Content
اینها برندهایی هستند که اعتقادات و تجسم دیدگاه بنیانگذارانشان را در خود جای میدهند. این نوع اسمها به احتمال زیاد هیچ تصویر درست و واضحی در ذهن مشتری ایجاد نخواهند کرد. ادمین سایت با هدف راهاندازی کسبوکار اینترنتی به صورت آسان ایجاد شده.
زیرا بسیاری از اسمهای عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسمها هم بیشتر در خاطره میمانند. در ایران نیز گروه گلرنگ سابقه زیادی در انتخاب نام برندهای خارجی و لاتین برای زیرمجموعههای خود دارد که شاید به علت گرایش مصرف در مخاطبان هدف کالاهای تندمصرف به محصولات خارجی دارد. به عنوان مثال شرکت پپسی را در نظر بگیرید که با اسم تجاری «پپسی کو» به ثبت رسیده است ولی اسم برند آن در اذهان عمومی همان ثبت شرکت در تهران «پپسی» است. اسم تجاری همان اسمهای بازرگانی، اسامی شرکتها و … است که شرکت تحت آن عنوان فعالیت حقوقی و قانونی دارد و قانون نیز از آن اسم ثبتشده در برابر استفاده دیگران حمایت میکند. در مقابل اسم برند ترکیبی از خواص و ویژگیهای ملموس و ناملموس است که به بازار معرفی میشود و نیازی به ثبت کردن آن نیست. بدلیل تعداد بالای درخواست ثبت برند و پیدا نمودن اسامی که با برندهای ثبت شده قبلی مشابه نباشد، انتخاب اسامی خاص برای برند بسیار سخت است.
دسته بندی اسامی برند و دامنه بر اساس کاربرد و احساس
حتی می توانید با ابزاری متفاوت از نبود اسامی مشابه در iOS App و Google Play Store اطمینان حاصل کنید و در نهایت در مورد در دسترس بودن اکانت پیج اینستاگرام یا اکانت آپارات برند منتخب خود تحقیق کنید. جلسات طوفان فکری خارجی ترتیب دهید تا نظرات افراد بیرون از شرکت را نیز جویا شوید. همچنین به گزینه های بیشتری برای انتخاب نام تجاری دست یابید.
شما فرم بالا را پر می کنید، شماره تماس و نام برند و حوزه فعالیت را وارد می کنید نتیجه از طریق پیامک بعد از یک ساعت ( بستگی به تایم کاری و تعطیلات هم دارد ) برای شما ارسال می شود. همانطور که می دانید برای ثبت ابتدا باید دید که این برندی که قصد ثبت آن را داریم آیا قبلا توسط فرد دیگری ثبت شده است یا خیر. اگر این برند قبلا توسط فرد یا شرکت دیگری ثبت شده باشد شما دیگر نمی توانید آن را ثبت کنید و هزینه شما و وقت شما برای ثبت برند مورد نظر هدر خواهد رفت.
اسمهای توصیفی همچنین برای توصیف مشاغل مؤثر هستند مانند easypay که یک شرکت پرداخت است. نام تجاری باید ویژگیهایی مثل رنگ کالا یا عملکرد محصول را در ذهن ایجاد کند. ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود.
- به نظر ما برند مینو احتمالاً موفق نمیشد نامی بهتر و مناسبتر از این پیدا کند!!
- یکی از بهترین مثال های نام های استعاره ای نام آمازون است که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم.
- اسمهای مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکتها به سراغ آن میروند.
- این بخش از کار هم شما باید خودتون انجام بدید اون هم با توجه به علاقه و دانشتون.
حتی اگر اسم برند خود را در وسط راه تغییر دهید، احتمالا به چالش کشیده می شوید و مشکلاتی برای شما به وجود می اید. از ایدههای دوستانی استفاده کنید که به فکر سود و پیشرفت کسبوکارتان هستند. قبل از انتخاب برند در مورد جامعه هدف و مشتریان خود فکر کنید. قبلا استفاده نشده و به ثبت نرسیده باشد، برای بررسی این موضوع پایگاه اینترنتی ilenc.ir کمک رسان شماست. اسامی برند انتخاب شده باید فارسی باشد و واژه بیگانه در آن استفاده نشده باشد.
اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراترژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند. انتخاب اسم شرکت جزء اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهمترین مراحل تاسیس ثبت شرکت است. با تهیه یک مجموعه از اسم برند کار خودتان را آغاز کنید و بعد از آن میتوانید به لوگو و سایر مواردی که نیاز دارید (دامنه سایت، نام شبکه های اجتماعی، ثبت شرکت و ثبت برند) فکر کنید. یادتان باشد که شما یک نام برند که معرف شخصیت آن برند است را انتخاب می کنید نه فقط یک نام، و این نکته را از خاطر نبرید که نام های را انتخاب کنید که قبلا مورد استفاده قرار نگرفته است.
یکی از روش های انتخاب نام برند انتخاب نام شرکت است
توضیح دادیم که اکوبی نام یک منطقه جغرافیایی بود، پیشنهاد میکنیم مقاله نامهای تجاری جغرافیا را بخوانید. پس نمی توان این مساله را نادیده گرفت که تداعی و حتی معانی مشخص اسم تجاری یا حتی اسامی افراد در رویکرد مشتریان نسبت به ما بی تاثیر هستند. یک نام مناسب توسعه دهنده برند شماست، ابتدا باید بخواهید که آن را درست انجام دهید. آیا این نام صرفا نام یک ثبت تغییرات شرکت شرکت یا مغازه خواهد بود یا تصمیم دارید که آن را روی برچسب محصولاتتان چاپ کنید. البته باید به این نکته هم توجه نمایید که بعضی اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند و نباید از آنها استفاده نمایید. برند باید باارزش و با هدفهای استارتاپ شما ارتباط معنایی مستقیمی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر درست و مثبت در ذهن مخاطب ارتباط معنایی درستی شکل بدهد.
اگر یک تیم یا شرکای کاری دارید بهتر است یک بحث گروهی در این باره انجام دهید. ایدههای خود را یادداشت کنید و یک لیست با پنج ثبت برند یا نام تجاری بنویسید. سپس با خانواده و دوستان خود آن را مطرح کنید و ببینید چه بازخوردی میتوانید از آنها دریافت کنید.
اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید . تماس تلفنی با موسسه برقرار کنید تا راهنمایی کامل دریافت کنید. درصورتیکه برندتان بینالمللی است، میتوانید از my یا the در ابتدا و online یا world در انتها اضافه نمایید. اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده مینمایید، حتما از منحصربهفرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. روی نام شرکت که چندسیلابی است زیاد وقت صرف نکنید چون خیلی مهم نیست. این روشی است که امروزه بسیاری از شرکتهای ایرانی روی آن تمرکز دارند.
برای مثال ،درنظر بگیرید شرکت نوپای شما بر خدمات اینترنت تمرکز کرده است.شما نمی توانید نام بی ربطی برای آن انتخاب کنید باید نامی را انتخاب کنید که با کار شما درارتباط و سازگار باشد. در زمان ثبت شرکت ، دقت کنید که قبلا این نام انتخاب نشده باشد، این به این دلیل است که کشور یا منطقه شما امکان دارد از ذکر این نام که مشابه برند دیگر است بپرهیزد و کلا هم میتوانند شمارا در این موضوع راهنمایی کنند. به عنوان مثال ، آنها اسم برند شما را در تلویزیون ، رادیو یا هر جای دیگر می شنوند. بعد آن را به صورت آنلاین جستجو می کنند اما شما را نمی یابند چون نمیتوانند اسم برند شمارا درست بنویسند. برای خودتان محدودیت ایجاد نکنید که برند دقیقا بیانگر کاری که شما میکنید، باشد. این کار باعث میشود در آینده نتوانید محصولات و خدمات خود را توسعه دهید.