7 نکته برای انتخاب نام برند که جذاب و متفاوت باشد

7 نکته برای انتخاب نام برند که جذاب و متفاوت باشد

البته می‌توان به جای استفاده از افراد کاملاً حقیقی، شخصیت‌هایی را برای برند بسازیم که نقش اسم برندمان را نیز به خوبی ایفا نمایند. سپس در قدم دوم متدلوژی یا نحوه ساخت یک اسم برند قدرتمند را آموزش خواهیم داد. می‌دانم کاری سخت و در برخی از اوقات چه بسا ناممکن است، خصوصا زمانی که قصد داشته باشید این نام‌های انتخابی را به صورت رسمی ثبت نمایید که در آن زمان کارتان با کرام‌الکاتبین است.

انتخاب اسم برند لباس

بنابراین برای رسیدن به یک نام مناسب برای برند خود راهی بس طولانی پیش رو دارید. ما ادعا نمی کنیم که این راهنما جامع و کامل است، چرا که موضوع نامگذاری یک برند همیشه یک موضوع چالشی و بحث برانگیز بوده و هست. ما به شما توصیه می نماییم که این روند را از ابتدا آغاز کنید و تلاش نمایید تا نامی را پیدا کنید که هم خلاقانه و هم کاملاً با حرفه شما متناسب باشد. به این فکر کنید که انتخاب نام شرکت لباس به اندازه نامگذاری فرزندتان اهمیت دارد؛ چون این نام همیشه با شما خواهد بود و مطمئناً در واکنش مردم نسبت به برندتان و نحوه تعامل شما با آنها تاثیر خواهد گذاشت. متاسفانه در این زمینه (برخلاف نامگذاری کودکتان) هیچ کتاب راهنمایی وجود ندارد و به نظر یک جنگل واقعی است.

اسمی انتخاب کنید که بصری باشد

دارا بودن همزمان این سه ویژگی این نام را به یکی از قدرتمندترین برندهای جهان تبدیل کرده است. برند مشهور اپل نمونه خوبی از استعاره بر اساس کهن‌الگوها برای انتخاب نام برند است. حدود ۴۰ سال پیش زمانی که استیوجابز تصمیم به تولید کامپیوترهای کوچک و شخصی گرفت ایده‌ای متمایز داشت. او قصد داشت بر خلاف کامپیوترهای زشت موجود بازار مثل آی‌بی‌ام و دی‌ای‌سی کامپیوتری زیبا و اغواگر بسازد. حال که با ایده های یافتن نام برندی جذاب و متفاوت آشنا شدید نوبت به شروع فرایند نام گذاری می رسد.

انتخاب برند درست و تداوم کار با آن، باعث افزایش اعتبار آن می‌شود. مشخص کردن زمینه تخصصی پیج میتونه به شما در انتخاب نام درست کمک زیادی کنه. دوست عزیز زمانیکه اینستاگرام این اجازه رو نمیده،قطعا هیچ راهکاری براش وجود نداره. باید خودتون خلاقیت داشته باشید ، بنده جهت راهنما اینو میتونم بهتون بگم که لازم نیست یه اسمی پیدا کنید که از قبل معنی داشته باشه ، میتونین یه اسم خودتون بوجود بیارین و خودتون بهش مفهوم بدین ، مثل اکثر شرکت های بزرگ. قرار نیست اسمی انتخاب کنید که دارای مفهوم عمیق باشد ، میتوانید خودتان اسمی را بسازید و به آن معنا دهید.

  • سال‌های سال است که بسیاری از برندهای معتبر دنیا و ایران توانسته‌اند از قابلیت تصاویر برای ساخت اسم برند خود بهره ببرند.
  • تمام تلاش خود را انجام دهید تا از نام‌های معمولی دور بمانید.
  • انتخاب نام برند ایرانی هم برای مخاطبان داخل کشور و هم برای مشتریان خارجی بسیار مناسب است.
  • اولین قدمی که می‌تواند درصد پیروزی شما را در کسب و کارتان بالا ببرد نام تجاری یا همان نام برندی است که برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید.
  • در میان برندهای جهانی نیز اسامی‌ با کلیدهای تاریخی بسیار است.
  • استفاده از خدمات این موسسات و سرمایه گذاری بر روی ایده های آنها به ماهیت کسب و کار و ارزش بالقوه بازارتان بستگی دارد.

ما متعهد هستیم که به شما کمک کنیم تا به طور کامل از فرصت‌های ارائه‌شده توسط بازار بهره‌مند شوید. نساجی دات کام به دنبال کنندگان خود این امکان را می‌دهد که با ارائه تحلیل عمیق از بازار و رقبای آن‌ها از طریق اخبار صنعت نساجی، آگاهی از فناوری های جدید و مقالات تخصصی تصمیمات آگاهانه و اصولی بگیرند. ما همچنین چالش‌های موجود در استراتژی های فروش را شناسایی کرده و کمک می‌کنیم تا به بهترین شیوه ممکن به مخاطبان هدف خود دست یابند.

شما فرم بالا را پر می کنید، شماره تماس و نام برند و حوزه فعالیت را وارد می کنید نتیجه از طریق پیامک بعد از یک ساعت ( بستگی به تایم کاری و تعطیلات هم دارد ) برای شما ارسال می شود. با سلام در صورتی که قبلا ثبت نشده باشد بله می شود دوست عزیز. نیاز به ثبت برند شرکتی دارید، البته در صورتی که مشابه تصویر لوگو شما ثبت نشده باشد، seventy five روز زمانبر است و به مدارک مدیرعامل و شرکت نیاز دارد فقط. خیر، نه در سایت ما و نه در سایت مالکیت معنوی کشور استعلام قابلیت ثبت برند هیچ هزینه ای ندارد و کاملا رایگان می باشد. ثبت یک نام در حوزه مواد غذایی یکی از سخت ترین کارهاست، زیرا تعداد برندهای ثبت شده در این حوزه بسیار زیاد است و از طرفی این مشابهت تنها مشابهت کامل نیست و الفاظ برند حتی ممکن است با شباهت کم باعث اخطار خوردن برند شوند. پس قبل از اینکه دل به ثبت برند انتخابی خود خوش کنید باید اول مطمئن شوید که این برند از آن کس دیگری نیست.

نحوه انتخاب نمونه اسم برند

اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق می ‌کند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینه‌ های برندینگ به‌ شدت کاهش پیدا می ‌کند. بسیاری از سلبریتی ‌های معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کرده ‌اند. در انتخاب نام برند مقلد گری و کپی برداری جرمی غیر قابل بخشش محسوب می شود! پس ازمنحصر به فرد بودن بودن اسم برند مورد درخواست خود اطمینان لازم را کسب کنید. در ادامه تعدادی نمونه اسم برند ایرانی پیشنهادی برند را برای شما مطرح می کنیم.

تعیین نام شرکتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی که در کشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در ایران تاسیس می شود. ثبت بین‌المللی برند تحت کنوانسیون مادرید بسیار آسان است و ایران نیز به عضویت آن درآمده است. بنابراین ممکن است در آینده بخواهید کسب‌وکار خود ثبت برند تجاری را گسترش دهید و به بازار دیگر کشورهای دنیا نیز فکر کنید. اگر خدمات و کالاهای شما مشابه دیگر رقبایتان نیست، حتماً به نامی تازه و متفاوت از آنها فکر کنید. همچنین با این کار از مظان اتهام کپی‌کاری نیز در امان می‌مانید و شخصیت مستقل خود را به دست می‌آورید.

برای این منظور میتوانید به صورت هفته ای یا در ایام خاص در کنار ارائه تخفیف در فروش محصولات خود مسابقاتی را هم برگزار کنید. منظور از آماده کردن پیج برای این که برند سازی برای فروشگاه مجازی شما صورت بگیرد این است که باید برای صفحه پروفایل اینستاگرام خودتان نهایت دقت را به خرج دهید. از عکس پروفایل اکانت گرفته تا محتوا هایی که در آن استفاده میکنید. برند سازی ثبت شرکت در تهران برای هر شرکت یا فروشگاهی که میخواهد با افزایش فروش محصولات خود روبرو شود ضروری میباشد. همین مورد در اینستاگرام نیز صدق میکند به خصوص این که در اینستاگرام شما به راحتی میتوانید برای شغل خود یک فروشگاه مجازی باز کنید. یکی از مهم ترین معیار های انتخاب یک اسم پیج مناسب برای اینستاگرام خودمان بدون شک انتخاب نام کاربری میباشد که تلفظ آن راحت و آسانتر باشد.

نام تجاری شما باید متناسب با فعالیت‌تان باشد و وقتی در تبلیغات به کار گرفته می‌شود بسیار جذاب جلوه کند و در ذهن مخاطبان بماند. این قوانین را سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که زیر نظر قوه قضائیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند معین کرده است و در وب‌سایت مرکز مالکیت معنوی درج شده‌اند. انتخاب برخی نام‌ها برای برند حاصل پیگیری ثبت تغییرات شرکت حال‌وهوای امروز جامعه است و ممکن است با گذر زمان، جذابیت خود را از دست بدهد. اگر قصد فعالیت بلندمدت دارید، مراقب باشید در دام این نوع نام‌گذاری‌های موقتی نیفتید. اصول و ارزش‌های شرکت شما باید در نام‌گذاری برند شما نیز منعکس شود. همچنین گرافیک و هویت بصری برند شما نباید از دیگر علائم تجاری مجموعۀ شما دور باشد.

برندکده یکی از جامع‌ترین منابع ایرانی برای برندهای پوشاک داخلی و خارجی است و می‌تواند به شما در پیدا کردن برند پوشاک مورد نظرتان کمک کند. اکثر برندهای فعال در ایران در این صفحه پیدا می‌شوند و جدای از معرفی و امکان دیدن محصولات، برندکده اطلاعات تماس و آدرس این برندها را هم در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. پس شما نه تنها می‌توانید در وبسایت برندکده برندها را با یکدیگر مقایسه کنید و برند مورد نظرتان را پیدا کنید،‌ بلکه می‌توانید از نزدیک‌ترین نمایندگی یا فروشنده‌ی معتبر این برند هم اطلاع پیدا کنید و به راحتی خریدتان را انجام دهید. انتخاب اسم، بخشی از پروسه برندینگ است که بعد از انتخاب اسم برند، طراحی لوگوی جذاب با پالت رنگی مناسب می‌تواند در به موفقیت رساندن برند کمک بسیار کند. در این مرحله نیاز است که با طرا ح گرافیک یا طراح لوگویی حرفه‌ای در ارتباط باشید که با روانشناسی رنگ‌ها در برندینگ آشنا باشد و با استراتژی و آگاهانه ازآن‌ها استفاده کند.

چطور یک اسم برند مناسب انتخاب کنیم؟

ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . البته الآن لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما می‌دهد. به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخفف‌شده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمی‎کند. در کتاب «راه‌اندازی مطمئن کسب‌وکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک کسب‌و‌کار اینترنتی مطمئن راه‌اندازی کنید؛ کسب‌و‌کاری که موفقیتش حتمی باشد. در این قسمت به چند نمونه از اسامی قابل انتخاب برای برند اشاره می کنیم . در همین مطلب اسامی زیبایی قرار داده شده میتونید استفاده کنید .