انتخاب نام برند

انتخاب نام برند

ببینید رقبا برای رسیدن به جایگاه برتری که نسبت به شما دارند چه کارهایی انجام داده‌اند و تمایز آن‌ها نسبت به شما چه بوده است؟ برای برتر بودن باید ارزش پیشنهادی فراتر از رقبا داشته باشید تا مشتریان به سمت شما بیایند. اما قبل از هر اقدامی مراحل انتخاب نام برند را با ما طی کنید تا نامی درخور و شایسته برگزینید. فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید. یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید. اگر به این مورد توجه نکنید، ممکن است به وضعیتی که در مورد لیدی گاگا گفتیم دچار شوید. فراتر از مرزهای ملی فکر کنید؛ چون احتمالا روزی خواهد رسید که محصولاتتان را به کشورهای خارجی صادر می‌کنید و اگر اسم اشتباهی انتخاب کرده باشید، هیچ راهی برای اصلاح آن ندارید.

جهت مشاهده برند های آماده در اینستاگرام شهر برند بر روی تصویر زیر کلیک کنید. برای سنجش اسم هایی که در نظر دارید راه حلی جادویی وجود ندارد. در واقع گاهی بررسی بیش از اندازه، تنها تصمیم ها را به ثبت برند تجاری تاخیر می اندازد و شما را به کل خسته خواهد کرد. بهتر است به تعدادی از افراد با تجربه که قبولشان دارید گوش کنید، چند تست کوچک انجام دهید ، به احساس قلبی خود گوش کنید و سرانجام تصمیم بگیرید.

زیرا واژه میهن همیشه به یک کلمه کامل‌کننده دیگر مثل بستنی میهن نیاز دارد. بعضی افراد در خلق یا استفاده از اسامی غیرمعمول و عجیب‌و‌غریب اصرار دارند. این نوع اسم‌ها را حتی وفادارترین مصرف‌کنندگان هم نمی‌توانند به خوبی نام شرکت یا محصول را استفاده کنند. به یاد داشته باشید برای برندهایی که به دنبال برتری هستند حرف مردم مهم‌تر است.

درباره «قوانین ثبت علائم تجاری» جستجو کنید و در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک این قوانین رو مطالعه بفرمایید. ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم. ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری می‌تواند اسم برندتان را صاحب شود.

۱۳ لوگو خود را در نظر بگیرید

به عنوان مثال آن‌ها نام تجاری شما را در تلویزیون، رادیو یا هر جای دیگری می‌شنوند. سپس آن را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند اما نمی‌توانند شما را پیدا کنند زیرا املای صحیح نام تجاری شما را نمی‌دانند. موتور بعدی هم «نیم‌اسمیت» نام دارد که برای شما اسم برند‌های پیشنهادی با ترکیب کلمات اولیه می‌سازد. در این مرحله شما باید در حدود three تا 5 خط کسب و کار اصلی خود یا کاری که قصد دارید برای آن نام انتخاب کنید را توضیح دهید.

  • اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنه‌های اینترنتی ثبت شده باشد.
  • در ایران هم نام برند آب معدنی دماوند که به اقتباس از نام قله مرتفع ایران یعنی قله دماوند گرفته شده است، در این گروه از اسامی جای می‌گیرد.
  • اسم انتخابی شما باید بامعنی و مفهوم و هم­چنین مطابق با فرهنگ جمهوری اسلامی باشد.
  • برای برخی اسم‌ها می‌توان خیلی راحت طراحی لوگو انجام داد و المان‌های گرافیکی ساده و به یاد ماندنی طراحی کرد.
  • شرکت ما در گوگل و در حال حاضر یکی از با ارزش ترین شرکت های دنیا، راجع به استراتژی کسب و کار خیلی زیاد گفته و نوشته شده است و حالا من می خوام کمی راجع به اسمش صحبت کنم.

قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد. پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام دامنه ثبت شرکت در تهران ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید. سعی کنید نامی که انتخاب می کنید اطلاعاتی از کسب و کار خود را به صورت نهفته در خود داشته باشد و با شغل و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.

نام های موفق و مناسب:

نام برند نباید موجب گمراهی و به اشتباه افتادن مشتریان آن محصول یا خدمت در طبقه مربوطه گردد . چیزی بنظر شما میرسه ک بتونه در ایران و حتی جهانی گل کنه…. سلام.وارد عرصه تولید انشالا میخوام وارد بشم‌در بحث‌تولید میوه های خشک و پیرامونش درواقع میشه تو صنعت غذایی. توی تمام پیگیری ثبت تغییرات شرکت ویدیوها و محصولات و اموزشهام اون کلمه آورده شده. ما نظر شما رو تایید می‌کنیم تا اگر کسی پیشنهادی داشت به شما کمک کنه. این مقاله به کوشش محمد حسین عراقی، سمیرا سرباز، حامد رضوی، سعید رهبری، صفیه منتظری، حسین بابائی، مینا شهانی و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است.

آیا این نامی که ما انتخاب کرده‌ایم اصلاً به ‌درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کرده‌ایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست. شما در نظرسنجی برای انتخاب اسم برند نمی‌توانید این‌گونه عمل کنید چون هرگز نخواهید توانست به جواب‌هایی واقعی برسید. انتخاب اسم برند به جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری، شهرت، محبوبیت وماندگاری در ذهن مخاطبان بسیار حائز اهمیت می باشد. اجزا اصلی در انتخاب اسم برند شامل نام برند ، نام تجاری و پوشش تجارت است. نام تجاری همان نامی است که در فعالیت های حقوقی و امور قانونی از آن استفاده می شود، نام برند اما همان کلمه کوتاهی است که معرف محصولات و خدمات شما است.

اسامی مثل فرنیا به معنی گذشته با شکوه یا فرداد به معنی شکوه و عظمت، می‌تونه زیبایی اسم برندتون رو دو برابر کنه. در آخر و بعد از بررسی هر کدوم از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشته باشن رو به‌ عنوان اسم برندتون انتخاب کنین. بعد از مشخص کردن هویت برندتون باید رقبا رو شناسایی و تجزیه تحلیل کنین و نقاط مشترک و متمایزتون نسبت به اون‌ها رو پیدا کنین.

پس بهتر است از کلماتی که بعضی حروف آن در زبان سایر کشور‌ها نیست، استفاده نکنید. نکته مهم اینکه مراقب باشید نام انتخابی شما در سایر زبان‌ها معنای نامناسبی نداشته باشد. مزیت یک اسم توصیفی این است که آن‌ها داستانی با اسم تجاری واضح را بیان می‌کنند.

انتخاب اسم برای برند

یک نفر مسئول نوشتن ایده‌ها روی یک بورد یا کاغذ می‌شود و در آخر با حذف کردن موارد غیرمرتبط و ضعیف، می‌توان به ایده‌های خوبی رسید. ب- در اقدام نوع دوم نسبت به تغییر نام شركتها بایستی صورتجلسه تغییر نام را كه شركاء موافقت خود را بوسیله آن تغییر نام شركت را نموده اند را تسلیم نمایند. پس از بررسی نام جدید انتخاب و در صورتجلسه ارائه شده منعكس می شود و در دفاتر تعیین نام نیز وارد می شود و برای اقدام و صدور آگهی نزد مسئول مربوطه فرستاده می شود. منتها به نظر بنده کلمه «دلوسه» کلمه ای مازندرانی به معنی دلخواه و آنچه دلت میخواهد است. مجموعه ما اکنون در ششمین سال فعالیت خود در حوزه برندینگ علی‌الخصوص نام‌گذارى برند به سر می‌برد. برند V8 یا 99design نمونه‌های دیگر این نام‌های برند هستند.

از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روش‌ها توسط گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های معتبر ابداع شده است. به شما توصیه می کنیم که قبل از اقدام برای ثبت برند چرم خود در ابتدا مدارک گفته شده در بالا را جمع آوری کنید، این کار به شما کمک می کند که در زمان کمتری بتوانید برند چرم خود را به ثبت برسانید. یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با ثبت برند چرم باید به آن توجه داشته باشید، مراحلی است که برای این کار باید پشت سر بگذارید. نامی را برای برند محصولات چرمی خود انتخاب کنید که با کار شما هماهنگی داشته باشد، جذاب و زیبا هم باشد. یکی از مهم ترین قسمت هایی که در ثبت برند باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک نام مناسب است.

همانطور که یک برند مناسب برای شرکت، می‌تواند باعث به اوج رسیدن کسب‌وکار شما شود، یک اسم اشتباه هم می‌تواند کسب‌وکار شما را از موفقیت دور کند. اما اگر استفاده از اسم برند مد نظرتون نیست، پیشنهاد ما به شما اسم ” gallery_jorab ” است. قرار نیست اسمی انتخاب کنید که دارای مفهوم عمیق باشد ، میتوانید خودتان اسمی را بسازید و به آن معنا دهید. برند سازی در اینستاگرام یکی از اصول هایی میباشد که اکثر افرادی که پیج های بیزنیسی را مدیریت میکنند رعایت نکرده و همین موضوع باعث میشود فروش خیلی بالایی در اینستاگرام تجربه نکنند. پس هر کاری که میتواند باعث بیشتر دیده شدن برند شما کمک کند استفاده کنید تا پیش از پیش محصولات شما به سر زبان ها افتاده باشد. برای برند سازی در اینستاگرام باید فعالیت مستمری داشته باشید به صورتی که فالوور های خود را حداقل روزی یک بار به پیج خود سوق دهید البته نباید بیش از حد اقدام به پست گذاری کنید.

سایت‌هایی در زمینه مشاوره انتخاب اسم برند، فروش برند آماده، مشاوره واگذاری برند و… وجود دارند که به راحتی می‌توانید انتخاب اسم برند خود را به آن‌ها بسپارید. همان‌طور که می‌دانید ثبت برند به صورت قانونی، اصول و قوانینی دارد که اگر انتخاب اسم برندتان با توجه به این اصول صورت بگیرد در وقت و هزینه‌ای که باید برای ثبت برند بکنید بسیار صرفه جویی خواهد شد. در ادامه از تجربه شخصی خود از انتخاب یک سایت انتخاب اسم برند خواهم گفت.