Content
من هم سعی کردهام دانش و تجربه چندین سال پژوهش و فعالیتم در عرصه برندسازی را به کار ببندم و مقالهای جامع در این باره برایتان بنویسم که اصول و کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند را به صورت فشرده برایتان بیان کند. سایت انتخاب اسم برند پس از آنکه اسمی را انتخاب کرد، طی یک نظرسنجی نظر دیگران را نسبت به این اسم میپرسد. اگر دیگران بتوانند حوزه فعالیت بیزینس شما را با توجه به اسمی که انتخاب شده است حدس بزنند، به احتمال بسیار قوی این اسم ایده آلی برای برند شما خواهد بود. در مورد پیامهایی که از دیگران در خصوص خدمات و محصولاتشان دریافت مینمایید، فکر کنید. پس از این کمپین ؛ سازمان بهداشت جهانی ، جایگاه این شرکت را گسترش داد و آن سازمان را به عنوان شریک جهانی این سازمان در جهت بهبود سلامت در سطح جهان معرفی شد. انتخاب اسم برند زیبا، واقعا میتواند یک مشکل باشد، آن هم زمانی که شما بدون هیچ شناختی برای پیدا کردن آن اقدام میکنید.
این شرکت ۳۴امین برند دنیا در سال ۲۰۱۷است و ارزش برندی معادل ۱۳ میلیارد دلار دارد. به مثالهایی که در سطور آتی برای شما خواهم آورد توجه نمایید. به طور مثال ما ۹ سال پیش در یک منطقه نوپا، یک فروشگاه بزرگ تاسیس کردیم.
براساس قوانین موجود اسم برند انتخابی میبایست حتماً دارای ریشه فارسی بوده و معنی مناسبی داشته باشد. با انتخاب اسمهای عمومی نمیتوانید در دنیای بازار رقابت کنید بخصوص اکنون که اینترنت و وب در زندگی روزمره کاربران نفوذ کرده است. به عنوان مثال اسم میهن را در نظر بگیرید که یک اسم عمومی است و در مقابل دایتی به راحتی میتواند این اسم را به چالش بکشد. زیرا واژه میهن همیشه به یک کلمه کاملکننده دیگر مثل بستنی میهن نیاز دارد.
- در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفتزده میکند چراکه در بیشتر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند.
- زیرا که در این صورت باعث اذیت و تکراری شدن در چشم مخاطب های خود خواهید شد.
- امیدوارم با بهکارگیری این اصول بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان برگزینید.
انتخاب اسم، بخشی از پروسه برندینگ است که بعد از انتخاب اسم برند، طراحی لوگوی جذاب با پالت رنگی مناسب میتواند در به موفقیت رساندن برند کمک بسیار کند. در این مرحله نیاز است که با طرا ح گرافیک یا طراح لوگویی حرفهای در ارتباط باشید که با روانشناسی رنگها در برندینگ آشنا باشد و با استراتژی و آگاهانه ازآنها استفاده کند. بسیاری از سلبریتیها معروف دنیا مثلکایلی جنر(برند محصولات آرایشی) و در ایران مثللیلااوتادی(برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردهاند. اسم برند باید منحصربهفرد، به یاد موندنی و متفاوت از اسمهای دیگه باشه. فکر نکنین اگه اسمی مشابه یه اسم تجاری معروف انتخاب کنین میتونین خیلی زود به جایگاه خوبی تو بازار برسین. اتفاقاً برعکس هست، این کار باعث میشه شما یه برند فیک و کپی کار شناخته بشین.
مهمترین نکته برای انتخاب نام تجاری قدرتمند، کلید تمایز
این دقیقا همان کاری است که شرکت ماشین الکتریکی تسلا انجام داد. فقط به خاطر داشته باشید در انتخاب نام برند و برندسازی به این شیوه، به آنهایی که دیگر در بین ما نیستند و خاطراتشان احترام بگذارید. نام گذاری برند بر مبنای مناطق جغرافیایی شناخته شده، برند شما را به جامعه نزدیک می کند و میتواند احساسات جامعه هدف شما را بر انگیزد. به عنوان مثال نام کوهستان ها، نام هایی باشکوه و با عظمت هستند، در مقابل نام شهرها جنبه ی بین المللی دارند. پس در هنگام انتخاب نام برند، به حسی که هنگام شنیدن این نام ها پیدا می کنید نیز توجه داشته باشید.
همچنین ثبت کردن نامهای توصیفی در مناطقی که از کلمات یا عبارات رایج استفاده میکنند، بسیار سخت است. پس از اخذ تصمیم در رابطه با نوع شرکت و برند و بسته به تعداد شرکا برای شروع کار می توانید نسبت یهثبت شرکت و برند به صورت آنلاینو از طریق سامانه اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ثبت تغییرات مراحل کار را آغاز کنید. بدین ترتیب که در سامانه مذکور ثبت نام کرده و روال را مطابق سیستم طی می کنید. پیش از آغاز فرایند بهتر است مدارک مورد نیاز اعم از تصمیم در مورد نام شرکت (۵ انتخاب)، موضوع و فعالیت شرکت، آدرس و محل کار شرکت (همراه با کدپستی) و سرمایه اولیه را فراهم نمایید.
صاحبان سهام شرکت بیمه پاسارگاد در مجمع عمومی فوق العاده در سال ۱۳۸۹ با اکثریت آرا ،سرمایه شرکت را به مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال طی دو مرحله افزایش دادند. در این مقاله سعی داریم به بهترین راههای پیشرفت یک فروشگاه اینترنتی اشاره کنیم. ۱۲ ایده جدید فشن برای سال ۲۰۲۲ پیشنهاداتی که در این مطلب ارائه میشود، ایدههایی ساده و براساس زیبایی شناسی هستند.
راه های برند سازی اسم پیج در اینستاگرام
علم و صنعتی زنده و پویا با گستردگی فراوان که امروزه با زندگی همه ما عجین شده است. از اینرو همواره در اشتیاق آموختن رویکرد های نوین بازاریابی و کسب تجربه های جدید در این زمینه هستم. دوست دارم اوقات فراغتم را با دورهمی های دوستانه، سفرهای خانوادگی، ویا کتاب و موسیقی بگذرانم. یک استعاره یا تشبیه خوب، اگر با دید استراتژیک به عنوان نام برند انتخاب شود، می تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.
تو این مرحله باید به سایت ثبت علائم تجاری سر بزنین و بررسی کنین که کدوم از این اسمها در دسترس هستن. باید بهتون بگم که معمولاً نصف اسمهایی که انتخاب کردین قبلاً انتخاب شده. تو این شرایط هم ناامید نشین چون انتخاب اسم برند ممکنه یکم طولانی و سخت باشه ولی چون قراره برای سالیان طولانی زمان و پولتون رو برای اون هزینه کنین ارزشش رو داره. درواقع اگر ندانید برای چه کسی اسم برند خود را انتخاب میکنید، پس انتخاب یک اسم قانعکننده را بسیار سختتر خواهید کرد.
از گذشته تا الان فرمولها و روشهای مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روشها توسط گروههای تحقیقاتی دانشگاههای معتبر ابداع شده است. دماوند، کوهی که چشمههای آب معدنی فراوان دارد و نام تجاری قدرتمندی برای تولیدات آب آشامیدنی شده است. آبعلی که با دوغهای معروفش از نامی جغرافیایی بهره برده است.
در طول این فرایند، لیست گزینه های شما برای انتخاب نام برنددر مراحل بعد کوتاه تر خواهد شد. با وجود بسیاری از برندها در جهان، ایجاد ایدههای بینظیر در مورد اسامی خاص برای برند دشوار و سخت است. انتخاب یک اسم برند ایرانی مناسب میتواند شرکت شما را بر سر زبانها بیندازد درحالی که یک اسم نامناسب میتواند شرکت شما را با شکست روبهرو سازد. در ایران انتخاب نام برند جز اولین گامهای اجباری برای ثبت شرکت است.
متاسفانه اغلب شرکتها و موسساتی که در حال حاضر در ایران به ثبت شرکت یا انتخاب نام شرکت مشغول هستند کمترین تخصصی در انتخاب نام دامنه اینترنتی مناسب برای شرکتها ندارند. ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف ثبت برند تجاری تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است. با مشاهده یک برند و نام آن در سال های آینده باید تمام ویژگی های خاص آن محصول برای افراد نمایان شود و با شهرت آن بتوان به محصول پی برد . اگر در انتخاب نام برند اشتباهی انجام شود و یا نام درستی را برای برند انتخاب نکنید در آینده با مشکلات عدیده ای برخورد خواهید کرد .
نامهای جغرافیایی تمام فرهنگ و تاریخ شناخته شده یک محیط (خوب یا بد)، را به برند نسبت میدهند. اغلب این نامها توسط شرکتهایی استفاده شده است که زمانی محدود به مخاطبان یک ناحیه بودهاند. در آخر هر کدام از صفحات کهنرخ تبدیلبهتری داشتند را بهعنوان ثبت شرکت اسم برند خود انتخاب کنید. مثل شرکت «تِسلاموتورز»که داستان اسرارآمیز زندگی دانشمند بزرگی همچون«نیکولا تسلا»را به محصولات خود گره زد و با این کار هم از شهرت جهانی او استفاده کرد و هم در اذهان عمومی خود را بهعنوان برندی پیشرو و نوآور معرفی کرد.