انتخاب نام برتر برای ثبت علامت تجاری

انتخاب نام برتر برای ثبت علامت تجاری

در نتیجه هر محصول با نام تجاری خاص خود، با محصولات مشابه موجود در بازار به رقابت می پردازد. در این سال فیلیپ موریس، کرفت را در آمریکا و نستله، رون تیری را در اروپا خریدند. فیلیپ موریس چهار برابر ارزش دارایی های شرکت کرفت بابت خرید آن پول پرداخت کرد و نستله بیش از پنج برابر بابت خرید رون تیری. هر نام را در لیست کوتاه خود قرار دهید و برای آن نام یا انواع یک مارک تجاری جستجو کنید. مثلا در کانادا ، بانک اطلاعاتی علائم تجاری کانادا را جستجو کنید تا ببینید آیا نام های لیست شما دارای مارک تجاری هستند یا خیر.

انتخاب نام تجاری

با توجه به نام برند باید به راحتی موضوع را متوجه شد و معنی آن فوراً در حافظه بماند. برای مثال، اگر شرکت شما قصد دارد علامت تجاری «صندلی» را برای فروش صندلی ثبت کند، تقاضانامه ثبت این علامت مردود خواهد شد چون «صندلی» واژه‌های عام برای این محصول است. اگر فکر می‌کنید می‌توانید به‌درستی این عبارت‌ها را در فارسی با عبارات بین‌المللی مطابقت دهید زیاد خودتان را اذیت نکنید.

درآمد ماهیانه یک فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

به یاد داشته باشید که یک نام تجاری خوب به شما امکان می دهد تجارت خود را به به بالاترین سطح ممکن برسانید. براساس نتایج مرحله 5 لیست شما احتمالاً کمی کوتاه تر خواهد بود. هر نام را با دقت در نظر بگیرید و در لیست جدید باید حدود three تا 5 اسم برتر وجود داشته باشد. علاوه بر تأیید در دسترس بودن مارک تجاری ، باید سریعاً نام آن را جستجو کنید تا ببینید چه چیزی ظاهر می شود.

اگر زمان و بودجه اجازه می دهد ، بازار را با چند نام آزمایش کنید. لوگو و بسته بندی ایجاد کنید و ببینید چه چیزی بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد. به‌طور مثال حروف “ILGWU” روی هر پیراهنی باشد نشان می‌دهد که این پیراهن از تولیدات اعضای یک اتحادیه بین‌المللی تولیدکننده لباس است. مطابق قانون و آیین‌نامه ممنوعیت استفاده از الفاظ بیگانه، استفاده از الفاظ سایر زبان‌ها به‌عنوان نام یا علامت تجاری ممنوع است.

اگر نام تجاری خودتان نتوانستید بطور خلاصه انتخاب بکنید می توانید بطور مخفف نام تجاری خودتان را انتخاب بکنید. برای مثال شرکت هواپیمایی هما “هواپیمایی ملی ایران” شما به این شکل می توانید یک کلمه بسیار ساده ولی با محتوای بسیار زیاد نام تجاری خودتان را انتخاب بکنید. ارتباط کلمه یک علم دقیق نیست ، اما برای انتخاب ایده های بالقوه نام شرکت می تواند بسیار مفید باشد.

راستی حالا که صحبت از دامنه شد، اجازه دهید تا کمی هم دربارۀ راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی صحبت کنیم. اگر به این فکر افتاده‌اید که از ظرفیت‌های فوق‌العاۀ موجود در اینترنت برای گسترش کسب‌وکار خود استفاده کنید، به شما تبریک می‌گوییم. ما کتاب راهنمای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی که توسط تیم نوین تالیف شده و حاصل تجربۀ جمعی افراد مختلف است، به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی (از ایده تا اجرا) را برایتان روشن می‌کند. برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور را پیدا کرده و به‌صورت آنلاین دامنه‌ی موردنظرتان را بررسی و خریداری کنید. ثبت برند فضایی مناسب برای رقابت های سالم با سایرین ایجاد می کند و نام مناسب شما را در رتبه اول قرار می دهد .

  • این گروه نام ها انعطاف پذیری بالایی دارند و در هر زمینه ای از فعالیتها و کسب و کارها به کار می روند.
  • یک نام تجاری با بازاریابی و تبلیغ درست می‌تواند باعث ایجاد وفاداری، اعتماد، ایمان، حق بیمه یا جذابیت بازار شود.
  • ه- عین یا به طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به مؤسسه دیگری در ایران معروف است.
  • البته برای طوفان فکری روش‌های دیگری هم وجود دارد، مثلاً شما می‌توانید انتخاب اسم برند را‌ از روی چند دسته‌بندی‌های انجام دهید.
  • این سازنده نام تجاری اجازه می دهد تا معیارهای خاصی را وارد کرده و یک لیست از 24 تا 816 نام ممکن برای هر جستجو ایجاد کنید.
  • کلیه حقوق مادی و معنوی سایت نزدبیلاود مارکتینگ محفوظ است و طبق قانون جرائم رایانه هرگونه کپی برداری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

امروزه در بازار رقابت انتخاب نام مناسب برای کسب و کار کمی دشوار به نظر می رسد . از سازنده نام تجاری کسب و کار Shopify استفاده کنید تا نام های تجاری را جستجو کرده و در دسترس بودن دامنه را بررسی کنید. هنگامی که نام کسب و کاری را پیدا می کنید، می توانید نام دامنه ای را که مطابق با کسب و کار و شخصیت شما است نیز انتخاب کنید. NameStation همچنین نام های رقابتی نیز ایجاد می کند و در این صورت می توانید از انجمن یا دیگر افراد برای انتخاب به بهترین نام کسب و کار نیز کمک بگیرید. نام های پیشنهادی را از طرف شرکای تجاری، همکاران، دوستان و خانواده برای ورود به سایت های سازنده نام تجاری وارد کنید و از این ابزار برای نامگذاری کسب و کار و اتخاذ بهترین تصمیم ممکن استفاده کنید.

شاید اولین سؤال درگیرکننده در مورد تولّد یک برند، چگونگی انتخاب نام مناسب برای آن باشد. نام برند شما باید انعکاس تجارتتان باشد و به وضوح خدمات و کاری را که انجام می‌دهید بازگو کند. این کار باعث می‌شود کاربران تنها با شنیدن نام برندتان آنچه را که ارائه می‌دهید بشناسند و مجبور نیستند که آن را حدس بزنند. گاهی نیز ممکن است بخواهید نام دقیق محصول خود را در برند خود به کار ببرید. توجه داشته باشید که نام برندتان به آسانی تلفظ شود و املای آن نیز پیچیده نباشد. به این ترتیب به راحتی سرچ و ذخیره می‌شود و کار برای کاربران آسان تر می شود.

کلماتی مانند ماهر بودن ، جذاب بودن ، صادق بودن و بهترین بودن در انتخاب نام یا معنی آن مهم است چون این مفاهیم در ذهن مشتریان تاثیرات مثبتی بر جای می گذارند. از منظرحقوق علايم تجاري؛ كالاها و خدمات، طبقه‌بندي بين‌المللي خاصي دارد و در حال حاضر به forty five طبقه تقسيم شده است. به هنگام ثبت علايم پیگیری ثبت تغییرات شرکت تجاري، يكي از اساسي ترين عوامل قبول يا رد اظهارنامه ثبتي، تفاوت يا اشتراك طبقات كالاها و خدمات است. به نحوي كه حتي در بسياري از موارد، تفاوت طبقات، مي‌تواند انتخاب عين علامت تجاري ثبت شده را در طبقه ديگر مجاز كند. در مقابل؛ تفاوت موضوع شركت يا موسسه نمي‌تواند مجوز انتخاب عين نام تجاري ثبت شده باشد.

افراد مجاز ثبت برند در ایران ثبت برند در این مقاله قصد داریم به مبحث افراد مجاز ثبت برند در ایران بپردازیم. برای ثبت شرکت نسبی باید چه روندی را طی کرد؟ ثبت شرکت برای ثبت شرکت تجاری در ایران روش ها و انواع متفاوتی وجود دارد که متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط خود روند و نوع متفاوتی از شرکت را به ثبت برسانند. یکی از این مدل‌های ثبت شرکت تجاری در ایران شرکت نسبی است.

صاحب علامت تجاری می‌تواند، حقوق خود را به‌طور موقت یا دائمی به شخص یا اشخاص دیگر منتقل کند (قرارداد فروش یا اجازه بهره‌برداری) در هر حالت، الزامی به انتقال شرکت، کالاها و یا کارخانه به منتقلٌ الیه وجود ندارد. نام تجاری اشخاص حقیقی (تجارتخانه‌های فردی یا جمعی) هنوز آیین‌نامه‌ای خاص و اداره‌ای مخصوص جهت ثبت این دسته از نام‌ها تصویب و دایر نشده است. در حال حاضر؛ اشخاص حقیقی که نام شخصی آنان از شهرتی برخوردار ثبت برند است و یا نام خاصی را برای معرفی هویت صنفی خود به کار می‌برند، ناچار، باید یا به این نام شرکت تأسیس کنند یا نام مربوطه را به‌صورت علامت تجاری ثبت کنند. همچنین سعی نکنید که محصولاتتان به نام تجاری محدود شوند. در غیر این صورت اگر کسب و کارتان را به مکان‌های مختلف گسترش دهید یا به خط تولیدتان محصول جدیدی اضافه کنید، مشتریان نه تنها گیج می‌شوند بلکه ممکن است حتی دیگر از محصولات شما استفاده نکنند.

پنچ مورد ازاشتباهاتی که نباید در انتخاب برند نام تجاری انجام دهیم:

شاید لازم باشید این مقاله را چند بار دیگر با دقت بخوانید. هراز، داماش، بینالود، گدوک و محصولات آشوراده نیز همین گونه‌اند. برند مارلبورو نام خود را از خیابان معروفی در لندن برداشته و برند لباس بارانی لندن فاگ یا مه لندن از جغرافیای لندن ثبت شرکت استفاده کرده است. حال اگر قرار است شما محصولی اغواگر بسازید و بخواهید به اسطوره‌های بشری توجه کنید به یاد چه چیزی می‌افتید؟ شاید مشهورترین گزینه حوا همسر حضرت آدم باشد! کسی که آدم را اغوا کرد تا سیب معروف را گاز بزند و مابقی ماجرا.

هر کلمه، حرف یا حروف، عدد، ترسیمات، عکس، شکل، رنگ، تصویر، برچسب یا ترکیب آن‌ها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار رود، علامت تجاری محسوب می‌شود. در برخی کشورها، شعارهای تبلیغاتی نیز علامت تجاری محسوب می‌شوند و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری به‌عنوان علامت تجاری ثبت می‌شوند. تعداد روزافزون کشورها اجازه می‌دهند شکل‌هایی از علائم تجاری که قبلاً مرسوم نبوده‌اند نیز ثبت شوند مانند رنگ‌ها، علائم سه‌بعدی (شکل یا بسته‌بندی کالاها)، نشان‌های قابل‌شنیدن (صداها) یا نشان‌های قابل‌استشمام (بوها). بااین‌حال، بسیاری از کشورها برای آنچه به‌عنوان علامت تجاری قابل ثبت هستند محدودیت‌هایی قائل شده‌اند و عموماً اجازه ثبت نشان‌هایی را می‌دهند که قابل‌رؤیت هستند یا می‌توان آن‌ها را به‌صورت گرافیک نشان داد.

همچنین می توانید برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید و موضوعی را در سایت و برای درخواست کمک از انجمن Wordlab ارسال کنید. گام های بسیاری برای شروع کسب و کار و ادامه آن وجود دارد که هر یک به دلایل خاصی حائز اهمیت می باشند. لیستی بلند از گزینه های اسم برند که در هر یک از رویکردهای گوناگون بالا یا سایر رویکردها قرار دارند، تهیه کنید. مهم‌تر از همه اینکه انتخاب یک نام تجاری کوتاه باعث می‌شود مصرف‌کنندگان آن را راحت‌تر یادآوری کنند و به خاطر بسپارند. این امر به طرز شگفت‌انگیزی در مبارزات بازاریابی به شما کمک خواهد کرد.