Content
برخی از برندهای موجود با نام هایی انتخاب شده اند که در یک منطقه جغرافیایی دارای معنا هستند. هر چند این نام ها به صورت جهانی شناخته نشده اند اما می توانند گزینه مناسبی برای ثبت شرکت باشند. برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید. اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد .
- براساس قوانین موجود اسم برند انتخابی میبایست حتماً دارای ریشه فارسی بوده و معنی مناسبی داشته باشد.
- اگر قصد ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری و صادرات را دارید باید به این مسئله بیشتر توجه کنید.
- انتخاب اسم برند شاید کار سادهای به نظر برسد اما همین که شروع به انتخاب اسم برای برندتان کنید متوجه خواهید شد که این کار چندان نیز ساده نبوده و چالشهای زیادی دارد.
- اما گاهی شاید به دلیل شلوغی طبقه کسبوکاری یا گسترده در نظر گرفتن آینده کسب وکارمان به نامی خنثی تن در بدهیم.
برای انتخاب اسم برند همه دوستان، آشنایان، همکاران و خانواده را درگیر نکنید زیرا در آخر شما باید یک اسم انتخاب کنید و شاید گروهی از عزیزان شما ناراحت شوند. بهتر است در نظر بگیرید که برند شما در لوگو، پوسترهای تبلیغاتی و کارت ویزیت چگونه نمایان میشود، برای نمونه اسم برند مزمز، Cisco و یا AT&T که دارای تقارن و توازن هستند و کاربرپسندتر به چشم میآیند. اسم برند شما باید به صورتی باشد که از ذهن مشتریان پاک نشود، حتی در ابتدای راه کسبوکار باید به فکر آینده و کمپینهای بازاریابی باشید، برند شما باید به گونهای باشد که برای تبلیغات رسانهای و اینترنتی جالب به چشم آید.
اسامی لوکس و خلاقانه
بنابراین باید تحقیق کنید که نام تجاری شما در رسانههای اجتماعی نیز وجود نداشته باشد. بهتر است نامهایی انتخاب کنید که املای مشخص و دقیقی دارد. زیرا حتی اگر مصرفکننده نام تجاری عجیب و غریب شما را که در جایی نوشته شده است ببیند بازهم ممکن است هنگام جستجو به خاطر نیاورد که آن را چگونه هجی کند. در حالیکه این موارد ظاهرا طولانیتر از نامهایی مانند اپل یا نایک هستند همچنان پایینتر از این برندها قرار دارند.
مثالی جالب از برندهای جغرافیایی بسیار قدرتمندآمازون است. آمازون در حالی که نامی جغرافیایی است، همزمان یک نام استعارهای از بزرگی و فراگیری و همچنین نامی تصویری است که رود بزرگ آمازون را به خاطر میآورد. دارا بودن همزمان این سه ویژگی این نام را به یکی از قدرتمندترین برندهای جهان تبدیل کرده است. بهرهگرفتن از نام زیبا و خوشآوایی که مرتبط با کالا یا خدمات عرضه شده باشد، ترفند پرطرفدار دیگری برای انتخاب نام برند است.
نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید. در این گام بهسادگی و باخیال راحت میتوانید اسم برند و محصول خود را در سایت مرکز مالکیت فکری ثبت کنید. البته باید اظهارنامهای تکمیل کنید و همچنین مدارک مورد نیاز را ارسال کنید. بعد از اینکه این اسامی را مشخص کردید، متوجه میشوید که تعدادی از این اسمها را بیشتر دوست دارید. پس این موضوع کمک میکند تا حد و حدود اسم مناسبتان را پیدا کنید.
هنگام انتخاب نام برند، لازم نیست مدام به دنبال نامی باشید که حتماً به مشتریان بگوید که شما دقیقاً چه کاری انجام می دهید. در عوض به دنبال یک داستان جذاب برای نام تجاری خود باشید! نام هایی که بر پایه یک داستان برند جذاب باشند، معمولاً بسیار قدرتمند هستند.
لیست نهایی اسامی پیشنهادی برای انتخاب اسم برند را روی افراد مختلف آزمایش کنید
اسامی و عناوینی که با شئونات انقلاب اسلامی متضاد باشد ، قابل ثبت نخواهد بود . لازم به ذکر است در دسته مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی انتخاب نام بسیار دشوار است و احتمال شباهت با برند های دیگر بسیار بالا است . انتخاب نام های چند سیلابی احتمال تایید برند را به طور قابل توجهی افزایش می دهد .
اگر نام برند شما معنی داشته باشد و در ضمن به شرکت شما هم ارتباط داشته باشد، تصویر بهتری از شما در ذهن و قلب مشتریان بر جای میگذارد. مثلا تیوبهای شکلاتی شوکوپارس که ثبت تغییرات همیشه از بوفه مدرسه میگرفتیم و خیلی خوشمزه بود، تا همیشه به یادمان میماند. اما این ها فقط یک مثال هستند و نمیتوان گفت شما هم مجبور هستید از همین الگو پیروی کنید.
البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آوردهایم). پس میتوان گفت که با اهمیت دادن به مواردی چون انتخاب اسم پیج مناسب که مربوط به حوزه فعالیت ما در این شبکه اجتماعی پر طرفدار باشد. از طرفی نیز میتوانیم با برند سازی و معروف کردن کسب و کار خود از بسیاری از رقیب های خودمان پیشی بگیریم و یک منبع درآمد دومی در اینستاگرام برای خود دست و پا کرده باشیم.
ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود. خرید یک اسم خوب با دامنه آزاد ، باعث شد در زمان بسیار صرفه جویی کنیم و قطعا اگر خودمان هم می خواستیم انجام دهیم احتمالا با این کیفیت انجام نمی شد.
معیار های انتخاب اسم پیج
با یک فرآیند با دقت برنامهریزی شده، میتوانید بر چالشهای نامگذاری مؤثر غلبه کرده و بهترین اسم را انتخاب کنید. پس از انتخاب اسم مناسب به مجوزی که تأییدکننده فعالیت شما در حوزه موردنظر است نیاز دارید. برای ثبت برند خود به وب سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور مراجعه و اظهارنامه مربوطه را تکمیل نمایید.
ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات در جهت انتخاب اسم برای کارهای هنری می باشد. من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست. برای این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری مراجعه کرده و بررسی کنید که کدام یک از این نامهای تجاری در دسترس هستند. حتی اگر تمامی اسامی انتخابی شما از قبل رزرو شدند، ناامید نشوید! ممکن است ثبت برند تجاری یک فرآیند طولانی و سخت باشد، اما قطعاً ارزشش را دارد؛ چون شما قرار است برای سالیان دراز تمام زمان و پول خود را برای برند کردن این اسم هزینه کنید.
بلکه این فرصتی است که بتوانید خود را از رقبا متمایز کنید، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و مراحل اولیه شناخته شدن برند خود را آغاز کنید. اسامی مثل فرنیا به معنی گذشته با شکوه یا فرداد به معنی شکوه و عظمت، میتونه زیبایی اسم برندتون رو دو برابر کنه. خوب به سوال بالا فکر کنید؛ چون کلید پیدا کردن یک نام جدید برای برند است. مثلاً در بین برندهای شامپو، برند one hundred pc Pure را داریم که ادعا میکند شامپوهایش طبیعی و عاری از مواد شیمیایی مضر است. نامی که برای این برند انتخاب شده، بهخوبی تمایز آن را بازتاب میدهد. دیگر مثل روز روشن است که توجه به قوانین web optimization میتواند روی رتبهی سایت و البته فروش بیشتر تاثیر بگذارد؛ پس ترجیحاً نامی را انتخاب نکنید که سئو کردن آن، زمان و هزینۀ زیادی نخواهد.