Content
اسم های گنگی مثل فناوری های نوین، راه گشایان دیجیتال و مانند این ها. چنین نام هایی شما را به زحمت بیشتری خواهند انداخت تغییرات شرکت تا بتوانید یک برند بسازید. این طور نام های بی دست و پا به احتمال قوی در دریایی از مشابهت های اسمی غرق خواهند شد.
همچنین برای مطالعه بیشتر این بحث میتوانید مقاله «با این روش ها برند خود را در ذهن مشتری یادآوری کنید! در این مطلب ضمن تعریف برند چیست به معرفی ویژگیهای حیاتی برندها و چگونگی ثبت آنها نیز خواهیم پرداخت. همچنین اگر بهدنبال پاسخ به سوال «برند چیست pdf» هستید میتوانید همین نوشته را بهصورت PDF دانلود کنید.
نام برند باید منحصر به فرد و به یادماندنی و از بقیه رقبای شما متمایز باشد. فکر نکنید اگر اسمی نزدیک به یک نام تجاری مشهور انتخاب کنید زرنگی کردهاید. خصوصاً اگر یک شرکت تازه تأسیس هستید، هیچ وقت از اسمهای مشابه برندهای بزرگ استفاده نکنید. زیرا این امر موجب میشود شما یک شرکت فیک و کپی شده به نظر برسید.
این اسامی معانی ذاتی ندارند اما با تکیه بر قدرت آوا و صدا توانستند نام برندهای قدرتمندی باشند. نام های تداعی گر تلاش ثبت شرکت در تهران می کنند معانی خیالی روی برندشان بازتاب بدهند. آمازون که در آمریکای جنوبی واقع شده، بزرگترین رودخانه جهان است.
چگونه نام برند انتخاب کنیم؟ فیلم راهنمای انتخاب بهترین نام برند
از بین آن ۱۰ یا ۱۵ اسم مرحله قبل باید در آخر فقط اسم باقی بماند. به احتمال زیاد این قسمت ناامید کننده ترین بخش انتخاب اسم برند میباشد زیرا خیلی از اسمهایی که دوست دارید امکان دارد از قبل رزرو شده باشند. یعنی بشود آن را از طریق المانهای گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مانند جگوار، اپل، عقاب، ردبول مثالهای خیلی خوبی برای یک اسم بصری هستند.
انتخاب اسم برند میتواند فرآیندی خستهکننده و طولانی باشد؛ بعضی از برندها برای پیدا کردن یک اسم عالی در طی 6 ماه، بیش از 2000 اسم مختلف را بررسی میکنند! البته استثنایی در اینجا وجود دارد؛ اگر یک سلبریتی هستید دیگر وضعیت فرق میکند و انتخاب اسم برند از روی نام خانوادگی اتفاقاً خیلی هوشمندانه است؛ چون شهرت اولیه را دارید، هزینههای برندینگ را ثبت برند بهشدت کاهش پیدا میکند. بسیاری از سلبریتیها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردهاند. ما قرار است در این مقاله اسامی بکر و جذاب را برای کسب و کار شما معرفی نماییم. اسم برند باید منحصربهفرد، به یاد موندنی و متفاوت از اسمهای دیگه باشه.
- در میان برندهای ایرانی شاید نام فروشگاه اینترنتی بامیلو که از سال ۱۳۹۳ فعال شد و درسال ۱۳۹۷ به کار خود پایان داد از بارزترین نمونه نامهای ابداعی برای برندهای تجاری ایران باشد.
- اما نگران نباشید، برای رفع ابهام این سوال پاسخ مناسبی را برای شما آماده کرده ایم.
- ذهن انسان برای برخورد با این سیل عظیم اطلاعات بازاریابی بیت های اطلاعاتی را به صورت گروه های بزرگ تری در می آورد که به آن ها بسته های اطلاعاتی گفته می شود و محتوی اطلاعات بیشتری می باشند.
- از بین این سه اسم هم ممکن است یکی دو تا توسط افراد دیگری گرفته شده باشد.
نام برند باید دارای یک ریتم باشد و در نوشتن در متن ، لوگو یا ایمیل زیبا به نظر آید. زمانی که نام انتخاب و در بازار منتشر شد ، عملا تغییر آن یک خرابکاری بزرگ محسوب میشود که هزینه بسیار در پی خواهد داشت ، پس نام برند باید از ابتدا به درستی انتخاب شده باشد. همین که برندتان را ثبت کردید، حتما در شبکههای اجتماعی مختلف حساب کاربری بسازید و دامنه اینترنتی .ir یا .com برندتان را بخرید.
ثبت نام وام یارانه
اسامی محصولات باید خاص باشدو بهتر است که شبیه به محصولات دیگر نباشد مخصوصا محصولاتی که رقیب آنها محسوب می شوند، خریدار زمانی که با اسامی مشابه مواجه می شود احتمال دارد که اشتباه کند. با توجه به نوع شرکت استفاده از اسامی ترکیبی، اسم مناطق شهری یا اسم مشاهیر و … به شما پیشنهاد می شود. برخی از برندهای شهری و کشوری از نام مناطق شهری برای برند خود استفاده کرده اند مانند نام آپادانا، شهرآرا،اکباتان و… که واقعا برخی نام ها بسیار زیبا هستند و برای کسب وکارهای مختلف میتوان از آنها استفاده کرد. در آخر و بعد از بررسی هر کدوم از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشته باشن رو به عنوان اسم برندتون انتخاب کنین.
مثلا شاید سازمانها و شرکتهای معروف بتوانند از چنین مخففهایی استفاده کنند – مثل اتکا، ناجا یا BMW -؛ اما شما به عنوان یک برند تازه کار بهتر است این مورد را امتحان نکنید. با همهی اینها، یکی از مشکلات صنعت فشن، اشباع شدن آن از برندهای کوچک و بزرگ است. به علت محبوبیت فشن در میان مردم، تعداد برندهای پوشاک به شکل بیرویهای افزایش یافته و گاهی پیدا کردن برند مناسب با سختیهای بسیاری مواجه میشود.
نامی که شبه لاتین است و توانسته جایگاه برندی بسیار قدرتمندی در بازار ایران کسب نماید. فرش عظیم زاده، نام فامیل آقای احد عظیم زاده را به عنوان اسم برند خودش انتخاب کرده است. به نظر ما برند مینو احتمالاً موفق نمیشد نامی بهتر و مناسبتر از این پیدا کند!! البته شاید احتمالاً این خطای دید از آینه عقب ماشین است چون امروز برند پفک بسیار معروف است و ما شاید کمی هم گول این موضوع را خورده باشیم. سپس در قدم دوم متدلوژی یا نحوه ساخت یک اسم برند قدرتمند را آموزش خواهیم داد. این کار شبیه به کاری است که برای تحقیق درمورد دامنه انجام میدهید.
در سالهای اخیر صنعت فشن و پوشاک ایران پیشرفت بسیاری داشته و برندهای ایرانی توانستهاند کیفیت و خلاقیت خود را به رخ بکشند. با انتخاب درست، اسم برند شما میتواند یکی از با ارزشترین داراییهای شما باشد، قادر به تمایز با رقبای شما و تسریع در آگاهی از برند است. با یک فرآیند با دقت برنامهریزی شده، میتوانید بر چالشهای نامگذاری مؤثر غلبه کرده و بهترین اسم را انتخاب کنید. اگر زمان و بودجه لازم برای انجام تحقیقات را داشته باشید میتوانید در مورد اسامی کاندید شده تحقیقات وسیع انجام دهید.