راهنمای کامل انتخاب اسم برند  نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

بنابراین یکی از عوامل موفقیت در برندهای تجاری انتخاب نام کوتاه و با معنی است. اگر درمورد انتخاب نام تجاری دو دل هستید می‌توانید از فناوری برای انتخاب مناسب کمک بگیرید. به عنوان مثال برای یافتن نام دامنه منحصر به فرد می‌توانید از Namium استفاده کنید. یکی از ابزارهای کاربردی و مورد علاقه من نیز Shonify است که از همه این ابزارها می‌توانید کمک بگیرید تا نام تجاری مناسب خود را انتخاب کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا ضمن بررسی همزمان در دسترس بودن دامنه، به ایده مورد نظر خود نیز برسید.

در کنار مقالات و ویدئو های تولیدی از پکیج های آموزشی سایت توانا دیدن بفرمایید. نام برند اغلب نقش اصلی را در میان عناصر هویت برند ایفا می کند و تداعیات ذهنی قدرتمندی را در زمینه ی فعالیت شرکت یا محصول به صورت مختصر و مفید ارائه می دهد. حال به برخی از قوانین نام‌گذاری برندها می‌پردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند. البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد می‌گیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آن‌ها را بشکنیم. زیرا بسیاری از اسم‌های عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسم‌ها هم بیشتر در خاطره می‌مانند. من جمله مهم ترین ویژگی در انتخاب اسم برند ، خلاقیت و ابتکار در انتخاب آن است به گونه ای که با دیگر نام های موجود در آن دسته محصولات متفاوت باشد تا مشتریان بتوانند آن را از سایر کالا ها تشخیص دهند .

  • خوشحالم که مقاله مورد توجه‌تون قرار گرفته، امیدوارم توی کارتون ازش استفاده کنید.
  • در واقع لازم است تا تفکر خود را از مرزهای جغرافیایی و وضعیت امروز خود فراتر ببرید؛ یعنی نیم نگاهی هم به چشم‌انداز آینده خود داشته باشید.
  • در انتخاب نام برند باید در موضوع فعالیتی که در آن مشغول هستید ، جواز تاسیس و یا پروانه کسب مرتبط با آن را ارائه دهید .
  • این کار موجب می‌شود که مردم برای مدتی کوتاه به جای توجه به محصول شما فقط به اسم شما توجه داشته باشند.

یافتن ویژگی‌هایی که نام برند را برتر می‌کند از نکات ابتدایی و البته مهم است که باید موردتوجه قرار گیرد. حال با در دسترس داشتن این ویژگی‌ها می‌توان وارد مرحله بعدی شد و به‌گزینش نام موردنظر پرداخت. راهنمای یافتن یک نام ایده آل می‌تواند بهترین کمک باشد تا به بیراهه نرفته و درنهایت فلسفه‌ای محکم را در پشت برند بسازید. همین عناصر بصری هویت یعنی لوگو، نماد، رنگ برند و… هستند پس جایگاه سازی می تواند توسط عناصر بصری هویت برند نیز انجام گردد. بررسی اولیه شامل تحقیق درباره هدف شرکت، بازار مورد هدف، مخاطبان، محصولات یا خدمات ارائه شونده، .. همچنین برنامه هایی که برای کسب و کارتان در آینده دارید را بار دیگر بررسی و مرور کنید.

قبل از مطالعه‌ی ادامه متن خوب است سری به مقاله‌ی اهمیت برندینگ و تأثیر آن در ذهن مخاطب بزنید و سپس به مطالعه‌ی ادامه متن بپردازید. برای سفارش آنلاین طراحی سایت کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین طراحی سایت ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید. 1- عناصر برند ثبت تغییرات باید به نحوی انتخاب شوند که در سطوح بین المللی مورد پشتیبانی های قانونی قرار گیرند. در مقاله ی قبلی درباره معیار های انتخاب عناصر برند توضیحاتی خدمتتان ارائه کردیم. اگر این مسیر را درست پیش بروید و نام خوبی انتخاب کنید، می‌توانید آن را برای سالیان طولانی حفظ کنید و همواره ارزشش را بالاتر ببرید.

آیا می دانید اولین تصویر ذهنی را نام تجاری شما در ذهن مخاطب می سازد؟

نامی برای برند خود انتخاب کنید که مطمئن باشید در حافظه مخاطب می‌ماند. نام برند باید منحصربه‌فرد باشد؛ این اسم نباید برای برندهای دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد. با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید… اگر از شما بخواهیم که بدون فکر کردن زیاد، نام چند برند را روی کاغذ بنویسید، احتمالا در کمتر از ده ثانیه، فهرستی از مشهورترین برندهای دنیا تهیه می‌کنید.

سایت انتخاب اسم برند، اسامی انتخاب شده در طوفان فکری را در دسته بندی‌های مشخصی جای می‌دهد. برندی چون تسلا موتورز نام برند خود را از نام موسس خود یعنی نیکولا تسلا گرفته است. یکی از بهترین این اقدامات کمک گرفتن از خلاقیت خودتان است! یک کاغذ و قلم بردارید و از قوه خلاقیت خود کمک بگیرید و هر اسمی را که به نظرتان مناسب برند شماست بر روی کاغذ یادداشت کنید. در نهایت چندین اسم را کاندید کرده و با نظرسنجی از چندین نفر بهترین اسم را برای برندتان انتخاب کنید.

انتخاب برند

این برندها نیز به ویژگی های محصول و صنعت مورد نظر خود اشاره می کنند و به توصیف محصول نمی پردازند . هم‌چنین می‌توانید از اسم افرادی که دوست دارید، استفاده کنید. مثلا نمی‌توانید کلمه‌هایی مثل ایران یا تهران را ثبت کنید. با استفاده از پرداخت اینترنتی بسیار سریع و ساده می توانید اصل این مقاله را که دارای 27 صفحه است به صورت فایل PDF در اختیار داشته باشید. انتشار مطالب این وب سایت فقط با لینک مستقیم به آن مجاز است. قبل از هر چیزی و در ابتدای راه انواع اسم‌ها را دسته‌بندی می‌کنیم.

بنابراین اگر قصد دارید شرکت خود را به ثبت رسمی و قانونی برسانید و به دنبال پیدا کردن یک نام تجاری مناسب برای آن هستید حتما باید از تجربیات بهترین شرکت انتخاب اسم برند کمک بگیرید. اگر به دنبال یک شرکت معتبر در زمینه ثبت برند شرکت خود هستید می‌توانید فرایند ثبت برندتان را به شرکت برند یک بسپارید. در این مقاله ثبت شرکت در تهران می خواهیم با ارائه راهنمای انتخاب نام برند ( انتخاب اسم برند ) به کسانی که قصد ثبت برند دارند کمک کرده تا بهترین نام برند را برای کسب و کار خود انتخاب کنند. در کشور ما نیز با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و زبانی با دنیا، استفاده از خلاقیت و نوآوری در زمینه انتخاب اسم برند ایرانی اهمیت بسیار زیادی دارد.

بسیاری از شرکت‌ها حاضر نیستند زمان یا منابع لازم را برای انتخاب بهترین اسم برند صرف کنند که این اشتباه است. براساس قوانین موجود اسم برند انتخابی می‌بایست حتماً دارای ریشه فارسی بوده و معنی مناسبی داشته باشد. انتخاب یک گروه از افراد خبره و باسابقه در حوزه‌های تبلیغات، مطبوعات، ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و جامعه‌شناسی.

البته الآن لازم نیست برای هر اسم یک لوگو طراحی کنید؛ چون هدف ما در این مرحله تنها بررسی اسم است نه لوگو؛ اما انجام آن دید بهتری به شما می‌دهد. مثل شرکت «تِسلا موتورز»که داستان اسرارآمیز زندگی دانشمند بزرگی همچون «نیکولا تسلا» را به محصولات خود گره زد و با این کار هم از شهرت جهانی او استفاده کرد و هم در اذهان عمومی خود را به‌عنوان برندی پیشرو و نوآور معرفی کرد. حتی اگر در حال حاضر قصد راه اندازی کسب‌ و کارتان را ندارید، زیرا احتمال اینکه دامنه و آیدی موردنظرتان توسط فرد دیگری اِشغال شود، بسیار زیاد است.

تحقيق حاضر نيز با اين هدف و تحت عنوان بررسي علل و عوامل موثر بر انتخاب برند به انجام رسيده است. تحقيق حاضر از لحاظ روش ماهيتي پيمايشي، توصيفي و از لحاظ هدف ساختاري کاربردي دارد. از طرفي بر اساس تحليل کيفي دادها نيز مشخص گرديد، «تجربه قبلي از خريد برند» براي فرد بيشترين تاثير را در انتخاب برند از جانب وي داشته است. با مشاور خودتان د آراد ارتباط بگیرید تا فیلم آموزشی انتخاب نام برند را برایتان ارسال نمایند.

انتخاب نام خوب

اما در کشور ما این‌گونه نامگذار‌ی‌ها نیز مرسوم هست و می‌‌توان مثلاً به نام مپنا که مخفف نام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران هست اشاره کرد. به عنوان مثال در میان استارت‌آپ‌های ایرانی می‌توان به نام جاباما (سامانه رزرو آنلاین هتل، ویلا و اقامتگاه) به عنوان یک نمونه اسم برند کوتاه و توصیفی، اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های بارز نام برند جاباما این است که توانسته ماموریت کامل برند خود را در قالب اسم برند به مخاطبان معرفی کند. در انتخاب نام برند باید در موضوع فعالیتی که در آن مشغول هستید ، جواز تاسیس و یا پروانه کسب مرتبط با آن را ارائه دهید .

نام برند معنادار و مرتبط به فعالیت کاری در دسته بندی بعدی انتخاب نام‌های برند قرار می‌گیرد. نکته مهم و قابل توجه آن که این نام دقیقا توصیف کننده نام شرکت و یا خدمات آن نیست، بلکه نامی معنا دار و مرتبط با فعالیت است. برای مثال نام برند آب معدنی دماوند بهترین مثال داخلی برای این نوع نام گذاری است. زیرا دقیقا به شما نمی‌گوید که فعالیت برند در چه زمینه‌ای است، اما کاملا با فعالیت آن هماهنگ است.

در آخر و بعد از بررسی هر کدوم از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشته باشن رو به‌ عنوان اسم برندتون انتخاب کنین. ویژگی بصری یعنی چی؟ یعنی بشه با المان‌های طراحی ثبت برند و گرافیکی اون رو بیان کرد. برندهایی مثل اپل، عقاب و… مثال درستی برای المان‌های بصری هستن. چون با گفتن اسمشون یه تصویر واضح ازش تو ذهن مشتری شکل می‌گیره.