چگونگی پیدا کردن یک نام معتبر برای برند لباس

چگونگی پیدا کردن یک نام معتبر برای برند لباس

چنانچه قصد نداشته باشید نام برند خود را به صورت رسمی به ثبت برسانید، تصمیم گیری برای انتخاب آن ساده‌تر خواهد بود. چراکه قوانین ثبت نام شرکت‌ها با بایدها و نبایدهایی که دارد دایره انتخاباتتان را محدودتر می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید شرکت خود را به ثبت رسمی و قانونی برسانید و به دنبال پیدا کردن یک نام تجاری مناسب برای آن هستید حتما باید از تجربیات بهترین شرکت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. اگر به دنبال یک شرکت معتبر در زمینه ثبت برند شرکت خود هستید می‌توانید فرایند ثبت برندتان را به شرکت برند یک بسپارید. مهم ترین چیزی که باید در انتخاب اسم برند به خاطر داشته باشید این است که نام گذاری برند یک مسابقه نیست که بازنده یا برنده داشته باشد.

  • برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید.
  • پوما یک برند برتر ورزشی دنیاست که در ابتدا برادران داسلر در سال 1307 شمسی کارخانه ی کفش سازی خود را در کشور آلمان راه اندازی کردند اما سال ها بعد این دو برادر آلمانی از هم جدا شدند.
  • یک برند با نامی فارسی بهترین گزینه برای نام برند شما خواهد بود .

در صورت تغییر نام، مشتری شما دچار سردرگمی خواهد شد؛ نتیجتاً این امر می تواند بر وفاداری مشتریان تاثیر بگذارد. مثلاً در سال ۲۰۱۰ گروهی از محققان دانشگاه آلبرتا (کانادا) در تحقیقات خود متوجه شدند که مشتریان به اسم برندهایی مثل کوکا-کولا، کیت-کت، جلی-بلی که از یک ساختار تکرارشونده در اسم برند خود استفاده می‌کنند، واکنش مثبت‌تری نشان می‌دهند. انتخاب نام برند یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت یک کسب و کار است.

انتخاب اسم شرکت

یک شرکت تجاری برای شناخته شدن در بین مردم و رونق فروش نیازمند برند سازی است، در غیر این صورت بی نشان مانده و هیچ محبوبیتی پیدا نخواهد کرد. برای انتخاب نامی ایرانی و فارسی برای برند خود می توانید به لغتنامه دهخدا مراجعه ثبت برند کرده و یا با واگذاری امور انتخاب اسم برند و علامت تجاری ، اقدام به گزینش بهترین نام برای برند فارسی خود کنید . برای انتخاب نام در حوزه ی فعالیت مورد نظرتون میتوانید از اسامی موجود در سایت ایلیا استفاده نمایید .

در مورد احساساتی که می خواهید مشتری خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید به خوبی فکر کنید و با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مرتبط با کسب و کار خود آغاز کنید. شما باید کلمات، تجربیات توصیفی کسب و کار خود را به خوبی بشناسید. نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است. بسیاری از کسب و کارها حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که این به خودی خود کاری اشتباه است. در حیطه فعالیت خود و بر طبق موضوعات ثبت یک علامت تجاری باید به مواردی توجه شود که آن ها در انتخاب بهترین و خاص ترین نام یاری رسان شما خواهد بود .

اسم های پیشنهادی برای برند

برای اطلاع از تکراری نبودن نام انتخابی تنها کافی است به سایت اداره ثبت علامت تجاری مراجعه و در قسمت استعلام برند با درج نام انتخابی اقدامات لازم را جهت انتخاب نام خاص انجام دهید . برای یک شرکت معدنی در خراسان جنوبی به دنبال یک اسم سه بخشی هستم اما هنوز به هدفم نرسیدم. با سلام کارشناسان ثبت شرکت و برند ایلیا در اسرع وقت با شما تماس حاصل می نمایند. با سلام و خسته نباشید.میخواستم یه شرکت تجاری توی شیراز ثبت کنم یه راهنمایی برای تعیین نام شرکت میخوام.متشکرم. برای کسب اطلاعات با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید .

استفاده از اسامی مشهوره که باعث فریب افکار عمومی می شود ممنوع می باشد . متقاضی تعیین نام می بایست احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری ( با ارائه وکالتنامه ) باشد. می تواند برای سهامداران ارزش افزوده سهام ایجاد کند و سبب بیشتر شدن درآمد شرکت گردد. در صورتی که برند متمایز کننده کالا ، خدمات مربوطه نباشد ، امکان ثبت آن وجود نخواهد داشت . تعلام اولیه حدود ۴۵ روز می باشد تا آگهی اول و بعد از این ۴۵ روز ، ۳۰ روز برای آگهی دوم زمان می برد و برای آگهی سوم ، ۳۰ روز بعد از آگهی دوم یعنی حدود ۱۰۵ روز در مجموع.

راه‌­های حمایت از نام شرکت

اسم باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد. موسسه نوول با درایت و تخصص خود در زمینه ثبت و ارائه بهترین نام برای شرکت و کسب و کار شما بهترین گزینه جهت انجام امور حقوقی نام شرکت شما می باشد که با مشاوره رایگان حقوقی نکات مهمی را در خصوص ثبت اسم ثبت تغییرات شرکت شرکت به شما ارائه می دهد. از مهمترین وظایف بازاریابی یک محصول جدید انتخاب اسم مناسب برای محصول است. نمونه اسم شرکت ، انتخاب نام شرکت و اسم های تجاری شیک … تعیین نام شركتها و مؤسسات غیر تجاری خارجی كه در كشورهای خارجی سابقه ثبت داشته و شعباتی از آنها در …

این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است. پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید. در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آ‌ن‌ها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسم‌ها به پونیشا رسیدند. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد. برای مثال شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و یا آی‌بی‌ام از اختصار استفاده کرده‌اند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکت‌ها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند.

خوبی این روش (ارسال انبوه ایمیل) کم‌هزینه بودن آن است. برای انتخاب یک اسمِ برند ایرانی با کمی حوصله و آشتی با کتاب‌های باستانی می‌توانید اسامی منحصربه‌فردی پیدا کنید، خوشبختانه از آنجایی که ما ایرانیان منابعی غنی از افسانه و اسطوره در فرهنگمان داریم، بسیاری از این اسم‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده است. فقط ثبت شرکت در تهران توجه باشید اسم‌هایی را انتخاب کنید که تلفظ آن‌ها راحت باشد. در صورتیکه هنوز نام برند خود را ابداع نکرده اید، می توانید یک کار سرگرم کننده انجام دهید. ببینید کلمات دیگر با نام انتخابی شما چه رابطه ای دارند. در ضمن این کار می تواند راهی عالی برای اطمینان صد درصدی از معنی کلمه ای باشد که انتخاب کرده اید.

پس به فکر یک نام خوب و مناسب باشید والبته فراموش نکنید که فراتر از نامی که انتخاب می کنید، باید به مسائل اساسی تر هم توجه داشته باشید. اسم های گنگی مثل فناوری های نوین، راه گشایان دیجیتال و مانند این ها. چنین نام هایی شما را به زحمت بیشتری خواهند انداخت تا بتوانید یک برند بسازید.

برای انتخاب نام ایرانی برند و خلاقانه باید زمان زیادی را صرف کرده و با دانش بسیار نامی با آینده برای برند انتخاب کنید . برای این امر می توانید مثل همیشه بر روی یاری ما حساب باز کنید . شما هم چنین می توانید با ایجاد یک طرح ذهنی و برانگیختن احساسات بصری و یا اشاره به یک خاطره و نمادی قدیمی مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید . برای شروع این امر می توانید با اشاره به یک نقشه ذهنی در رابطه با حرفه خود آغاز کنید. سپس با معرفی قسمت هایی از شرکت و محصول خود آن را ادامه دهید. در انتخاب نام برند و لوگو تجاری از اسامی شعرا و دانشمندان و ارگان های دولتی و ایثارگران نباید استفاده شود و این موارد جزو موارد ممنوع خواهد بود.