسهایمان آگاه کنیم. همچنین اگر افراد نامتان را جستجو کنند ممکن است اطلاعات شما را پردازش کنیم و سایتهایی را در نتایج جستجویمان نشان دهیم که حاوی اطلاعاتی عمومی درباره شما هستند. برای مثال، این حافظه میتواند به برنامه وب امکان دهد بدون اتصال اینترنت اجرا شود و میتواند با فعال کردن بارگیری سریعتر محتوا، کارکرد برنامه را بهتر کند. به اطلاعات ثبتشده درباره کاربران گفته میشود که دیگر به کاربر خاصی مربوط نمیشود و اشاره نمیکند. دادههای شما را برای ارائه سرویسی که تحت قراردادی درخواست کردید پردازش میکنیم.
در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسلهای بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی میگردد. از این رو فعالیتهای اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است. در بهرهبرداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استانها و توزیع فعالیتهای اقتصادی میان استانها و مناطق مختلف کشور، باید تبعیض در کار نباشد، به طوری که هر منطقه فراخور نیازها و استعداد رشد خود، سرمایه و امکانات لازم در دسترس داشته باشد. طرح حکومت اسلامی بر پایه ولایت فقیه که در اوج خفقان و اختناق رژیم استبدادی از سوی امامخمینی ارائه شد، انگیزهمشخص و منسجم ثبت شرکت در تهران نوینی را در مردم مسلمان ایجاد نمود و راه اصیلمبارزه مکتبی اسلام را گشود که تلاش مبارزان مسلمان و متعهد رادر داخل و خارج کشور فشردهتر ساخت. پژوهشی و دیگر واحدهای دولتی و مابقی سهام متعلق به اعضای هیأتعلمی و دانشجویان و سایر سهامداران بخش خصوصی است، نتایج تحقیقات اعضای هیأتعلمی و دانشجویان خود را تجاریسازی نمایند. شرکتهاي متقاضي پس از توليد کالاها و خدمات دانشبنيان يا ارايه نمونه آزمایشگاهی (براي شرکتهاي نوپا)، بر مبناي آييننامه مصوب کارگروه، ارزيابي شده و براي يک مدت محدود ميتوانند از تسهيلات و مزاياي قانون استفاده کنند و براي تمديد زمان استفاده از مزاياي قانون، بايد دوباره ارزيابي شوند.
ماده fifty five – سازمان مکلف است بهمنظور حفظ سرمایههای انسانی و شناسایی افراد واجد شرایط احراز پستهای مدیریت نسبت به ایجاد بانک اطلاعات مدیران جهت استفاده مقامات و مدیران ذیربط اقدام نماید. دستگاههای اجرائی میتوانند برای حداکثر پانزده درصد (15%) سمتهای مدیریت حرفهای از افراد شایسته (با رعایت تخصص و تجربه شاغل نسبت به شغل ، بدون رعایت سلسه مراتب مدیریتی) خارج از دستگاه استفاده نمایند. تبصره – درصورت عدم تمدید قرارداد با کارمندان پیمانی مطابق قوانین و مقررات مربوط عمل خواهد شد. تبصره three – آئین نامه اجرائی این ماده توسط سازمان تهیه و به تصویب هیأت وزیران میرسد.
مناطق آزاد باعث ذخیره ارز و جلوگیری از خروج آن از کشور شده و در مقابل باعث ارز آوری فراوان می شود. و بسیاری از تجار خارجی نیز برای راه کسب و کار در ایران ابتدا در مناطق آزاد سرمایه گذاری می کنند. در ضمن باید علاوه بر اینکه شرکت شما در مناطق آزاد به ثبت می رسد باید فعالیت های کاری و تجاری شما هم در منطقه آزاد باشد. 4- برای تشکیل شرکت های نسبی باید حداقل 2 نفر سهامدار در ابتدای تاسیس وجود داشته باشند. نحوه فعالیت سهامداران در این شرکت ها وابسته به مقدار سهامی که در شرکت قرار داده اند دارد بدین صورت که فقط به نسبت سهام خود می توانند در امور دخالت کنند و در تصمیم گیری های کلان نقش داشته باشند و همچنین نسبت به بدهی و قروضی که برای شرکت بوجود می آید نیز به همین میزان باید دخالت کنند. 3- در ضمن یکی از مزیت های شرکت های بازرگانی برای صادرات و واردات کالا نیازی به مجوز خاصی نیست و می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.شرکت تعاونی1- شرکت تعاونی به دلیل شرایط خاص و پیچیدگی که نسبت به دیگر شرکت ها دارد از لحاظ تقاضا در رتبه سوم می باشد.