پس از تشکیل پرونده و ارجاع آن به سازمان اداره مالکیت ممکن است سه حالت برای پرونده و درخواست شما پیش بیاید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. سلام برای ثبت برند شما باید یک مجوز فعالیت داشه باشید و برای ثبت برند فروشگاه اینترنتی شما می توانید با گرفتن ثبت تغییرات شرکت ای نماد به عنوان مجوز فعالیت برندتان را ثبت کنید. کارتی بنام کارت موردی که در رابطه با ترخیص کالا برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می شود که یکبار می توانند از آن استفاده کنند. پس مدارک لام جهت ثبت برند بستگی به حقیقی بودن یا حقوقی بودن آن دارد.
هر برند بعد از شناخته شدن معمولا در تمام طبقات ، برند خود را ثبت میکند مثل برند شاتل که این کار را انجام داده است . برند ucontrol ريالبلا ثبت نشده اما صد در صد نمی توان گفت که حتما ثبت می شود، در مورد سوال دوم هم بله ایشان می تواند به جای شما امور مربوط به ثبت را پیگیری نمایند. اصطلاحات عمومی توسط قانون علامت تجاری محافظت نمیشوند، زیرا آنها به راحتی برای شناسایی یک محصول خاص، مفید هستند. ثبت برند نیز باعث می شود تولید کنندگان انگیزه ای برای سرمایه گذاری در کیفیت کالاهای خود داشته باشند.
تعیین نام برند
هزینه های ثبت علامت تجاری، با مراجعه به سامانه (ssaa.ir) باید به صورت اینترنتی پرداخت شود. مدارک لازم برای ثبت و ثبت برند تجاری بین المللی موارد مطروحه در این بخش است. پس از ثبت برند یا علامت تجاری باید با هزینه متقاضی در روزنامه رسمی دادگستری و یک روزنامه کثیرالانتشار اگهی شود تا احیانا اگر مدعی و شاکی وجود دارد مشخص شود.
- زیرا این هزینه با توجه به عواملی مشخص می شود که برای هر کسی با دیگری تفاوت هایی دارد.
- موضوع مهم دیگر در ثبت علامت تجاری، تقدم زمانی ثبت درخواست اظهارنامه ها می باشد.
- فراموش نکنید این اظهارنامه را به دقت تنظیم نمایید و از هرگونه اشتباه که بتواند در اینده برند شما تاثیر گذار باشد پرهیز نمایید.
- ۵- ارائه اطلاعات مربوط به شخص حقیقی از قبیل؛ نشانی، شماره تلفن و کد پستی محل فعالیت تجاری، شماره تلفن همراه و ایمیل شخص متقاضی.
- این قانون، در مواد خود، مدارک و شرایط لازم ثبت برند، مراحل و نحوه ثبت، همچنین،مراجع صالح، جهت این موضوع را مشخص کرده و از همین رو، در این قسمت، قصد داریم با کمک قانون مذکور، توضیح دهیم که برند یا علامت تجاری چیست و مقصود از ثبت برند، چه می باشد.
بعد از ایجاد حساب کاربری، به منظور تایید آن بایستی گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی دریافت کنید. بعد از اینکه اظهارنامه خود را کامل کردید، لازم است تا 15 روز صبر کنید. کارشناسان در این 15 روز مدارک شما را بررسی کرده و درخواست شما را قبول و یا رد میکنند. در ثبت علامت مرحله بعد به سایت مرکز مالکیت معنوی وارد و از قسمت مربوط به ثبت اظهارنامه علامت تجاری، اقدام به تکمیل فرم های مربوط به اظهارنامه ثبت علامت تجاری نمایید و مدارک و نمونه علامت پیشنهادی را بارگذاری و هزینه مربوطه را پرداخت کنید.
همچنین علامت تجاری نباید کپی، الگو گرفته، با استفاده از نمادهای کشوری و ملی و بین المللی و … باشد و ده ها فاکتور قانونی دیگر که در ثبت برند یا علامت تجاری باید مد نظر باشد. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی نظر یکی از کارشناس حقوقی در موسسه حقوقی ویونا طراحی ثبت شرکت و استعلام کنید. ثبت برند با حمایت از نام علائم تجاری و نام نشان هر فرد و یا شرکت که از طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن و معرفی کالا ها و خدمات و یا اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب کالا را محافظت می کند.
ثبت نهایی برای ارزیابی
مواد ۳۱ الی ۴۷ قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری به شرایط ثبت و آثار آن می پردازد. برای ثبت برند تجاری باید تمام مدارک لازم قانونی فراهم باشد و با رعایت کامل مقررات، مراحل قانونی ثبت انجام شده باشد. به منظور رفاه حال متقاضیان، شرایطی توسط سازمان فراهم شده تا بتوان قبل از تشکیل پرونده با ثبت اطلاعات، شرایط ثبت برند خود را بررسی کنند. در صورتی که نام تجاری مورد نظرتان ریشه فارسی نداشته و یا در لوگوی شما از علائم لاتین استفاده شده باشد، یکی از ثبت برند شما، کارت بازرگانی خواهد بود.
اسامی و علائمی که غیر اسلامی و مخالف با موازین اجتماعی باشند. این آگهی برای این است که کلیه افراد به مدت یک ماه فرصت داشته باشند تا به این نماد اعتراض وارد کنند و اگر شباهتی وجود دارد سازمان مطلع شود. یک ویترین زیبا قطعاً در جذب مشتریان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
ولی در شریطی هم ممکن است کلا طرح به دلایلی رد شود که در این حالت دیگر امکان پیگیری موضوع نیست. اگر پروسه و مراحل ثبت برند و علامت تجاری شما توسط موسسه ثبت ونک انجام گیرد نیازی به حضور فیزیکی در اداره نمی باشد و همه ی مراحل توسط موسسه انجام می شود. در این قسمت اطلاعات مربوطه به شخص صاحب برند را وارد نموده و در این فرم اگر متقاضی شخص حقیقی باشد قسمت مربوطه و اگر متقاضی ثبت برند و علامت تجاری شخص حقوقی باشد بایستی اطلاعات مربوط به آن را وارد کرد. ثبت علامت تجاری توسط افراد یا شرکت هایی انجام می شود که در خط تولید یا فروش محصولی فعالیت می کنند.
چاپ آگهی درخواست ثبت برند بدین سبب صورت می گیرد که هر شخص حقیقی یا حقوقی نسبت به ثبت آن اعتراضی داشته باشد حقوق مدنی وی اجازه اعتراض به ثبت را می دهد. پس از یک ماه در صورتی که هیچ اعتراضی از طرف شخص ثالث صورت نگرفت، شما می توانید اصل مدارک را به اداره ثبت برند به صورت فیزیکی تحویل دهید. به طور کلی بررسی پرونده توسط چندین سمت از قبیل کارشناس طبقه بندی ، کارشناس پرونده ، کارشناس مسئول و رئیس اداره صورت می پذیرد. بدیهی است با ورود به کارتابل هر یک از سمت ها نوبت مخصوص به آن کارتابل اعلام می گردد.
در شرایط ثبت برند و ثبت علامت زمانی موثر است که شما دارای روابط عمومی بالا در ارتباط با مشتریان باشید . همان طور که در این نوشتار خواندید ثبت برند پیچیدگی ها و فراز و نشیب های خودش را دارد. در صورتی که با موسسه ما یعنی موسسه ثبتینو برای ثبت برند قرارداد ببندید تمامی مراحل گفته توسط کارشناسان ما انجام می گیرد. بسیاری از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای آن که بتوانند کسب و کار خود را رونق ببخشند به دنبال برندسازی در کشورهای دیگر هستند. پرداخت هزینه های مربوط به روزنامه رسمی و حق الثبت و مراجعه مجدد به اداره و دریافت سندی که نشان دهنده اختصاص برند به شما می باشد.