در این مقاله ۱۶ نکته مهم برای انتخاب اسم برند را بررسی خواهیم کرد که با توجه به این موارد میتوانید یک نام تجاری ماندگار را انتخاب کنید. شما می توانید با تلفیق هر اسمی با اسم خاص ، آن برند را ثبت کنید ، یا بهتر است آن را با نام و نام خانوادگی خودتان ترکیب کنید. در کشور ما نیز با توجه به تفاوتهای فرهنگی و زبانی با دنیا، استفاده از خلاقیت و نوآوری در زمینه انتخاب اسم برند ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد.
این کار، همچنین به شما کمک میکند تا اسامی خاصی که دوست دارید را در نظر بگیرید. بهعنوان راهنمایی بیشتر، نام برندهای استارتآپی موجود یا ایدههای مرتبط با نام برندهای موجود که توجه شما را جلب میکند را یادداشت نمایید. به آنچه در مورد این نامها دوست دارید توجه کنید و در هنگام رسیدن به ایدههای مخصوص خود، آنها را در ذهنتان دارید.
یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. در این راه موسسه ثبت نوول شما را به صورت کامل و با در نظر گرفتن ویژگی های محصولتان راهنمایی خواهند کرد . شما می توانید در هر ساعت از روز های کاری با شماره تماس های موسسه ثبت نوول تماس گرفته و با ثبت شرکت مشاوره تخصصی مشاوران ثبتی و حقوقی ثبت نوول خیال خود را از صحیح انجام شدن امور حقوقی آسوده سازید . پس به فکر یک نام خوب و مناسب باشید والبته فراموش نکنید که فراتر از نامی که انتخاب می کنید، باید به مسائل اساسی تر هم توجه داشته باشید. اسم های گنگی مثل فناوری های نوین، راه گشایان دیجیتال و مانند این ها.
الهه ی درونی برند خود را بشناسید
حتی اگر یک نام برند زیبا ، جذاب و متفاوت ثبت نموده باشید ، باز با ایجاد یک تجربه برند بد ، به برند خود یک تیر خلاص زدهاید. همچنین باید به این نکته توجه نمود که از یک سو فرایند خلق برند یا انتخاب برند بسیار حیاتی است ، از سوی دیگر ، زمانی که برند شما به مردم عرضه میشود ، معنای ثبت برند برند شما مترادف با تجربه برند در ذهن مشتری خواهد بود . بنابراین هنگامیکه شما نام یک شرکت جدید ، خدمت جدید یا محصولی جدید را انتخاب مینمایید – قوانین همچنان یکسان است. با ترکیب مناسب استعدادها، خلاقیت و صبر، ممکن است بتوانید نامهایی که شما دنبال آن هستید را پیدا نمایید.
- تضمین کنید که این واکنش، همانی است که به دنبال آن هستید.
- برند مارلبورو نام خود را از خیابان معروفی در لندن برداشته و برند لباس بارانی لندن فاگ یا مه لندن از جغرافیای لندن استفاده کرده است.
- اگر به تازگی کسب و کار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کردهاید.
- اگر تجربهای در این زمینه دارید و به اصطلاح چندتا کفش بیشتر از بقیه در راه ثبت اسم شرکتتان پاره کردهاید، حتماً کامنت بگذارید تا از تجربیات شما استفاده کنیم.
- برخی نام های تصویری مانند برند پوما هستند که در یک کلمه دو هجایی چند کلید اصلی برای انتخاب نام برند تجاریشان استفاده کرده اند.
برخلاف باور اکثر افراد، انتخاب نام برای ثبت شرکت ها موسسات از شرایط بسیار دقیق و قابل توجهی برخوردار است. بسیاری از افراد به علت عدم آگاهی از این شرایط در انتخاب اسم دچار مشکل می شوند. پس حتماً کاراکتر و حس و حال نام کسبوکار خود را در نظر داشته باشید. مثلاً میتوانید از یک رنگ خاص در لوگو و تبلیغات خود استفاده کنید.
اسم برند تجاری پیشنهاد بدهید
فرمولهای مختلفی برای راهنمای انتخاب نام برند وجود دارد. یکی از اقدامات ضروری این سفر انتخاب نام برند است به گونه ای که مشتریان بتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند. حتی شما می توانید نام تجاری را به نام خودتان انتخاب کنید.
اسم انتخابی شما باید بامعنی و مفهوم و همچنین مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی باشد. بهتر است بدانید نامهایی که باعث برهمزدن نظم عمومی هستند و یا مستهجن و خلاف اخلاق باشند، تایید نمیشوند. سایت پیگیری ثبت تغییرات شرکت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای شما نام تجاری پیشنهاد میدهد. سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است.
توصیه می کنیم که علم اسطوره شناسی را در زمینه نام گذاری برند وبرندینگدست کم نگیرید! پس سعی کنید جستجوی عمیق تری در این مباحث داشته باشید و به نام شخصیت ها بسنده نکنید تا نام های منحصر به فرد و هیجان انگیز بیشتری را بیابید. در سرتاسر دنیا به خصوص ایران، می توانید داستان ها و افسانه هایی را بیابید که پر از نام های اسطوره ای و بهترین منبع برای انتخاب نام برند هستند. اسم های استعاره ای نشأت گرفته از چیزی وسیع تر از خود نام و معنی تحت الفظی آن هستند، و برای شرکت هایی که بخواهند فراتر از نام خود عمل کنند مناسب خواهند بود. یکی از بهترین مثال های نام های استعاره ای نام آمازون است که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم.
زیرا شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید. مثلاً شرکت کامپیوتری HP که مخفف اسم بنیانگذاران آن Hewlett و Packard است، در ابتدا میخواستند نام PH را برای خود انتخاب کنند. خوشبختانه از آنجایی که ما ایرانیان منابعی غنی از افسانه و اسطوره در فرهنگمان داریم، بسیاری از این اسمها دستنخورده باقیمانده است.
چراکه ممکن است کشور یا منطقه شما از ثبت این نام که مشابه با نام تجاری دیگری است خودداری کند. آنها میتوانند به طور بالقوه در این تحقیق به شما کمک کنند. در حال حاضر ممکن است استارت آپ شما روی محصول خاص یا مکان یا بازار خاصی هدفگذاری شده باشد.