Content
نام گذاری برند بر مبنای مناطق جغرافیایی شناخته شده، برند شما را به جامعه نزدیک می کند و میتواند احساسات جامعه هدف شما را بر انگیزد. به عنوان مثال نام کوهستان ها، نام هایی باشکوه و با عظمت هستند، در مقابل نام شهرها جنبه ی بین المللی دارند. پس در هنگام انتخاب نام برند، به حسی که هنگام شنیدن تغییرات شرکت این نام ها پیدا می کنید نیز توجه داشته باشید. در مقاله بعد مرحله سوم کسب وکار خانوادگی یعنی انتخاب محل مناسب برای کسب وکار را بررسی خواهیم کرد. همه انسان حداقل یک بار سیب را دیده اند وتصویر آنرا می شناسند. پس اگر نام شرکتی سیب باشد اگر هم فراموش شود با تصویر سیب به راحتی بازنشانی میشود.
اما در آخرین قسمت شما میتوانید از یک راه میانبر برای انتخاب نام دامین قابل ثبت یا حتی نام برند خود استفاده نمایید. حال در این مرحله شما رسیدهاید به تعداد زیادی نام که باید بسیاری از آنها را فیلتر نمایید. باید بگوییم که در این مرحله بیرحم باشید و اگر انتخابهایتان بالای one hundred عدد هستند که حتماً باید باشند سعی کنید ابتدا آنها را به کمتر از 100 سپس به کمتر از 50 و در نهایت به حدود 20 اسم کاهش دهید.
چرا انتخاب نام برای برند حائز اهمیت است؟
فراموش نکنید که این سوالات نشان دهنده ی گیج شدن مشتریان نیست، بلکه یعنی نام برند شما توانسته حس کنجکاوی آنها را برانگیزد. انتخاب اینگونه نام ها به کمک پررنگ کردن و مهم جلوه دادن نقش مؤسسان و بهادادن به چشم اندازهای شرکت منجر به ایجاد ثبت برند جوی مملو از اعتماد و ارتباط میان برند و مشتریان خواهند شد. اسامی شرکت های کسب وکاری بزرگ دنیا را نگاه گنید واز آنها الگو بگیرید. شرکت های مانند اپل،گوگل، آمازون،یاهو، سونی نمونه برند های هستند که به خصوصیات فوق توجه کرده اند.
برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد باید در زمان انتخاب اسم برند به 9 معیار متفاوت زیر توجه نمود. البته برای این کار میتوانید و به نظر ما باید از عالیجنابان گوگل و ویکیپدیا کمک بگیرید. شما گاهی با خواندن تاریخچه کسب وکارتان یا مواردی از این دست میتوانید به کلمات نابی برای انتخاب اسم برند دست بیابید. شاید انتخاب یک اسم که همه این ویژگیها را داشته باشد، کمی سخت به نظر برسد. اما با کمی فکر کردن، وقت صرف کردن و البته مشورت گرفتن از یک تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک میتوانید اسم خوبی انتخاب کنید.
کارآفرینی چیست و یک کارآفرین موفق چه ویژگیهایی دارد؟
حال که تا حدودی با کلیدهای انتخاب اسم برند آشنا شدیم قصد داریم که ساخت یک نام برند را رقم بزنیم. همینطور استفاده از اشیاء تقریباً مرتبط با موضوع و تم اصلی کسب و کار نیز میتواند کمک شایانی به مقوله اسم برندمان بکند. پس امیدوار باشید که اگر این مقاله فشرده را به خوبی و با دقت مطالعه نمایید به احتمال زیاد خواهید توانست البته با کمی تلاش مضاعف در کمترین زمان ممکن به انتخاب یک اسم برند قدرتمند دست بیابید. نام تجاری، محصول یا خدمات خاص یک شرکت را مشخص میکند و آن را از برندهای دیگر در یک دسته یا زمینه مشابه متمایز میکند. نامهای تجاری معمولا در اداره ثبت علائم تجاری ثبت میشوند و معمولا با یک لوگو همراه هستند. مثلا نایک، اپل، پوما و بیژن، نمونهای از نامهای تجاری هستند.
اسامی واقعی انتخاب های خوبی هستند؛ اما در دنیایی با ۳۰۰ میلیون شرکت، پیدا کردن یک اسم از بین آنها سخت تر می شود. امکان دارد با داشتن یک محصول یا خدمات به یک نام دامنه احتیاج نداشته باشید. اینگونه اسمها با بازگرداندن معنی به اسم تجاری کار میکنند. اما معرفی یک برند برای من مقداری سخته به این علت که برند به شدت یک موضوع شخصیه. شما باید با استفاده از هدفگذاری خودتون اون رو انجام بدید. تمام مواردی که برای برند سازی در اینستاگرام برای شما گفتیم قبل از ارائه خدمات به مشتری بود.
برای انتخاب نام، ایده های خلاقانه و منحصر به فرد داشته باشید تا به چیزی که خاص شما باشد دست پیدا کنید. ر- دیگر اقداماتی که در قسمت تعیین نام صورت می گیرد با توجه به کثرت شرکتهای ثبت شده در ایران تعیین شماره ثبت شرکتها می باشد. تعیین انتخاب نام شرکت و مؤسسات غیر تجاری که قبلاً سابقه ای نداشته مؤسسین قصد تاسیس آن را دارند. تعیین نام شرکتها و مؤسسات غیر تجاری که قبلاً سابقه ثبت داشته حال قصد تعویض نام آن را دارند.
- این کار کمک میکند تا هزینههای مربوط به برندسازیتان بهشدت کاهش یابد.
- خوشحالم که مقاله مورد توجهتون قرار گرفته، امیدوارم توی کارتون ازش استفاده کنید.
- البته باید در نظر داشته باشید که اگر افراد زیادی را برای نام مناسب شرکت، مشارکت دهید ممکن است کمی گیج شوید.
- شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکتهای بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است.
- در انتخاب اسم برند ایرانی دقت کنید که حداقل از ۳ کلمه تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند.
در مجموع وقتی از تلاش های خود نتیجه ی خوبی می گیرید متوجه این خواهید شد که تمام زمان صرف شده برای این کار ارزشش را داشته است. پیدا کردن یک نام مناسب اندکی دشوار خواهد بود اما در ادامه به شناساندن کسب و کار شما کمک های شایانی ثبت شرکت خواهد کرد. واقعیت این است که تمامی اسم ها می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراترژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است.
سایتهایی در زمینه مشاوره انتخاب اسم برند، فروش برند آماده، مشاوره واگذاری برند و… وجود دارند که به راحتی میتوانید انتخاب اسم برند خود را به آنها بسپارید. همانطور که میدانید ثبت برند به صورت قانونی، اصول و قوانینی دارد که اگر انتخاب اسم برندتان با توجه به این اصول صورت بگیرد در وقت و هزینهای که باید برای ثبت برند بکنید بسیار صرفه جویی خواهد شد. در ادامه از تجربه شخصی خود از انتخاب یک سایت انتخاب اسم برند خواهم گفت. در کشور ما نیز با توجه به تفاوتهای فرهنگی و زبانی با دنیا، استفاده از خلاقیت و نوآوری در زمینه انتخاب اسم برند ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد.
راهنمای جامع انتخاب اسم برند برای کسب و کار خود + 3 نکته مهم
بهطور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگیهای زیر را داشته باشد. داشتن یک نام مناسب که بتواند روی مخاطب تاثیر گذار باشد بسیار مهم است زیرا بسیاری از مشتریان احتمالی شما ممکن است در مورد شرکت، محصولات و خدمات شما چیزی ندانند. پیش از این گفتیم که بهتر است نام تجاری خود را محدود به چیز خاصی نکنید. اما این بدان معنی نیست که نامی تصادفی یا مبهم برای کسبوکار خود انتخاب کنید.
و لازم است که تا حد امکان متفاوت از نام برند سایر رقبا در یک زمینه ی کاری باشد. به ویژه اگر یک شرکت تازه کار هستید به هیچ وجه نباید یک اسم نزدیک و مشابه به یک نام تجاری مشهور و بزرگ انتخاب کنید. زیرا این کار باعث می شود از همان ابتدا به دلیل کپی برداری حس عدم اعتماد را در مخاطبان خود ایجاد نمایید. در ضمن شرکت های بزرگ تیم حقوقی ویژه ی خود را دارند و در این امور به هیچ وجه کوتاه نمی آیند.