Eleven فرمول و ویژگی انتخاب اسم برند منحصر به فرد ، اصول انتخاب نام برند

Eleven فرمول و ویژگی انتخاب اسم برند منحصر به فرد ، اصول انتخاب نام برند

چرا که نه، اگر جا افتاده به همون اسم شعب دیگه رو هم افتتاح کنید. ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . درباره «قوانین ثبت علائم تجاری» جستجو کنید و در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک این قوانین رو مطالعه بفرمایید. ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم. هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود.

اسم خاص برای برند

در این اسامی درست شبیه همان کلمات کودکانه بابا و ماما، واژه‌های نام برند تکرار می‌شوند. البته دقت کنید که این سبک نام‌گذاری برای مواد غذایی، اسباب‌بازی و برخی از برندهای فانتزی و غیر جدی خیلی بهتر جواب می‌دهد و شاید مناسب هر سبک کسب وکاری نباشد. همین موضوع باعث شد که پس از چندی و در سال ۱۳۹۵ کتاب «نام‌های تجاری تنبل زرنگ خنثی» را تالیف کنیم و دسته‌بندی نوین خودم را شرح دهم. جمع‌بندی آن‌چه در این کتابم توضیح داده‌ام این است که نام‌ها از نظر قدرت تجاری به سه دسته زرنگ، تنبل و خنثی تقسیم می‌شوند. آن‌ها در کارخانه بازمانده از آقای کنث وود فقط غذاساز و همزن تولید می‌کنند و محصولاتی مثل یخچال فریزر، اسپیلیت و ماشین لباس‌شویی همگی تولید دیگر شرکت‌ها هستند که فقط تحت نام برند کنوود عرضه می‌شوند. اما مشتری به دلیل نام برند مشهور و قدرتمند کنوود است که آن‌ها را می‌خرد و این تولیدات بدون نام کنوود گمنام هستند.

سپس، یک تصویر کلی از تصاویر بصری مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید. با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی ، تصورات بیشتری را ایجاد کنید. این رویکرد به ذهن شما کمک می کند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفته اید، به کار گیرید. با تمرین ذهن، با مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد. در انتخاب نام برند نباید فقط از اسامی عام استفاده کنید بلکه اسامی عام به همراه اسامی خاص باید مورد استفاده قرار بگیرد . نام برند من جمله مهم ترین اصول در تبلیغات و فروش هر خدمت یا محصول است که باید به درستی و راهنمایی کارشناسان این زمینه صورت بگیرد تا بیشترین بازدهی را برای شما به دنبال داشته باشد .

تعریف هویت برند

برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید. در این مرحله شما باید هدف برند و مأموریت برند خود را مشخص کنید. هویت برندتان می‌تواند تاثیر زیادی را در پیدا کردن اسم مناسب شرکت داشته باشد. چشم‌ انداز، ماموریت و ارزش‌ شرکت شما همه‌ی اهداف برند شما را مشخص می‌کند. برای مثال فروشگاه‌های افق کوروش در زمان آغاز فعالیت خود در شهر قم با مشکلات زیادی مواجه شدند. علما کشور قم این اسم را یادآور زمان طاغوت می‌دانستند.

  • یک صاحب رستوران مشهور در تگزاس کافه خود را ‘Sugar Bag’ به معنای کیسه شکر نامید زیرا اولین چیزی که برای کافه جدیدش خرید یک کیسه قند بود.
  • فقط در صورتی می‌توانید از یک اسم با ریشه خارجی (لاتین، آذری و. ادامه…
  • هنگام انتخاب اسم برند یا شرکت لازم است که یک سری قوانین رعایت شود.
  • Caroline توسط خانواده‌های مرفه خاصی از قرن هفدهم به بعد مورد استفاده قرار می‌گرفت.
  • از همین حالا بگوئیم که انتظار نداشته باشید به یکی دو روز بتوانید یک نام مناسب انتخاب کنید.

به هر حال سعی کنید اسمی انتخاب کنید که نوشتار ثابتی داشته باشد و به‌ راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند. اسم‌های مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکت‌ها به سراغ آن می‌روند. البته این نمونه اسم گذاری هم پیشنهاد نمی‌شود مگر در شرایط خاص. به علت انتخاب نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکت‌ها و برندها در ادامه‌ی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شده‌اند. درحقیقت هزینه‌های برندسازی مجدد برای یک نام و نشان جدید بسیار زیاد است. به همین دلیل اگر شما در ابتدای مسیر انتخاب نام شرکت یا برند هستید بهتر است وقت و دقت زیادی را صرف این موضوع کنید.

البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبان‌تان آشناست. در این‌صورت انتخاب نام‌خانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک می‌کند تا هزینه‌های مربوط به برندسازی‌تان به‌شدت کاهش یابد. در کشورهای مختلف سلبریتی‌ها برند خودشان را ساخته‌اند. این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است. پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید.

۱۲ ایده برای اسم شرکت تبلیغاتی

اغلب کارفرمایان در خصوص انتخاب نام برند بر اساس نام خودشان از ما سوال می‌کنند. همچنین باید به این نکته توجه نمود که از یک سو فرایند خلق برند یا انتخاب برند بسیار حیاتی است ، از سوی دیگر ، زمانی که برند شما به مردم عرضه می‌شود ، معنای برند شما مترادف با تجربه برند در ذهن مشتری خواهد بود . دلیل شروع فرایند ساخت نام برند ، مهم نیست – مهم این است که شما یک نام جدید نیاز دارید و انتخاب این نام هم سخت است.

اسم خاص اسمی است که برای یک شی یا موجود زنده به کار می‌رود. مانند اسامی انسان‌ها، اسامی حیوانات، اسامی اماکن، اسامی مربوط به اشیا مانند صدف یا قلم. از اسامی اعداد هم می‌توان استفاده کرد اما باید با حروف نوشته شوند مانند صد. (هر چه تعداد اسم‌های خاص در نام شرکت بیشتر باشد احتمال ثبت آن بیشتر ثبت شرکت در تهران است). برای اینکه بتوانید اسم فوق العاده برای ثبت شرکت داشته باشید، نمونه ای از اسمهای فوق العاده برای شرکت در انتهای مقاله قید نموده ایم تا بتوانید با انتخاب نام شیک برای شرکت آشنایی کامل پیدا نمایید. بهترین پیشنهادها در مورد کسب و کار شما همان اسامی گلها و دختران فانتزی می باشد.

برند به صورت تدریجی خارج از سازمان منتقل می‌شود ، از طریق مکالمات ، ایمیل‌ها ، وب‌سایت یا بسته‌بندی ، کارت اعتباری یا هدایای سازمان – هر کجا که نیاز باشد. نیاز به تغییر نام برند به علت تعارض به وجود آمدن تعارض در خصوص ترید مارک ( علامت تجاری ). زمانی که نام انتخاب و در بازار منتشر شد ، عملا تغییر آن یک خرابکاری بزرگ محسوب می‌شود که هزینه بسیار در پی خواهد داشت ، پس نام برند باید از ابتدا به درستی انتخاب شده باشد. اما باید بدانید که نام برند از نام شرکت متفاوت است. مثلا شرکت “ارتباطات تأمین شمس نوین” مالک برند ” رایتل” است. شما هم با انتخاب درست کلمات می‌توانید تاثیرگذار باشید و شخصیت برندتان را بازتاب دهید.

استفاده از اسامی لاتین

اسم انتخابی باید مشتریان شما را از محصول یا خدمات اصلی شما آگاه کند و هویت برند شما را برای آن‌ها تداعی کند. اگر کافه شما سبک ثبت برند تجاری خاصی دارد، آن را در اسم کافه‌تان بگنجانید. برای مثال اسم کافه لاواز، کافه میلان، کافه سیسیلی،کافه ورنا، کافه فلورانس و….

بعد از اینکه نام برند را بر اساس تمام نکات فوق یافتید ، حالا باید آن را از نظر قابلیت ثبت شدن نیز چک نمود. 2- برند Sharp به معنای تیز – اولین تولید مداد مکانیکی همیشه تیز بود. نام برند استعاره ای ، بازتابی تصویری و معنایی از تغییرات شرکت ماهیت برند دارد. از آنجایی که پیدا کردن نام برندهای جدید سخت شده است ، شرکت‌های مانند Kleenex یا Pinterest نام‌های را اختراع کرده‌اند . اگر برند زیبا باشد و همراه با تجربه برند عالی باشد ، حتما مشتریان عاشق آن خواهند شد .

فراتر از مرزهای ملی فکر کنید؛ چون احتمالا روزی خواهد رسید که محصولاتتان را به کشورهای خارجی صادر می‌کنید و اگر اسم اشتباهی انتخاب کرده باشید، هیچ راهی برای اصلاح آن ندارید. خوشحالم که مقاله مورد توجه‌تون قرار گرفته، امیدوارم توی کارتون ازش استفاده کنید. دنبال یه اسم خوب میگردیم که هم سایتشو طراحی کنیم هم پیج اینستاگرام. راستش ماندلا یک چهره سیاسیه بیشتر که فعالیت‌های ضد آپارتاید انجام می‌داده. برای همین برای یک خیریه فکر نمی‌کنم اسم مناسبی باشه. البته مشکل اصلی این بود که سواد انگلیسی ایرانی ها فوق العاده پایینه و فارسی هم مینویسی چیز دیگه ای تلفظ میکنن وگرنه برند تلفظ خیلی سختی نداره و از اینکه باید کنار بزارمش خیلی ناراحتم.

اسم برای ثبت شرکت مواد غذایی انتخاب یک نام مناسب برای. حالا که متوجه شدیم هر اسمی که برای برند انتخاب می‌کنیم حتما باید خوش‌آوا باشد سراغ معرفی دیگر کلیدهای انتخاب نام برند قدرتمند بریم. برای انتخاب نام برند باید تمرکزتان روی انتخاب نامی قدرتمند باشد که شما را از سایر رقبایتان به شدت متمایز کند. پس در ادامه این مقاله ویژگی‌ها و کلیدهایی که در نام‌های زرنگ وجود دارد را به شما می‌آموزم تا با استفاده از این کلیدها بتوانید نامی قدرتمند برای برندتان انتخاب کنید. اما باید بدانید که اگر پیش از انتخاب نام برند ابتدا به برندتان هویت و شخصیت بدهید بسیار در انتخاب نام زرنگ و قدرتمند برای آن موفق‌تر خواهید بود.

تعیین نام شرکتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی که در کشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می … انتخاب اسم برند، برای انتخاب یک نام برند بین‌المللی منابعی … برخی اسامی خاص برای برند را می‌توان از زبان‌های خارجی گرفت. فکر خود را در مورد معنی بیشتر برندها مشغول نکنید، اما در برخی موارد، …