Content
درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و دارای اصطلاح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود. پس انتخاب نامی مناسب برای برند از موارد مهم در سودآوری و پیشرفت یک محصول به حساب خواهد آمد. تا سال ها یک برند و نام بردن آن از موارد شناخت محصول و خدمات شما به حساب خواهد آمد. انتخاب یک نام مناسب برای امور هنری یک مسئله ای مهم برای اهالی هنر در روزهای اخیر به حساب می آید که مورد توجه افراد اهل فن و هنر قرار گرفته و به همین جهت انتخاب بهترین و مناسب ترین راه بسیار مهم تلقی می شود . به عنوان نمونه برند باید فاقد کلمات غیر متعارف باشد و از چارچوب و قواعدی خاص برای انتخاب نام برند بهره گیرید .
البته اگر ازنظر مالی آنقدر توانایی تبلیغات و معرفی برند خود را ندارید بهتر است از اینجور اسامی استفاده نکنید چون به تصویر کشیدن مفهوم برند خود و ارتباط برقرار کردن مخاطب با آنهم زمانبر هم هزینه بالاتری را میطلبد. و- در مورد تاسیس شركتهای تعاونی در مرحله نهائی این گونه پرونده ها به قسمت تعیین نام فرستاده می شود كه در این قسمت نام شركت تعاونی و شماره ثبت و تاریخ ثبت آنها در دفاتر مربوطه وارد و به قسمت بایگانی شدن فرستاده می شود. ببینید انتخاب نام یک پروسه زمانبر و طولانی است و معمولا اگر قرار است نامی انتخاب کنید که تا سالها با شما میماند حتما لازم است که اصولی را برای این کار مد نظر خود قرار دهید. در این اسامی درست شبیه همان کلمات کودکانه بابا و ماما، واژههای نام برند تکرار میشوند. البته دقت کنید که این سبک نامگذاری برای مواد غذایی، اسباببازی و برخی از برندهای فانتزی و غیر جدی خیلی بهتر جواب میدهد و شاید مناسب هر سبک کسب وکاری نباشد. برندهای دامداران، بوتان، ماهان، هاکوپیان، کاچیران، پلان، قالی سلیمان، پارسیان، گلستان از این دستهاند.
اگر به مشاوره نیاز دارید ، مشاورین ما شما را راهنمایی خواهند کرد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه استاد وب است. به احتمال زیاد از اینکه مردم با کدام یک از نامها ارتباط بهتری برقرار کردهاند، غافلگیر میشوید؛ زیرا معمولاً رفتار مردم با انتظارات شخصی شما فرق دارد.
درک آنچه برند شما را منحصر به فرد می کند، کلید یافتن نام تجاری مناسب شما است. هویت بنیادین برند شما مطمئناً یکی از مواردی است که شما را منحصر به فرد می کند. اما موارد زیادی نیز درباره کسب و کار شما وجود دارد که شما را سرآمد می کند. این وجوه تمایز را در حین انجام فرآیند نامگذاری، در گوشه ذهن خود نگه دارید. برای ثبت اسم برندتان نیازی به مراجعۀ حضوری نیست و میتوانید بهصورت اینترنتی به سایت مرکز مالکیت معنوی بروید و تمام کارهایتان را از ثبت اظهارنامه تا پیگیری و … وقتی میگوییم تلفظ سختی نداشته باشد به این دلیل است که در ذهن مخاطب بهتر بماند و از طرفی شکل نوشتاری ثابتی هم داشته باشد.
اسامی کردی برای برند
همینطور بهتون توصیه میکنیم که از اسم و فامیلتون برای انتخاب نام برند استفاده نکنین. اینطوری احتمال فروشش خیلی کمتر میشه و ممکنه خریدار رو منصرف کنه. مثلاً شما ترجیح میدین یک ساعت گرانقیمت رو از برند معصومی زادگان بخرین یا رولکس؟؟ خب مشخصه که ثبت تغییرات شرکت هم تو نشون دادن ارزش اون محصول تأثیر داره. اگر در آینده قرار است محصولات یا دستهبندیهای جدیدی به کسبوکارتان اضافه شود، از همین الان به فکرش باشید.
نامی برای برند خود انتخاب کنید که مطمئن باشید در حافظه مخاطب میماند. نام برند باید منحصربهفرد باشد؛ این اسم نباید برای برندهای دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد. نام استارت آپ شما نامی است که شما همیشه آن را میشنوید، میگویید، مینویسید و درمورد آن فکر میکنید. شما نام فرزندتان را چیزی که دوست ندارید انتخاب نمیکنید. در غیر اینصورت پشیمان خواهید شد و این میتواند در رفتار و روشی که شما تجارت خود را پیش میبرید تاثیر داشته باشد. نام تجاری شما باید با مصرفکننده طنینانداز شود و نباید فراموش شود.
چون ممکن است خیلی زود دامنه و حساب کاربری در شبکههای اجتماعی گرفته شود. یادتان نرود هیچ وقت کلماتی که ممکن است به شکلهای مختلفی نوشته و خوانده شوند یا چند معنی داشته باشند را انتخاب نکنید. چون ممکن است کسی متوجه عبارتی که پشت آن پنهان شده است، نشود و اصلا هیچ حس خاصی به مخاطب ندهد. اگر نام برند شما معنی داشته باشد و در ضمن به شرکت شما هم ارتباط داشته باشد، تصویر بهتری از شما در ذهن و قلب مشتریان بر جای میگذارد. مثلا تیوبهای شکلاتی شوکوپارس که همیشه از بوفه مدرسه میگرفتیم و خیلی خوشمزه بود، تا همیشه به یادمان میماند. اما این ها فقط یک مثال هستند و نمیتوان گفت شما هم مجبور هستید از همین الگو پیروی کنید.
- هدف گروه مشاوره اسم شرکت، طراحی اسمی مناسب برای متقاضیان ثبت شرکت است.
- همانطور که نامها را جمع میکنید، آنها را به شش دستهای که در بالا ذکر شد تقسیم کنید.
- پیش از انتخاب این نام ، شاید صدها یا هزاران اسم توسط شما یا مشاورتان موردبررسی قرار گرفته است.
- هر کسی چند نام پیشنهاد دهد و همه آنها در یک لیست نوشته شوند.
اسم برند هم مثل اسم ما آدمها برای یک عمر انتخاب میشود و عوضکردنش بعد از یک مدت، اصلاً کار راحتی نیست. پس باید حسابی در هنگام انتخاب نام برندمان تحقیق کنیم و اسمی را پیدا کنیم که برازنده باشد و محصول یا خدمتمان را آنطور که باید تعریف کند. اگر بیزینسی دارید و میتوانید با ارسال ایمیل و پیامک انبوه از آنها بخواهید تا نظرات و احساساتشان را در مورد اسم برند جدیدتان بگویند و یک نظرسنجی آنلاین هم ایجاد نمایید، این روش هزینه کمتری در بردارد. این نکته بسیار مهم و کلیدی است که باید حتماً آن را در نظر بگیرید.
به این صورت اسنپ که با اپلیکیشن تاکسییاب اینترنتی کارش را شروع کرد اسم خوبی را برای خود ساخت و پرداخت. با کمی تغییر در حروف اصلی در مثال بعدی تاکسی اینترنتی یاکسی با تغییر «ت» به «ی» موفق به ساخت اسم برندی متفاوت برای خودش گردیده است. همینطور استفاده از اشیاء تقریباً مرتبط با موضوع و تم اصلی کسب و کار نیز میتواند کمک شایانی به مقوله اسم برندمان بکند. از کنار هم قرار گرفتن این بسته های اطلاعاتی که هر کدام بخشی از اطلاعات مرتبط با نام تجاری را ارائه می دهند، در ذهن کاربر یا مصرف کننده نگرشی متفاوت شکل می گیرد که می تواند بر خرید محصول تاثیر به سزایی داشته باشد. بنابراین یکی از عوامل موفقیت در برندهای تجاری انتخاب نام کوتاه و با معنی است. برند یک نام تجاری است که در ذهن افراد هک شده و آن ها را به سمت کالای مورد نظر جذب می نماید.
زنجان، اراضی مصلی، نبش چهارراه پلیس، نبش مصلی یک، قطعه ۸۸، واحد ۱، شرکت مسیرسفید
یک شرکت تجاری برای شناخته شدن در بین مردم و رونق فروش نیازمند برند سازی است، در غیر این صورت بی نشان مانده و هیچ محبوبیتی پیدا نخواهد کرد. البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد .
اما این اسم نشان قدردانی از دست یافته های مهندسی الکترونیک تسلا است. هفت دسته مختلف اسم وجود دارد و تقریباً تمامی اسامی برندها در دنیا، در یکی از این هفت دسته جای می گیرد. به همین دلیل به یکی از منابع معتبر رجوع کردیم تا مقاله پیش رو را آماده ثبت برند کنیم و در مسیر انتخاب نام برند به شما کمکی کرده باشیم. زیرا یکی از مهمترین روشهای بازاریابی اینترنتیهمان بازاریابی دهانبهدهان یا بازاریابی شفاهی است. مزیت یک اسم توصیفی این است که آنها داستانی با اسم تجاری واضح را بیان میکنند.
اما اگر بیش از three ماه از تاریخ تأیید نام گذشت و به دلایل مختلف شرکتی ثبت نشد، حتی برای تغییرنام هم، متقاضی میبایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام کند. مثلاً بهجای استفاده از کلمهای مثل سیستم از سامانه استفاده کنید. همچنین این اسامی باید در لغتنامه دهخدا یا فرهنگ معین موجود باشند. اسم انتخابی شما باید بامعنی و مفهوم و همچنین مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی باشد. بهتر است بدانید نامهایی که باعث برهمزدن نظم عمومی هستند و یا مستهجن و خلاف اخلاق باشند، تایید نمیشوند.
ظاهر برند شیک و دارای توازن باشد
حتما بررسی کنید و ببینید دامنههای اینترنتی و شبکههای اجتماعی به نام برندهای انتخابی شما ثبت نشده باشد. ممکن است برخی از آنها قبلا انتخاب شده باشند و بنابراین حذف شوند. پس یک دورهمی با اعضای شرکت، همکاران ثبت شرکت و دوستانتان برگزار کنید و در مورد نام شرکت و برند تصمیم بگیرید. هر کسی چند نام پیشنهاد دهد و همه آنها در یک لیست نوشته شوند. سپس همه اعضا در مورد هر اسم نظر دهند و امتیازی از ۱ تا ۵ به هر یک اختصاص دهند.
اسامی ترکیبی مثل ray_ban یا facebook با چسباندن دو کلمه به هم به وجود آمدند. این اسامی به خوبی ترکیب شدند و می توانند خوب به خاطر سپرده شوند. به خاطر این موضوع که پیدا کردن کلمات واقعی سخت است، شرکتهایی مثل کلینکس و پینترست با حذف حروف کلمات موجود، اسمی جدید اختراع کردند. اسامی اختراع شده می توانند خیلی منحصر به فرد باشند اما اگر به اندازه کافی دقت نکنید ممکن است شبیه اسامی داروها به نظر بیایند یا حتی بدتر از آن اسم یک مبل لوازم خانگی ایکیا باشد.