Content
از شهرت و محبوبیت اشخاص تاریخی و افرادی که شهرت جهانی دارند نهایت استفاده را ببرید. مثلاً برند تِسلا موتورز از نام دانشمندی بزرگ به نام نیکولا تسلا بهره بود و توانست نام برند خودش را در اذهان عمومی بهراحتی معرفی نماید. زمانی که به پاسخ این سؤالها برسید هویت بنیادین برند شما شکل میگیرد و باید بعد ازآن به تحلیل رقبا بپردازید و نقاط مشترک و ضعف او را شناسایی نمایید و ارزش پیشنهادی خودتان را نسبت به رقبا به ترسیم بکشید.
- شما باید تمام جنبههای برند خود را در نظر بگیرید و اسم کافی شاپ یکی از مهمترین آنهاست.
- مشاورین حقوقی در موسسه ثبت نوول با تخصص و کارآزمودگی خود آماده ارائه نمونه اسم شرکت برای شرکت و موسسه مورد نظر متقاضیان می باشد .
- بنابراین انتخاب نام مناسب از موارد مهم برای ادامه حیات یک حرفه خواهد بود.
- زیرا شما قرار است برای سالیان دراز همه زمان و پولتان را برای برند کردن این اسم هزینه کنید.
- نام دامنه انتخابی شما نباید بیش از حد بلند و طولانی باشد.
- اسم انتخابی برند خود را بتوانید از طریق المانهای گرافیکی بهراحتی به تصویر بکشید، مانند برندی همچون اپل که مخاطب بهراحتی بتواند در ذهنش تصویرسازی نماید.
لیستی بلند از گزینه های اسم برند که در هر یک از رویکردهای گوناگون بالا یا سایر رویکردها قرار دارند، تهیه کنید. هر اسم برند تنها ۱۰ سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری میتواند تغییرات شرکت اسم برندتان را صاحب شود. در مورد فرارسیدن تاریخ اتمام اعتبار به شما هشداری داده نخواهد شد . به ذهن سپردنش برای مخاطبان آسان نیست، زیرا ذاتاً یک کلمه مخففشده هیچ تصویر و حس خاصی در ذهن مشتریان ایجاد نمیکند.
از انتخاب نام فامیل خود را به عنوان اسم تجاری خود بپرهیزید
جای تعجب نیست که یافتن این نام دشوار است اما غیرممکن نیست. آیا مشتریان شما قشر خاصی از جامعه هستند؟ با دقت به این موضوع فکر کنید. سن، جنس، تحصیلات و قهوههای مورد ثبت شرکت در تهران علاقه آنها را در نظر بگیرید. هنگام فکر کردن روی اسم کافهها، این نکته را بخاطر بسپارید. جوانان احتمالاً به کافهای به اسم «Old Geezer’s Coffee» نمیآیند.
” که به معنی مشاور است برای نام وب سایتتان استفاده کنید. در کل اسامی نباید نگرش منفی را در ذهن مشتری یا خریدار ایجاد کنند. The ache reliever که دارای کلمه reliever که به معنی تسکین دهنده است. یک اسم تاثیر گذار باید به این اشاره کند که این محصول چه کاربردی دارد. در این روزها افراد اطلاعات کمی نسبت به این برندها دارند و قدرت قضاوت را بین این برندها ندارند و در نتیجه بیشتر افراد از برندها معروفی که اسامی کوتاهی دارند خرید میکنند و بیشتر برندهایی که دو سیلابی هستند را رد میکنند.
پس قبل از هر چیز از آخرین تغییرات قوانین انتخاب اسم برند مطلع شوید (ما در آخر همین مقاله چند نکته راجع به قوانین ثبت اسم شرکت در ایران را آوردهایم). و در پایان انتخاب یک اسم مناسب برای کسبوکار شما میتواند چالش برانگیز و خسته کننده باشد. پس از تهیه چک لیست می توانید نکاتی مثل کلماتی که حتما قصد دارید در ساخت اسم برند از آن استفاده کنید یا اصطلاحات رایج در کسب و کارتان و یا مواردی که باید از آن بپرهیزید را یادداشت نمایید. به ثبت برند عنوان مثال یکی از این موارد قابل پرهیز می تواند این باشد که اگر قصد گسترش فعالیت های خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را دارید از حروف غیر قابل تلفظ در زبان عربی مثل “پ” یا “ژ ” استفاده نکنید. در طول این فرایند، لیست گزینه های شما برای انتخاب نام برند در مراحل بعد کوتاه تر خواهد شد. یک نام نامناسب، غیر جذاب و تکراری لزوما شانس موفقیت یک برند را از بین نمی برد؛ اما قطعا باعث می شود میزان موفقیت آن به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.
سامانه ثبت شرکت و ثبت برند تجاری نیک
ضمانت می کند که مشتریان توانایی تشخیص و تفکیک محصولات از یکدیگر را دارند. حق استفاده منحصر به فرد برند تنها برای کسی که برند خود را به ثبت رسانده باشد شناخته می شود. اسامی زیبایی در همین مطلب وجود داره در صورت تمایل میتونید استفاده کنید . روی نام شرکت که چندسیلابی است زیاد وقت صرف نکنید چون خیلی مهم نیست. این روشی است که امروزه بسیاری از شرکتهای ایرانی روی آن تمرکز دارند. با توجه به اینکه «فیروزه» شبیه نامهای خانوادگی رایج (مثل رضایی، احمدی و … ) نیست اگر دوست داشته باشید میتونید از این اسم به عنوان نام برند استفاده کنید.
از آن جایی که اسم های مناسب و قابل تلفظ قبل از انتخاب شما ثبت شده اند، برای انتخاب نام برند استفاده از ترکیب یک اسم خاص و بعد وند های اشتقاقی فارسی توصیه می شود. در انتخاب نام توجه کنید که قرار است که چیزی را به مخاطب منتقل کنید. اگر شما هم یکی از شرکت هایی هستید که این خدمات را ارائه می کنند، بنابراین اسمی که برای خودتان انتخاب کردید مورد اهمیت است! بالاخره میتوانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید برای این کار شما میتوانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری طبق محصول یا خدمت خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.
پس این موضوع کمک میکند تا حد و حدود اسم مناسبتان را پیدا کنید. میتوانید در انتهای کار تعدادی از این اسمها را رایگیری کنید تا بهترین اسم ممکن را مشخص کنید. در این مرحله شما باید هدف برند و مأموریت برند خود را مشخص کنید. هویت برندتان میتواند تاثیر زیادی را در پیدا کردن اسم مناسب شرکت داشته باشد. چشم انداز، ماموریت و ارزش شرکت شما همهی اهداف برند شما را مشخص میکند.
گاهی اوقات می توانیم از نام افراد موفق و برنده دنیا در فرایند نامگذاری استفاده کنیم. اگر خوش شانس و تا حدی خلاق باشیم حتی می توانیم خود را از رقبایمان متمایز نماییم. نام های برگرفته از طبیعت میتوانند به متمایز شدن نامبرند شما از رقبایتان کمک کنند و پیام برندتان را به سادگی به مصرف کنندگان منتقل نمایند. شیفتگی ذاتی انسان ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند. طبیعت جایی است که انتقال پیام در آن به اشکال مختلف صورت می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید به کمک آن خلوص، ناهمواری، اقلیم (سرد یا گرم)، یا حتی کیفیت مناسب را تعریف کنید. شما میتوانید در کوتاه ترین زمان بدون داشتن علم حقوقی و ثبتی در مورد مشکلات پیش رو به صورت کاملا رایگان به صورت حضوری،تلفنی و انلاین از کارشناسان ثبت آرمان مشاوره گرفته و در مورد آینده به نزدیکی به نتیجه برسید .
زیراکس برند اول دستگاههای فتوکپی در جهان نامش را با اقتباس از زیروگرافی خلق کرد. دماوند، کوهی که چشمههای آب معدنی فراوان دارد و نام تجاری قدرتمندی برای تولیدات آب آشامیدنی شده است. آبعلی که با دوغهای معروفش از نامی جغرافیایی بهره برده است. یکی از ترفندهای ایجاد تجانس آوایی، استفاده از حروف مشدد یا کنار هم قرار گرفتن دو حرف یکسان است. در این اسامی به یک حرف میرسیم و دوباره از همان شروع میکنیم؛ مثل apple که دو P کنار هم دارد.