هم ایرانی و هم خارجی از این سبک نامگذاری استفاده کرده و میکنند. این موضوع البته اگر که بتوانیم نامی خوش آوا و قدرتمند بسازیم، خود بسیار کمککننده خواهد بود. مراکز زبان سفیر هم که به نظر ما عالی است، چه بسا که سفیر استعارهای همهگیر از شخصی است که میدانیم حتماً به زبانهای خارجی مسلط است. ما ثبت تغییرات شرکت در این مثال، برند آب معدنی دماوند را داریم که نمادی تصویری و بسیار شناختهشده است. اگر شما قصد رقابت در محدوده ای فراتر از ناحیه فعلی خود دارید، حتما می دانید که اکثریت نام ها و دامنه های منتخب شما قبلا ثبت شده اند. از تاثیرات منفی انتخاب یک نام ضعیف می توان به دشواری در تولید علاقه اشاره کرد.
برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید. در این گام بهسادگی و باخیال راحت میتوانید اسم برند و محصول خود را در سایت مرکز مالکیت فکری ثبت کنید. البته باید اظهارنامهای تکمیل کنید و همچنین مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. بعد از اینکه این اسامی را مشخص کردید، متوجه میشوید که تعدادی از این اسمها را بیشتر دوست دارید.
لطفاً اول مراحلی رو که توی مقاله گفتیم انجام بدید اینکار شاید اولش یک کمی سخت به نظر برسه ولی بهتون قول میدم اسمهای خیلی بهتری پیدا میکنید. دنبال یه اسم خوب میگردیم که هم سایتشو طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام. و اینکه من خیلی حساس نیستم، چند تا طراح سایت و سئو کار فرصت طلب تا دیدن بازار خرید و فروش دامنه داغه نزاشتن یکیش به بقیه برسه میشینی چند روز فکر میکنی به نتیجه میرسی میزنی میبینی دامنه بستس. البته مشکل اصلی این بود که سواد انگلیسی ایرانی ها فوق العاده پایینه و فارسی هم مینویسی چیز دیگه ای تلفظ میکنن وگرنه برند تلفظ خیلی سختی نداره و از اینکه باید کنار بزارمش خیلی ناراحتم. درباره «قوانین ثبت علائم تجاری» جستجو کنید و در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک این قوانین رو مطالعه بفرمایید. ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم.
۵- مشورت کنید و از خانواده یا دوستانتان بخواهید تا به شما برای اسم شرکت ایده بدهند، اما آن را به یک کارگروهی تبدیل نکنید چرا که انتخاب گروهی اسم نهایتا شما را به سمت سادهتر و معمولی شدن ایدههایتان میکشاند. از طرف دیگر ممکن است نهایتا کسی در این میان رنجیده خاطر شود. استفاده از اسامی خاص اصیل ایرانی هم افتخار آمیز و باشکوه است و هم میتواند توصیفی از شرکت شما باشد. اسم انتخابی شما باید دارای معنا و مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی بوده و نامهایی که مخالف با موازین شرعی و نظم عمومی هستند و یا مستهجن و خلاف اخلاقاند تایید نخواهند شد. آنها ایدههای نام را از مارکهای معروف دیگر کپی میکنند. شما به نامی نیاز دارید که به شما کمک کند در جمع رقبا برجسته شوید.
هزینه ثبت شرکت سهامی خاص
پس بهتر است از استفاده از کلماتی که برخی حروف آن در زبان سایر کشورها نیست خودداری کنید. همچنین مراقب باشید نام انتخابی شما در سایر زبانها معنای نامناسبی را تداعی نکند. یعنی بتوان اسم برند را از طریق المانهای گرافیکی به شکل مناسبی طراحی کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثالهای خوبی برای یک اسم برند بصری هستند؛ چون همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن مخاطب شکل میگیرد. بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگیهای بصری نام برند باز است.
اسم انتخاب کردن یکی از چالشهایی هستش که ذهن رو خیلی درگیر میکنه. حتی بعضی وقتها با وجود اینکه کلی وقت صرف این کار میکنیم، باز هم به نتیجه درست و مطمئنی نمیرسیم. به هر حال انگار مسئولیت خیلی بزرگیه و باید کلی وقت صرف انتخاب نام برند کنیم. اگر ایده و فکر شما در مورد آینده کسب و کارتان بزرگ باشد، از حال به فکر سازماندهی آینده خواهید بود و آن را از نام برند خود شروع خواهید نمود. انتخاب درست این پیام به ایجاد فهرستی گسترده از اسامی می انجامد (در یک پروژه ی نام گذاری یا برندسازی معمولاً بیشتر از 200 گزینه برای نام برند پیشنهاد می شود).
ثبت شرکت ایلیا گزینه بسیارخوبی برای انتخاب اسم برند برای شما متقاضی گرامی محسوب می شود. لذا می توانید امور انتخاب اسم برند خود را به ما بسپارید. ما از طریق سایت برندیک با اتصال افراد خلاق و مجرب در عرصه انتخاب برند به صاحبان کسب و کار، در انتخاب یک برند بی نقص و رضایت بخش نقش ایفا میکنیم. ما در شرکت ایدهها و نامهایی که توسط افراد خلاق و علاقهمند ارائه شدهاند را کارشناسی کرده و در صورت صلاح دید، آن را به صاحبان کسب و کار ارائه میدهیم. تا به حال بیش از ۵۵۰ نام تجاری به واسطه سایت برندیک ثبت شده است که از دیگر افتخارات ما به شمار میرود. کسب و کارها با تبلیغات مختلف از طریق انواع شبکهها و کانالها، قصد افزایش فروش و شناخته شدن خود میان تمام مخاطبان را دارند.
انتخاب اسم فقط بخشی از راهاندازی کسب و کار هست که اهمیتش هیچ وقت به اندازه بقیه مراحل و بخشهای یک کسب وکار نیست. البته استثنایی در اینجا وجود دارد؛ اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق میکند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینههای برندینگ را بهشدت کاهش پیدا میکند. بسیاری از سلبریتیها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردهاند.
- پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند.
- اسامی مثل فرنیا به معنی گذشته با شکوه یا فرداد به معنی شکوه و عظمت، میتونه زیبایی اسم برندتون رو دو برابر کنه.
- برند باید به گونهای باشد تا در راستای تیپ شخصیتی کسب و کار قرار گیرد، نه در مقابل آن.
- پس از پایان کار، موارد نامناسب را حذف کنید و به لیست کوتاهی برسید.
خصوصاً این که چشمههای آب معدنی این کوه بسیار معروف بوده و همین موضوع انتخاب اسم این برند را بسیار شایستهتر مینماید. این که ما بتوانیم اسمی شایسته و قدرتمند برای برند شخصی، سازمانی، سایت و …..پیدا کنیم این روزها یکی از اصلیترین دغدغههای صاحبان کسب وکارهاست. اگر بتوانید پاسخ درستی برای این سه مورد داشته باشید، میتوانید اهداف و هویت برندتان را به خوبی تعریف کنید. فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید. یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید. اگر به این مورد توجه نکنید، ممکن است به وضعیتی که در مورد لیدی گاگا گفتیم دچار شوید.
گامهای اساسی پیدا کردن اسم مناسب شرکت
از جمله آن نکات می توان به جستجوی الهامات و مواردی خاص که در پیرامون یک برند و ارائه محصول به بازار وجود دارد اشاره کرد . کلماتی در زندگی روزمره ما وجود دارند که امکان دارد بارها از آن ها در طول روز استفاده شود . یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب اسم برند باید به آن توجه نمود آن ثبت برند تجاری است که نام انتخابی باید انتقال دهنده مفهوم محصول یا خدمات مربوطه باشد . بستگی داره که برای چه موردی بخواید ازش استفاده کنید اگر اسم شرکته که شما در اسم شرکت نمیتونید از واژه ی انگلیسی استفاده کنید اگر اسم برند هستش که برای استفاده از واژه های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه بدید .
برندی که قصد ثبت آن را دارید باید در دهخد یا موارد مشابه ثبت شده باشد و معنا فارسی داشته باشد و الا اصولا برای ثبت آن مخالفت می شود، پس حتما پس از انتخاب اسم چک کنید که آن معنای فارسی را داشته باشد. برای خودتان محدودیت ایجاد نکنید که برند دقیقا بیانگر کاری که شما میکنید، باشد. این کار باعث میشود در آینده نتوانید محصولات و خدمات خود را توسعه دهید. اسم برند باید بتواند تجربه، اعتبار و برجستگی محصولات یا خدمات را انتقال دهد،اصلیترین و خاصترین شاخصه برند را می توان در شخصیت برند دید، شخصیت برند در گرو اصلیترین و خاصترین ویژگیهای آن است. پیش از این گفتیم که بهتر است نام تجاری خود را محدود به چیز خاصی نکنید.
نام یک شرکت تجاری جزء سرمایه شرکت محسوب میشود و در مالکیت شرکت است در نتیجه ساخت اسم شرکت مناسب اهمیت ویژهای دارد. در ایران قوانین زیادی برای ساخت اسم شرکت وجود دارد و در هنگام ثبت شرکت شما باید نام شرکت را مشخص کرده باشید. تایید نام یک شرکت توسط اداره کل شرکتها انجام میشود و تایید موسسات صنعتی توسط سازمان ثبت اسناد ثبت شرکت و املاک کشور انجام میشود. پروسه ثبت نام یک شرکت و ساخت اسم شرکت به صورت اینترنتی انجام میشود در نتیجه شما میتوانید به صورت اینترنتی از طریق سازمان ثبت شرکتها نام شرکت خود را ثبت و پیگیر ثبت نام شرکت باشید. ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد.
برای اطلاع از تکراری نبودن نام انتخابی تنها کافی است به سایت اداره ثبت علامت تجاری مراجعه و در قسمت استعلام برند با درج نام انتخابی اقدامات لازم را جهت انتخاب نام خاص انجام دهید . چنانچه دانستن این قوانین و نکات در انتخاب اسم برند به شما کمک شایانی می کند . متاسفانه اغلب شرکتها و موسساتی که در حال حاضر در ایران به ثبت شرکت یا انتخاب نام شرکت مشغول هستند کمترین تخصصی در انتخاب نام دامنه اینترنتی مناسب برای شرکتها ندارند. ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است. یک نام مناسب برای علامت تجاری را می توان به نام اشخاص تشبیه کرد که برای هر فرد متفاوت بوده که می توان آن فرد را با آن اسم شناخت و از آن نام برد . پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را کرد تا در آینده کاری بتوان با تکیه بر آن راه های موفقیت را پیمود و در عرصه های مختلف کاری خود را به افراد جامعه شناساند .
در کشور ما نیز با توجه به تفاوتهای فرهنگی و زبانی با دنیا، استفاده از خلاقیت و نوآوری در زمینه انتخاب اسم برند ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون اتکا به خلاقیت در زمینه انتخاب نمونه اسم برند، شما توانایی لازم برای جلب نظر مخاطب هدف را نخواهید داشت. در صورت انتخاب اسمی مناسب امکان موفقیت شما در جلب نظر مخاطب هدف و تبدیل آنها به مشتریان افزایش خواهد یافت.