گام های انتخاب نام برند » فروش برند، خرید برند، ثبت برند ، واگذاری برند ، 09128307939

گام های انتخاب نام برند » فروش برند، خرید برند، ثبت برند ، واگذاری برند ، 09128307939

اما شما بدانید که برای انتخاب نام مناسب به ارزش، هدف و ویژگی شرکت خود فکر کنید. اگر نام شما منحصر به فرد نباشد، مشتریانتان نمی توانند شما را از رقیبتان تشخیص دهند. شما اگر نامی را انتخاب کنید که شرکت های بزرگ قبلا آن را انتخاب کرده اند بدون شک برند شما در بین انبوه تبلیغات آنلاین و محیطی گم می شود.

بهتر است به این موضوع توجه کنید که به هیچ عنوان اسم خود یا فامیلی خود را بر روی برند نزارید زیرا این نوع اسامی قابلیت برندسازی نخواهند داشت و نمی توان با تکیه به آن ها برندی بزرگ و ماندگار را ثبت کرد. شما هم چنین می توانید با ایجاد یک طرح ذهنی و برانگیختن احساسات بصری و یا اشاره به یک خاطره و نمادی قدیمی مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید . برای شروع این امر می توانید با اشاره به یک نقشه ذهنی در رابطه با حرفه خود آغاز کنید.

  • در بحث اختراع و طرح صنعتی نیاز به خلاقیت داریم و باید تقاضانامه های ما توام با گام ابتکاری و جدید بودن باشند.
  • سعی می‌کنیم در به‌روزرسانی مقاله این مورد هم در نظر بگیریم.
  • همه می‌دانیم که برند، فراتر از یک نام است و برندسازی فرایندی زمان‌بر و چندوجهی است که انتخاب نام صرفاً نخستین گام در این مسیر طولانی و دشوار محسوب می‌شود.

مثلاً در سال 2010 گروهی از محققان دانشگاه آلبرتا (کانادا) در تحقیقات خود متوجه شدند که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکا-کولا، کیت-کت، جلی-بلی که از یک ساختار تکرارشونده در اسم برند خود استفاده می‌کنند، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند. بستگی داره که برای چه موردی بخواید ازش استفاده کنید اگر اسم شرکته که شما در اسم شرکت نمیتونید از واژه ی انگلیسی استفاده کنید اگر اسم برند هستش که برای استفاده از واژه های لاتین باید کارت بازرگانی ارائه بدید . انتخاب اسم برند آن هم اسم برندی که مشتریان بتوانند با آن ارتباط داشته باشد، جزء مقدمات ضروری این سفر می باشد. بنابراین هر اسمی که جذاب باشد نمی تواند اسم خوبی برای برند شما باشد به موجب همین امر انتخاب اسم برند قادر می باشد یک پروسه سخت و دشوار به نظر بیاید.

افرادی را دعوت کنید تا به شما در تهیه لیستی بلند از اسامی کمک کنند. با استفاده از یک روش و استراتژی مناسب، شما می توانید خودتان نام برند را انتخاب کنید. از تاثیرات منفی انتخاب یک نام ضعیف می توان به دشواری در تولید علاقه اشاره کرد. ممکن است مجبور شوید زمان و هزینه بیشتری را صرف آموزش و معرفی خود به بازار کنید.

روش تلفیق در نامگذاری برند چگونه است ؟

زمانی که به عنوان نام برند یک خودرو انتخاب شد، شرکت Ford از هزاران دلار برای انجام تحقیقات و مشاوره نامگذاری برند محصول خود رهایی یافت. برای انتخاب نام برند شما اول هم باید با مفهوم برند آشنا باشید. مساله ای که حتما باید به آن توجه کنید این است که نیازی نیست نام برند شما با نام رسمی شرکت کاملا مطابقت داشته باشد و حتی می تواند کاملا مستقل از آن باشد. حتما به این نکته توجه کنید که انتخاب نام درست روی آینده برند شما حتما تاثیر زیادی خواهد داشت. در این مطلب از پنتازوم، راهنمایی هایی واقعا مفید از چگونگی انتخاب نام مناسب و نحوه ی ایده پردازی در خصوص آن را برای شما آماده کردیم. معرفی یک برند جدید و نو می بایست به بازدهی بیشتر کسب و کار کمک کند.به همین دلیل از انتخاب اسامی طولانی بپرهیزید.نامی را انتخاب کنید که به راحتی تلفظ شود و در اذهان باقی بماند.

ناممعنیناممعنیﺷﺎﯾﺎنبرازندهﺷﯿﮏدلپذیرﺷﻤﺲخورشیدﺷﻔﺎالتیامﺷﻌﻠﻪشرارهﺷﺮﯾﻒارجمندﺷﯿﺪحیلهﺷﯿﻤﯽکیمیاﺷﻤﯿﻢخوشبوجهت انتخاب نام شرکت میتوانید به صفحه اسم شرکت مراجعه نمایید. ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است. در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد.

نام های برند

نام های ساختگی ساخته خیال هستند که در صورت معنادار نبودن، مشخص کننده مورد خاصی نیستند. این نوع اسامی خلاق ترین نام برند محسوب می شوند، اما به این معنی نیست . خیلی از برندها هم ارتباط چندانی با نوع بیزنس خود ندارند اما بر جنبه حسی آن اسم تاکید میکنند. خیلی ها ممکن است وقتی برای اولین بار نام به گوششان خورد، تصوری از محصولات یا خدماتی که ارائه میکند نداشته اند اما وقتی میفهمند که نام یک کافی شاپ زنجیرهای است، به طور عجیبی در ذهنشان مینشیند.

فقط اگر قصد ثبت برند به صورت رسمی دارید به قوانین نام‌های لاتین توجه کنید. حساس بودن یعنی این که اسمی که انتخاب کردید رو همون اول در گروه‌های کوچکی از افراد مختلف تست می‌کردید مشخص می‌شد تلفظش سخته. زیاد حساس بودن یعنی هیچ وقت تست نکنید، ۴ ماه بگذره، بر فرض اسم عالی هم انتخاب کنید بعدش متوجه بشید که محصولتون مشکل اساسی داره در صورتی که بدون زیاد حساس بودن روی اسم زودتر هم میشد از این مرحله رد شد.

نام گذاری دسته جمعی نام تجاری

در انتخاب نام برند باید در موضوع فعالیتی که در آن مشغول هستید ، جواز تاسیس و یا پروانه کسب مرتبط با آن را ارائه دهید . نام برند من جمله مهم ترین اصول در تبلیغات و فروش هر خدمت یا محصول است که باید به درستی و راهنمایی کارشناسان این زمینه صورت بگیرد تا بیشترین بازدهی را برای شما به دنبال داشته باشد . نام برند در کرج باید به شیوه ای انتخاب گردد که تلفظ آن بسیار راحت و روان باشد و تمامی قشرهای جامعه بتوانند آن را به راحتی تلفظ کنند. به بیانی دیگر برند نباید تلفظ های مختلفی داشته باشد تا همه اشخاص بتوانند با جست وجو نمودن آن در موتورهای جستجوگر و شبکه های اجتماعی به اسانی آن راپیدا کنند. لغت های مبهم تلفظ و املای سختی دارند به خصوص در جذب مخاطب در اینترنت. اما گاهی لغات مبهم شرکت ها موفق می شوند اما نیاز به هزینه و تلاش بسیار برای بازاریابی دارند.

کلمه «برند» به معنی سوختن است؛ در واقع ریشه این کلمه به زمانی بر می گردد که تولید کنندگان نام مارکشان را بر روی محصولاتشان به روش سوزاندن حک می کردند. در صورت تغییر نام، مشتری شما دچار سردرگمی خواهد شد؛ نتیجتاً این امر می تواند بر وفاداری مشتریان تاثیر بگذارد. سوالی بسیار مهم در خصوص کسب و کارهایی است که به دنبال پیشرفت و ثبت ثبت برند تجاری برند خود می باشند. امروزه که با کمی قوت گرفتن برخی کسب و کارها افرادی با سوء استفاده نام انها را بر کلا و خدمات خود قرار می دهند ثبت برند بسیار ضروری است. در انتخاب نام برخی برندها از واژه‌های ایرانی (فارسی یا زبان‌های سایر اقوام ایرانی) استفاده شده است. در انتخاب برخی دیگر، واژه‌هایی با ریشه‌ی غیرایرانی به کار رفته است.

اسم تجاری همان اسم‌های بازرگانی، اسامی شرکت‌ها و … است که شرکت تحت آن عنوان فعالیت حقوقی و قانونی دارد و قانون نیز از آن اسم ثبت‌شده در برابر استفاده دیگران حمایت می‌کند. در مقابل اسم برند ترکیبی تغییرات شرکت از خواص و ویژگی‌های ملموس و ناملموس است که به بازار معرفی می‌شود و نیازی به ثبت کردن آن نیست. شاید بی راه نباشد که بگوییم اسم شرکت همانقدر مهم است که پرچم یا سرود ملی یک کشور اهمیت دارد.

روی بسته‌بندی این صابون‌ها به انگلیسی نوشته شده Barf Soap؛ غافل از اینکه Barf در لاتین به معنی «غذای استفراغ شده» است. اگر در آینده قرار است محصولات یا دسته‌بندی‌های جدیدی به کسب‌وکارتان اضافه شود، از همین الان به ثبت شرکت در تهران فکرش باشید. در گام بعدی شما باید هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد را نوشته و سپس آنها را بررسی و ارزیابی کنید. برای این کار شما می‌توانید از افراد خلاق و متخصص در این زمینه استفاده کرده و یک طوفان فکری راه بیاندازید.

در صورتیکه هنوز نام برند خود را ابداع نکرده اید، می توانید یک کار سرگرم کننده انجام دهید. در ضمن این کار می تواند راهی عالی برای اطمینان صد درصدی از معنی کلمه ای باشد که انتخاب کرده اید. مثلا کلمه « Disperse» می تواند به معنی پخش بذر و رشد دانه ها باشد، اما می تواند به شخصی خل مزاج و ابله نیز اشاره داشته باشد.