جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای درخواست گردد. سبب ایجاد مشهوریت و معروفیت میان شرکت،خدمات و محصولات می گردد. منظور از نام شرکت ، نامی است که با آن بتوان یک محصول ثبت شرکت را معرفی کرد و شناخت . این نام باید تنها مختص به یک محصول یا خدمات باشد و توسط دیگر افراد ثبت نشده باشد. نام برند به مانند نام هر شخص در جامعه می باشد که تنها مختص و متناسب با ویژگی های او می باشد .
یک اسم مناسب میتواند شرکت شما را به اوج برده و یک اسم نامناسب ممکن است اثرات منفی در روند پیشرفت شما بگذارد؛ پس برای آن وقت بگذارید. ۷- قاعده مفید و مختصر بودن را در نظر بگیرید، پس سعی کنید حتیالامکان اسم شرکتتان کوتاه و موجز باشد. اسم انتخابی شما باید دارای معنا و مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی بوده و نامهایی که مخالف با موازین شرعی و نظم عمومی هستند و یا مستهجن و خلاف اخلاقاند تایید نخواهند شد. انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید. در این میان وکلایی که نقش مدیر برند را به عهده میگیرند و نام برند پیشنهاد مینمایند و یا مشاوران که از روی ناچاری عملیات حقوقی ثبت برند را نیز بر عهده میگیرند را جای تاسف دارند. اما در مورد ایران متفاوت است ، پایگاه داده نامهای برند برای استعلام نام برندها بسیار دیربهدیر بهروزرسانی میشود .
هنگام انتخاب نام برند، لازم نیست مدام به دنبال نامی باشید که حتماً به مشتریان بگوید که شما دقیقاً چه کاری انجام می دهید. در عوض به دنبال یک داستان جذاب برای نام تجاری خود باشید! نام هایی که بر پایه یک داستان برند جذاب باشند، معمولاً بسیار قدرتمند هستند.
از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد. قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد. در حال حاضر میتوانید به ثبت تغییرات کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسمها را تست کنید. صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شدهاند. در این مرحله میبایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید. سپس به مدت ۷ روز این صفحات را برای مخاطبتان تبلیغ کنید.
برخی از برندهای شهری و کشوری از نام مناطق شهری برای برند خود استفاده کرده اند مانند نام آپادانا، شهرآرا،اکباتان و… که واقعا برخی نام ها بسیار زیبا هستند و برای کسب وکارهای مختلف میتوان از آنها استفاده کرد. نام شرکت باید از three سیلاب خاص تشکیل شود که مستند ان در لغت نامه دهخدا موجود باشد و حتما باید ریشه فارسی داشته باشد (مثلا کلمه ناظم الاطبا نباشد). یک نام برند مناسب و تاثیرگذار مشتریان شما را وادار به پرسیدن این سوال می کند که ” نام برند شما از کجا آمده است؟”، سوالی که شما میتوانید با تعریف یک داستان برند جذاب به آن پاسخ دهید.
استفاده از نام های تجاری در ساخت اسم شرکت
توسط اطلاعات تماس با ما با کارشناسان ارتباط برقرار کنید. سلام من برای فروش کشمش خانگی پلویی نیاز به یک برند ونام پرمعنا دارم لطفا راهنمایی کنید. شما نیاز به مشاوره و هماهنگی دارید از طریق اطلاعات تماس با ما در ارتباط باشید. با موسسه برای دریافت مشاوره تلفنی و کم و کیف انجام کار تماس بگیرید. تماس تلفنی با موسسه برقرار کنید تا راهنمایی کامل دریافت کنید. توانایی ارتباط با مصرف کنندگان در انتخاب نام زیبا برای برند و شرکت حائز اهمیت است.
- کلمات مختلف را با هم ترکیب کنید تا به نام منحصربهفردی دست یابید.
- در عوض به دنبال یک داستان جذاب برای نام تجاری خود باشید!
- سپس در قدم دوم متدلوژی یا نحوه ساخت یک اسم برند قدرتمند را آموزش خواهیم داد.
این کار کمک میکند تا هزینههای مربوط به برندسازیتان بهشدت کاهش یابد. در کشورهای مختلف سلبریتیها برند خودشان را ساختهاند. اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدودهی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سالهای آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقهای بروید. در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسمها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمیکنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینههای گزاف و بالایی دارد.
راهنمای گام به گام انتخاب یک نام برند موفق!
برخی اسمها خیلی منحصربهفرد است ولی نحوه نوشتن آن نیز میتواند یک چالش بزرگ برای مخاطب باشد. نام شرکت مواد غذایی باید پارسی و معنادار باشد.مثلا به جای نام غیر پارسی آپارتمان. این شما هستید که نام تجاری خود را معروف می کنید و در انتها آن را تبدیل به نام برند می کنید نه نام تجاری شما. دفترچه برند و سایر المان ها و مشخصات برند و نحوه تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم تر از نام تجاری است. © کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت تجارت الکترونیک ستاره است. ۱۳- نامی انتخاب کنید که غیر از خودتان برای دیگران نیز دارای معنا و مفهموم باشد.
و اینکه من خیلی حساس نیستم، چند تا طراح سایت و سئو کار فرصت طلب تا دیدن بازار خرید و فروش دامنه داغه نزاشتن یکیش به بقیه برسه میشینی چند روز فکر میکنی به نتیجه میرسی میزنی میبینی دامنه بستس. ما نظر شما رو تایید میکنیم تا اگر کسی پیشنهادی داشت به شما کمک کنه. فهماندن تکتک این حروف به مشتریان زمان و هزینه بالایی میطلبد و از آنجا که شما مثل شرکتهایی مثل IBM و BMW منابع مالی عظیمی در اختیار ندارید ریسک این کار بالاست.
پس در تمامی مراحل صبر و حوصلهی زیادی را بهخرج دهید. همونطور که خانوادهها برای پیدا کردن اسم مناسب برای فرزندشون حساسیت دارن و به دنبال بهترین اسم و خاص بودن اون هستن، پیدا کردن اسم برای کسبوکارها هم تأثیر زیادی تو هویت اون کسبوکار داره. سپس بین 2تا 3 هفته بعد از آن تقاضای یک جلسه مشاوره تلفنی اختصاصی نیمساعته☎️ با جناب مهدینژاد🤓 داشته باشید و روی مشخص کردن نامهای نهایی از بین انتخابها با ایشان مشورت نمایید. اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراترژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند.
اسامی پیشنهادی برای ثبت برند
با تغییراتی که در روند ثبت شرکت ها انجام شده است، شما می بایست نام های مدنظر خود را در هنگام مراحل ثبت اعلام نمایید. این دقیقا همان کاری است که شرکت ماشین الکتریکی تسلا انجام داد. فقط به خاطر داشته باشید در انتخاب نام برند و برندسازی به این شیوه، به آنهایی که دیگر در بین ما نیستند و خاطراتشان احترام بگذارید. در سرتاسر دنیا به خصوص ایران، می توانید داستان ها و افسانه هایی را بیابید که پر از نام های اسطوره ای و بهترین منبع برای انتخاب نام برند هستند. نام گذاری برند بر مبنای مناطق جغرافیایی شناخته شده، برند شما را به جامعه نزدیک می کند و میتواند احساسات جامعه هدف شما را بر انگیزد.
البته اگر ازنظر مالی آنقدر توانایی تبلیغات و معرفی برند خود را ندارید بهتر است از اینجور اسامی استفاده نکنید چون به تصویر کشیدن مفهوم برند خود و ارتباط برقرار کردن مخاطب با آنهم زمانبر هم هزینه بالاتری را میطلبد. برند باید باارزش و با هدفهای استارتاپ شما ارتباط معنایی مستقیمی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر درست و مثبت در ذهن مخاطب ارتباط معنایی درستی شکل بدهد. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. باید توجه داشت در انتخاب علامت تجاری از نشان ها و علائم دولتی ، نظامی ، نام های اختصاری و یا سایر موارد مندرج در قانون نباید استفاده گردد مگر در صورتی که از سازمان ها و نهاد ها جواز یا پروانه کسب مربوطه صادر گردد . برای انتخاب نام هایی که ریشه فارسی نداشته باشند و لاتین باشند ملزم به ارائه کارت عضویت یا کارت بازرگانی به همراه جواز مربوطه خواهید بود .
در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامههای دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید. اگر ثبت برند مشتریان و مخاطبان فعالی دارید میتوانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آنها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند.