Content
داشتن یک راهبرد کلی برای نامگذاری برند اصلیتان و زیرشاخههای جدیدی که به خاطر گسترش برندتان به وجود میآیند اهمیت مضاعفی مییابد. با دسترسی بیشتر به اطلاعات در مورد مردم و فرهنگهای گوناگون و در نظر گرفتن تنوع فرهنگی کشورهای مختلف بر این مسئله فائق شوید. محدودیتها، وجود واقعی ندارند بلکه ساخته و پرداخته ذهن انسان هستند. نامگذاری برخلاف آنچه بسیاری از افراد تصور میکنند، یک فرآیند به مراتب پیچیده است.
البته امروز اگر برندی وجود داشته باشد که سایت یا کانال نداشته باشد از بقیه شرکت ها عقب می ماند و در واقع نمی توان نام آن را برند نامید. زیرا، در صورتی که امکان به ثبت رسیدن یک اسم وجود نداشته باشد، انتخاب آن هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت. لذا، پیشنهاد می شود قبل از انجام این کار، ابتدا قوانین و مقرارت وضع شده توسط سازمان مالکیت معنوی در این زمینه را با دقت مطالعه کرده، سپس تصمیم به برگزیدن اسم مد نظر نمایید.
انتخاب اسم برند بهدرستی یکی از مهمترین دغدغههای افراد حرفهای در حوزه کسبوکار است. مطمئنم شما دوست عزیزی که در حال مطالعه این مقاله درباره انتخاب اسم برند هستید تا حدود زیادی از اهمیت ارزش اسم برند آگاهید. آشنایی با چندین ایده برای اسم شرکت و دانستن نکات مهم و بایدها و نبایدها در مورد نام مناسب شرکت و برندسازی، به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. برای انتخاب لوگو و اسم برند باید علاوه بر مواردی که در مقاله ذکر شد به نوع کسب و کار و ویژگی که شما رو از رقبا جدا میکند توجه داشته باشید. لذا برای انتخاب درست لوگو و اسم برند پیشنهاد میشود که از افراد متخصص کمک بگیرید و آنها با شناخت کامل از کسب و کارتان بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد. مشاورین حقوقی در موسسه ثبت نوول با تخصص و کارآزمودگی خود آماده ارائه نمونه اسم شرکت برای شرکت و موسسه مورد نظر متقاضیان می باشد .
میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آنها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل بهکارگیری باشد. ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند. انتخاب نام خود نیاز به طی فرایندی دقیق و جامع دارد و باید نامهای بسیاری را مورد بررسی قرارداد تا نهایتا به نامی رسید که از نظر قانونی نیز قابل ثبت نیز باشد.
- در کتاب «راهاندازی مطمئن کسبوکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش میدهیم که چگونه یک کسبوکار اینترنتی مطمئن راهاندازی کنید؛ کسبوکاری که موفقیتش حتمی باشد.
- اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود .
- این نوع از اسامی اگر دارای بار مفهومی قدرتمندی باشند ماندگاری بالایی در ذهن مخاطبین خود بهره مند می شوند.
- مدیران موفق به آینده کاری خود می اندیشند و اسامی خاص و تکی را برای شرکت خود انتخاب کرده که باعث پیشرفت هرچه بیشتر شرکت و مطرح شدن آن ها بین اشخاص در جامعه شود.
- ۴- خود را محدود نکنید و تمامی اسامی ممکن را در نظر بگیرید.
۱- اسامی شرکتهای دیگر را چک کرده و ایدههای خود را با آنها مقایسه کنید. برای مثال به جای استفاده از کلماتی مانند سیستم از سامانه یا به جای استفاده از تکنولوژی از فناوری استفاده کنید. این اسامی باید در لغتنامه دهخدا و یا در فرهنگ معین وجود داشته باشند. اسم شرکت شما نباید پیش از آن به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد.
هم دقیقاً همینطور است، بخصوص وقتیکه قرار است هویت و بیزینس شما را به دیگران معرفی نماید. پس هیچوقت از سر عجله و سهلانگاری اسمی را انتخاب نکنید که بعد از چند سال بخواهید نام برند خود را عوض نمایید و برای معرفی مجدد آن هزینههای زیادی را متقبل بشوید. کافی است به تصویر زیر نگاهی بیندازید و مهمترین نکاتی را که برای اخذ دامنه اینترنتی مناسب باید داشته باشید را فرا بگیرید. سپس در مرحله بعدی این 5 خط را به یک خط کاهش داده و در صورت امکان تنها در سه کلمه، مهمترین کلیدواژههای کسب و کار خود را مشخص نمایید.
آیا می توان نام برند را به صورت نام شرکت ثبت کرد؟
به عنوان نمونه برند باید فاقد کلمات غیر متعارف باشد و از چارچوب و قواعدی خاص برای انتخاب نام برند بهره گیرید . برای یک شرکت معدنی در خراسان جنوبی به دنبال یک اسم سه بخشی هستم اما هنوز به هدفم نرسیدم. بنده برای یک شرکت دانش بنیان که در زمینه تولید ادوات کشاورزی ثبت برند فعالیت خواهد داشت به چند نام مناسب نیاز دارم . صورتجلسه ی تغییرنام شما شامل عناوینی جدیدی خواهد بود که با درج آن موارد و در نظر گرفتن پنج نام برای شرکت میتوانید اقدام به تغییر نام نمایید همچنین میتوانید از لیست اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید .
در نهایت یک نماینده برای برگزاری این جلسه و مدیریت آن انتخاب کنید که دارای شخصیت و زمینه فکری قوی باشد. در طول جلسه به دقت به صحبت ها گوش دهید و در صورت امکان آنها را یادداشت یا ضبط کنید. پس از پایان طوفان فکری و یافتن نام های جدید، در مورد هر یک از اسامی پیشنهادی برای اسم برند رای گیری کنید. تبریک صمیمانه ما را بپذیرید… ثبت شرکت شما به مرحله ثبت برند رسیدید حالا باید دیگر به فکر یک استراتژی فروش انفجاری باشید. اگر هنوز سایت ندارید میتوانید از خدمات طراحی سایت ما نهایت استفاده را ببرید و یا از خدمات گرافیکی تیم حرفهای اورامان وب بهرهمند بشوید. حال که تا حدودی با کلیدهای انتخاب اسم برند آشنا شدیم قصد داریم که ساخت یک نام برند را رقم بزنیم.
قوانین انتخاب اسم برند
از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . اسم شرکت و برند به دلیل خاص بودن باید کاملاً تخصصی انجام شود از این رو لیست نمونه اسامی قابل ثبت را می توانید از راه مشاوره آنلاین و تخصصی تغییرات شرکت کارشناسان حقوقی ایلیا دریافت کنید. در مقاله مربوط به اسامی خاص نیز می توانید نمونه اسامی خلاقانه را مشاهده کرده و از این راه نامی مناسب برای شرکت و برند خود برگزینید. شرکت ایلیا در این مقاله درباره ی اسم شرکت و اسامی خاص برای برندو شرکت مطالبی را به متقاضیان محترم ارائه می نماید تا راهنمای شما باشد .
به همین دلیل است که کلید خوشآوایی را کلید شماره صفر انتخاب نام برند نامگذاری کردهام که حتما باید کنار هر کلید دیگری این را هم به کار ببرید. نامهای زرنگ نامهایی هستند که به دلیل ویژگیها و کلیدهایی که دارند به خودی خود قدرتی ذاتی برای تبدیل شدن به نام برند قدرتمند را دارند. در مقابل نامهای تنبل آن دستهای هستند که نهتنها کمکی به فرآیند برندینگ و رشد کسبوکار نمیکنند؛ بلکه میتوانند ضرر هم برسانند. طبیعتا کسی که کتابم را خوانده باشد و با این نامها آَشنا باشد هیچگاه آنها را برای برندش انتخاب نمیکند. طبیعتا هر مالک برندی میخواهد قدرتمندترین نام را برای برندش انتخاب کند.
به عنوان مثال بارها اتفاق افتاده است که حل یک مسئله ماها نیمکره چپ مغز ما را درگیر کرده باشد حال آنکه این مساله در کسری از ثانیه توسط نیمکره راست ما به صورت تجسمی حل می شود. اگر تا اینجای کار مشکلات قانونی را حل کردهاید میتوانید سرغ مرحلهی تست نام برند بروید. برای مثال شرکتهای تولید کننده نوشابه انرژیزا همگی سعی میکنند از مفهوم قدرتمند بودن استفاده میکنند.
برندها دارای نام های متفاوتی هستند که هر یک از آن ها در یک دسته جداگانه تقسیم بندی می شوند. به عبارتی دیگر تمامی اسم های تجاری در یکی از گروه های شرح داده شده در قسمت زیر تقسیم بندی می شوند. محصولی که تولید کرده اید، مستلزم انتخاب یک برند خاص است.
رایجترین نامهای فامیلی درایران به ترتیب عبارتند از محمدی، حسینی و احمدی. برای مشاوره در مورد طراحی لوگو، طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و اپپلیکیشن موبایل میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید. مرحله آخر ثبت قانونی نامی است که با تحقیق و زحمت زیاد به دست آورده اید. چه بسا نام های زیبایی که به دلیل اهمال کاری در این مرحله از دست مالک آن خارج شدند و زحمات چندساله ایشان، پله ترقی اشخاص دیگر شده است.
برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکتهای ارائهدهنده خدمات سرور را پیدا کرده و بهصورت آنلاین دامنهی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید. اگر ایده و فکر شما در مورد آینده کسب و کارتان بزرگ باشد، از حال به فکر سازماندهی آینده خواهید بود و آن را از نام برند خود شروع خواهید نمود. بهترین نامهای تجاری توصیفکننده نیستند – برند نماینده یک ایده بزرگ است و کلمات را بهدرستی به عناصر احساسی تبدیل میشود.