در این بخش شخصیت های حقوقی می توانند با شناسه ملی و یا بدون شناسه ملی (با وارد کردن شماره ثبت واحد)، درخواست خود را برای ثبت صورت جلسه تغییرات ثبت نمایند. سامانه ثبت شرکتها، سامانه ای است که به منظور ارائه خدمات به شخصیت های حقوقی راه اندازی شده است و امکانات مختلفی را به غیر از امکان ثبت شرکت و تاسیس شخصیت حقوقی، ارائه می کند. از جمله خدمات ارائه شده در این سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد. پس از ورود به سامانه، در صورتی که متقاضی پلمپ دفاتر ، شخص حقوقی ثبت شده در مرجع ثبت شرکت ها باشد،از قسمت اطلاعات متقاضی پلمپ ، ( نوع شخص متقاضی ) بخش تعیین شده مربوط به شخص حقوقی را انتخاب می نماید. پس از آن را کلیک می نماییم .در انتها با کلیک بر روي کلید به صفحه بعد ” ثبت نمایندگی ” کلید می رویم . برای ثبت شرکت بعد از انتخاب نوع شرکت و قراردادن شرکاء و مدیران در سمت تعیین شده و تعیین میزان سرمایه و تقسیم سهام اعضاء باید 5 اسم به ترتیب اولویت سه یا چهار سیلابی برای شرکت انتخاب کنید و مدارک اعضاء و اوراق ثبتی را تنظیم نمایید.
- ـ تقویم سهم الشرکه غیر نقدی در شرکت با مسئولیت محدود توسط شرکاء صورت می گیرد شرکاء دراین خصوص دارای مسئولیت می باشند .
- ثبت انواع اشخاص حقیقی و مؤسسات غیر تجارتی و کلیه خدمات ذیل تا رسید پذیرش اینترنتی و ورود اطلاعات آنها نیز در سامانه ثبت شرکت ها صورت می گیرد .
- حال درصفحه ی پیش روی باید اطلاعات عمومی شرکت به درستی ثبت شود، این اطلاعات شامل(استان و شهرستان واحد ثبتی، مدت فعالیت شرکت، شروع سال مالی، تلفن، کدپستی، نشانیو…) می باشد.
- تاریخ پایان اعتبار سمت با توجه به تاریخ شروع سمت مشخص می شود.
به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، سامانه ای را با عنوان سامانه جامع ثبت شرکت ها راه اندازی نمود که از طریق آن متقاضیان ثبت شرکت و موسسه های غیر تجاری می توانند کلیه فرآیند درخواست خود را تا مرحله نهایی انتشار آگهی در روزنامه رسمی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام دهند. آدرس سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir بوده و امکانات متعددی را از جمله تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی، ثبت تغییرات، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی تجاری و درخواست کد فراگیر برای کابران خود فراهم کرده است. این سامانه با داشتن نیروی اداری بالا در واحد اداری سازمان موجب شده تا مشتری مستقیماً با ثبتنام در سامانه به واحد اداری ما ارجاع داده شود و پس از انجام امور مربوطه کلیه مدارک به مشتری تحویل داده میشود. اداره ثبت شرکتها جزئی از سازمان ثبت اسناد و املاک و زیر مجموعه قوه قضاییه می باشد. به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سامانه ثبت شرکت نیک، سامانه ثبت هوشمند ارائه کننده خدمات ثبت شرکت، ثبت برند و علامت تجاری، ثبت تغییرات شرکت نظیر ورود و خرج شرکا و انحلال شرکت، ثبت اختراع و تمامی امور ثبتی در ایران میباشد.
در این بخش اطلاعاتی مثل اطلاعات هویتی، آدرس پستی و اطلاعات تماس افراد باید ثبت شود. بنابراین بهتر است این اطلاعات را از قبل جمع آوری کرده باشید. همچنین اطلاعات دیگری همچون میزان سهام و مسئولیت هر کدام از آن ها تعیین می شود. در صورتی که تعداد متقاضیان از یک نفر بیشتر باشد، اطلاعات آن ها نیز وارد می شود. در این مرحله، گروه و زیر گروه فعالیت شرکت را مشخص نموده و توضیحات مربوط به آن را در کادر تعیین شده درج نموده و دکمه ثبت را بزنید.
اکنون ثبت نام کنید
برای این کار دیگه نیازی نیست بری از همسایه یا صاحب خونه بپرسی تنها کافیه وارد سامانه استعلام کد پستی بشی و به جوابت برسی. رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر کلمه عبور به ایمیل شما ارسال شود. ثبت درخواست در سامانه و هزینه پست از دیگر هزینه هایی است که باید به فکر آن باشید. خدماتی که در این سامانه ارائه می گردد کلی و همه جانبه است و اگر با قوانین و دستورالعمل های اجرایی در این سامانه آشنایی کافی داشته باشید می توانید امور ثبتی خود را به راحتی پیش ببرید .
درمرحله ی بعد باید اطلاعات متقاضی شامل (نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تابعیت،تاریخ تولد، شماره همراه و…) به درستی ثبت شده و بعد از وارد کردن کد امنیتی برروی گزینه ی “گام بعدی” کلیک تغییرات شرکت کنید. ۱.کلیه اشخاص حقوقی که در اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده اند . جهت ارسال اظهارنامه مالیاتی، در اواخر سال قبل باید پلمپ دفاتر قانونی را دریافت کرده باشید.
در مرحله نهایی، لازم است که شعبه و روزنامه کثیر الانتشار شرکت را مشخص کنید و در نهایت بر روی گزینه ثبت کلیک کنید تا تمامی مراحل ثبت شرکت از طریق این سامانه به انجام رسد. پس از تکمیل اطلاعات در سامانه باید اصل اظهارنامه پلمب دفاتر مهر و امضا شده دریافتی از اینترنت را به همراه سایر مدارک به اداره ثبت ارسال نمایید تا اداره پست دفاتر پلمب را به آدرس درج شده در سامانه ، ارسال نماید. اطلاعات فرم مربوطه را با دقت و به صورت کامل وارد نمایید،در این فرم نام شخصی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است وارد می شود.همچنین باید سمت متقاضی نظر به اینکه اصیل یا وکیل است تعیین شود. با طی کردن مراحل مختلف ثبت شرکت و البته تعیین نوع شرکت می توانید با ارائه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کرج به سازمان ثبت شرکت ها مراجعه و درخواست خود را اعلام نمایید .
ثبت شرکت ارزان در کرج
درخواست ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت نیز تنها از طریق این سامانه انجام می گیرد. علاوه بر این، موارد راهنمای انجام فرآیند پذیرش درخواست های انواع ثبت تاسیس و تغییر و… شرکت ها و موسسات غیر تجاری نیز درهمین سامانه ی اینترنتی قابل دسترسی می باشد. برای راهنمایی در این خصوص می توانید با شماره ی ۰۲۱۴۲۱۴۳ موسسه حقوقی فکر برتر ثبت شرکت در تهران تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره بگیرید. در بخش تاسیس شخصیت حقوقی، امکان ثبت درخواست برای ثبت تاسیس شرکت وجود دارد. همانطور که در این مقاله توضیح داده شد، شخصیت های حقوقی می توانند از طریق این بخش به خدمات مختلفی دسترسی داشته باشند تا بتوانند اقدام به تاسیس شخصیت حقوقی زیر نظر سازمان اسناد و املاک کشور نمایند.
ثبت دفاتر تجارتی
اطلاعات مربوط به متقاضی نخستین موضوعی است که در این فرم ها باید پر شود. در این قسمت نام شخصی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است وارد می شود. همچنین باید سمت متقاضی نظر به اینکه اصیل یا وکیل است تعیین شود. ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها به آدرس ثبت برند تجاریa.ir ازطریق سربرگ تاسیس شخصیت حقوقی بخش پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی امکان پذیر بوده و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.
اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری یک سامانه کامل برای انجام کلیه امور ثبتی شرکت ها طراحی کرده است . تمامی اطلاعات من جمله نام ، نام خانوادگی ، شماره همراه ، تابعیت و … وارد نمایید ، سپس تعیین کنید دریافت مدارک و کلیه امور مربوطه توسط متقاضی صورت بگیرد یا یک وکیل . بنابر ماده یک دستور العمل های اجرایی ، درخواست کنندگان باید اطلاعات مربوطه را بر اساس فرم ها وارد نمایید و پس از مراجعه به سامانه مذکور متناسب با درخواست ، تمامی اطلاعات را باید به صورت گام به گام تکمیل نمایید . دستی و سنتی بودن اوراق و مراحل ثبت شرکت و امور مربوطه سرعت و زمان زیادی را از متقاضیان سلب می نمود ولی سایت مذکور تاثیر به سزایی در بهبود کیفیت و سرعت انجام این مراحل داشت .
پیش از روی کار آمدن سامانه ، کلیه امور ثبتی مانند ثبت شرکت ، علامت تجاری و … به صورت سنتی و دستی صورت می گرفته است . در این مرحله ، با مشخص نمودن عضو هیات مدیره، سمت اشخاص هیات مدیره ،مدت تصدی محدود/نامحدود و تاریخ شروع سمت را در سیستم وارد کنید. باید توجه کنید که باید اصل یا کپی آن شماره از روزنامه را نزد خود داشته باشید. چون مشخصات مربوط به شرکت در آن ثبت شده و دارای ارزش حقوقی زیادی است و همچنین در برای انجام برخی امور نیاز است. حوزه فعالیت از قبل باید تعیین شده باشد و در این مرحله فقط در سایت ثبت شود. پس از ثبت اطلاعات عمومی شرکت، باید اطلاعات مربوط به متقاضی را تکمیل کنید.
در قسمت شخص حقیقی می بایست اطلاعات شخصی خواسته شده در کادر تکمیل گردد و اگر نوع شخص حقوقی هم باشد فیلدهایی نظیر فارسی، تابعیت، شناسه ی ملی و… ثبت شرکت برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سامانه جامع ثبت شرکتها در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سامانه جامع ثبت شرکتها پاسخ دهند. دو بخش پیگیری درخواست و انصراف درخواست همانطور که از عنوان آن مشخص است این امکان را برای کاربران سامانه جامع ثبت شرکتها فراهم کرده که درخواست ثبت شده خود را در این سامانه پیگیری نموده و در صورت تمایل از آن انصراف دهند. در گذشته، متقاضیان ثبت شرکت و موسسه های غیر تجاری باید برای ثبت شرکت یا موسسه مورد نظر خود حضورا به اداره ثبت شرکت های حوزه آن شرکت یا موسسه مراجعه نموده که این امر علاوه بر اینکه عملی وقت گیر و هزینه بر بود، موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود.