لیست اسامی خاص برای نام شرکت ها

لیست اسامی خاص برای نام شرکت ها

وب رمز در سال ۱۳۸۱ با هدف فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات وب با کیفیت جهانی پایه گذاری شد. زمانی انتخاب نامی خاص برای برند شما مفید خواهد بود که مرتبط با کاری که انجام می‌دهید باشد. درغیراین‌صورت ثبت تغییرات هرچقدر هم اسمی که انتخاب می‌کنید منحصربه‌فرد باشد مثمرثمر واقع نخواهد شد. بنابراین لازم است در حین انتخاب اسم برند جزئیات دیگر آن را نیز بررسی کنید تا از ویژگی‎های لازم برای تأثیرگذار واقع شدن برخوردار باشد.

  • لطفار با کارشناسان ما تماس بگیرید اسم برند مورد نظرتون رو به همراه زمینه کاریتون به کارشناسان ما اعلام کنید در کمترین زمان استعلام برند رایگان رو برای شما انجام میدن و هر راهنمایی که نیاز باشه به شما آموزش می دن.
  • در انتخاب نام برند مقلد گری و کپی برداری جرمی غیر قابل بخشش محسوب می شود!
  • زیرا یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی همان بازاریابی دهان‌به‌دهان یا بازاریابی شفاهی است.
  • این اسامی مربوط به محصولاتی هستند که یا وارد می‌شوند و یا با مشارکت طرف‌های خارجی در داخل کشور تولید می‌شوند.

روش دیگر هم این است که برای اسامی مختلفی که انتخاب کرده‌اید بهترین لوگوی ممکن را طراحی کنید و با توجه به جذابیت لوگو و بازخورد مشتریان و مخاطبین، مناسب‌ترین نام را انتخاب کنید. البته این روش کمی هزینه‌بر است ولی دست شما را برای انتخاب بهترین مورد باز می‌گذارد. و این ضرب‌المثل معروف در مورد انتخاب اسم برند هم صدق می‌کند.

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس

لیست های بالا را با دقت مطالعه کنید و بهترین انتخاب اسم مغازه را برای کسب و کار خود داشته باشید. با توجه به منطقه ای که قرار است شما کسب و کارتان را انتخاب کنید استفاده از نام مناطق شهری، يا نام شهرها ویا دیگر لیست ها به شما پیشنهاد میشود. انتخاب اسم خاص برای فروشگاه و سایت اینترنتی حساسیت بیشتری دارد چرا که هم بایستی ثبت نشده باشد.(میتوانید در سایت whois چک کنید.) و هم تمام شرایط یک نام و دامنه خوب که در بالا ذکر شد را داشته باشد. این امکان وجود ثبت شرکت دارد که شما اسمی را درخاطر داشته باشید که به نظر خودتان بسیار جالب و حتی بامزه باشد. اما آیا همه ی اشخاص جامعه و خصوصا مخاطبان هدف شما این گونه تفکرخواهند کرد؟ پس در انتخاب نمودن اسم برند خود بسیار دقت داشته باشید تا هیچ گونه محتوای توهین آمیزی و بی ارتباطی با کار شما در آن وجود نداشته نباشد. بنابراین توصیه می‌شود پس از انتخاب نام برند حتماً فرایند ثبت قانونی آن را نیز طی نمایید تا امکان هیچ نوع سوءاستفاده‌ای از اسم مخصوص شما وجود نداشته باشد.

اسم برند خارجی

شما هیچ وقت نمی‌توانید اسمی که قبلا انتخاب شده و به ثبت رسیده است را انتخاب کنید. این کار قانونی نیست و حتی از نظر گرفتن دامنه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی هم به مشکل برمی‌خورید. پس در حین انتخاب نام تجاری و مشورت با اعضای تیمتان، اسامی انتخابی را در گوگل و اینستاگرام جستجو کنید و ببینید که قبلا توسط فرد یا شرکتی انتخاب نشده باشد.

اسماعیل حاجی پور

تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد. دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم‌ مناسب شرکت در ایران می‌توانید از اسطوره‌های باستانی و سنتی استفاده کنید. این استوره‌ها در ذهن مردم ایران قهرمان‌هایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند. در این داستان‌های باستانی ایران تعداد زیادی اسم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها پیدا کنید. استفاده از نام مناسب شرکت می‌تواند اثر بخشی فوق‌العاده‌ای در ذهن مخاطب داشته باشد.

وسوسه‌ای وجود دارد که نام برند باید نماینده خالقش ، بیانگر کاری که انجام می‌دهد یا محلی که انجام می‌شود باشد ، اما همه این‌ها در داستان برند مستتر است. 2- برند Sharp به معنای تیز – اولین تولید مداد مکانیکی همیشه تیز بود. با حدود 300 میلیون ، پیدا کردن یک نام برند از داخل فرهنگ لغت واقعا سخت است. نام برند مخفف ، نامی است که دل “نام برند توصیفی” بیرون آمده است. نام برند استعاره ای ، بازتابی تصویری و معنایی از ماهیت برند دارد. یک نام ابداعی می‌تواند خیلی منحصربه‌فرد باشد ، اما اگر با تخصص کافی ساخته نشوند ، شنونده ممکن است تصور کند که نام یک نوع دارو را شنیده است.

از مخاطبان‌تان بخواهید تا دوستان‌شان را نیز به این مسابقه دعوت کنند. این کار باعث می‌شود تا اسم‌های پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر می‌شود. ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمی‌دانید اسم ثبت برند مناسب شرکت کدام‌یک از این نام‌هاست. برای پایش بین اسم‌ها باید بدانید که از بین همه‌ی اسم‌های انتخاب شده درنهایت می‌بایست ۳ اسم باقی بماند. برای مثال فروشگاه‌های افق کوروش در زمان آغاز فعالیت خود در شهر قم با مشکلات زیادی مواجه شدند.

در صورتی که شخصی نسبت به ثبت برند شما اعتراض نداشته باشد، بعد از گذشت 30 روز از چاپ روزنامه رسمی، اظهارنامه ثبت شده از طرف کارشناسان مورد تایید واقع می شود. در اینجا در eleven مرحله ما تمامی مراحل ثبت برند را برای شما خیلی واضح توضیح می دهیم. احتمالاً بعد از مدتی متوجه می‌شوید یکی دوتا از این دسته‌ها بیشتر با سلایق شما جور درمی‌آیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم پیدا کنید. در آخر از میان تمام اسامی 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید. تا اینجا با ویژگی‌های نام برند آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگی‌های که گفتیم هم باشد. یعنی هر کسی به‌راحتی بتواند اسم برند را بخواند، تلفظ کند، بنویسد و گوگل کند (حتی اگر می‌خواهید از یک اسم من‌درآوردی یا عجیب استفاده کنید باید این شرایط را در نظر بگیرید).

به عنوان مثال شرکت پپسی را در نظر بگیرید که با اسم تجاری «پپسی کو» به ثبت رسیده است ولی اسم برند آن در اذهان عمومی همان «پپسی» است. درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ 40،000 ریال نمی باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از three ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و هم چنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید. کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و …

تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد آمد. انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود . شما زمانی که اسم مورد نظر رو استعلام بگیرید و مشابه نداشته باشه و در نهایت به نام شما ثبت بشه این نام سراسری به نام شما خواهد شد و محدود به شهر خاصی نمیشه نگران این موضوع نباشید.

همچنین برای ثبت برند لباس به صورت تخصصی میتوانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید. نام گذاری یک برند نیازمند صبر و شکیبایی است و بزرگترین مانع در انتخاب نام مناسب قطعاً زمان است. بسیاری از کسب و کارها حتی حاضر نیستند زمان صرف کنند و یا منابع لازم را برای انتخاب یک اسم مناسب مطالعه کنند که این به خودی خود کاری اشتباه است. در مرحله بعد لازم است نامی را انتخاب کنید که مستقیم یا غیرمستقیم و در زیر پوششی شفاف به محصول و یا خدمت شما اشاره کند. برخی از کسب و کارها از برند فعلی خود ناراضی هستند و درصدد تغییر آن می باشند، بنابراین از همان ابتدا بهتر است نامی مناسب برای ثبت برند انتخاب نمائید. یک اسم خلاقانه می تواند شامل نوع و جنس عرضه محصولات توسط دارنده برند باشد که بتواند با بازی با کلمات و عبارات خود را در ذهن مشتریان هک کرده و تا سال ها باعث شناخت آن حرفه گردد.