اصول انتخاب نام برند

اصول انتخاب نام برند

هنگام انتخاب نام برند، لازم نیست مدام به دنبال نامی باشید که حتماً به مشتریان بگوید که شما دقیقاً چه کاری انجام می دهید. در عوض به دنبال یک داستان جذاب برای نام تجاری خود باشید! نام­ هایی ثبت برند تجاری که بر پایه یک داستان برند جذاب باشند، معمولاً بسیار قدرتمند هستند. پس برای اینکه نام برندی ماندگار در ذهن مشتریانتان داشته باشید، کافیست نکات این مقاله را در نامگذاری برند نظر بگیرید.

اسامی مناسب برای برند

از جمله اسامی خارجی نیز می توان به موسس مرسدس بنز اشاره کرد که نام دخترش را بر روی خودرو سازی مشهور خود گذاشت. برخی از برندهای موجود با نام هایی انتخاب شده ثبت شرکت در تهران اند که در یک منطقه جغرافیایی دارای معنا هستند. هر چند این نام ها به صورت جهانی شناخته نشده اند اما می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب اسم برند باشند.

هر چند خیلی از شرکتهای معروف دارای اسامی بلندی هستند مثل :

البته شما متقاضیان انتخاب اسم خاص برای برند و علامت تجاری می توانید در لغتنامه نیز اسم مورد نظر خود را بر طبق قوانین و مندرجات اداره ثبت انتخاب کنید . اما نمی توان اسامی انتخابی در لغتنامه را جزو موارد خاص به حساب آورد . از موارد و ویژگی هایی که می توان برای انتخاب نام مناسب مدنظر قرار داد می توان به ثبت تغییرات شرکت توانایی ها ، ضعف ها و یا برانگیختن احساسات افراد در انتخاب و نام گذاری برند استفاده کرد . همچنین در حوزه ثبت برند نیز چنین مشکلی دارند.انتخاب اسم تجاری چه برای نام شرکت و یا نام برند می بایست از یک سری قوانین مشخص تبعیت نماید. اسم برند شما باید هم به‌صورت قانونی و هم دامنه‌های اینترنتی قابل ثبت باشد.

همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی‌تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد. مثلاً اگر شرکتی با نام “ابتکار پویا” ثبت شده باشد، ثبت شرکتی با نام”نوین ابتکار پویا” یا “ابتکارگستر پویا” مجاز نخواهد بود. برای به حداقل رساندن اینگونه مشابهت ها اسم شرکت باید حداقل شامل سه کلمه خاص ( غیر عام ) باشد که ترکیب مشابه آن در اسم سایر شرکتهای ثبت شده وجود نداشته باشد.

  • می تواند برای سهامداران ارزش افزوده سهام ایجاد کند و سبب بیشتر شدن درآمد شرکت گردد.
  • حقیقت این است که کسب و کارهای خانگی و کوچک در شروع کار خود اعتبار و ارزش زیادی ندارند که البته کاملا طبیعی و مشخص است.
  • این هم تنها یک مثال بود تا با مفهوم ساخت و ترکیب اسمها برای برند سازی آشنا شویم .
  • نام برند کرایولا از محصول اصلی‌‌اش یعنی کرایون (مدادشمعی) برداشت شده است و جالب‌تر این‌که بین اسم برند و کهن‌الگوی اصلی آن یعنی خالق نیز تجانس آوایی وجود دارد.
  • همچنین می‌دانید که توییتر از سروصدای گنچشک‌ها الهام گرفته است که در لوگوی خود نیز از آن استفاده کرده است.
  • اگر زمان و بودجه لازم برای انجام تحقیقات را داشته باشید می‌توانید در مورد اسامی کاندید شده تحقیقات وسیع انجام دهید.

اسم برند ایرانی باید با ارزش‌های بنیادین شرکت‌تان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آن‌ها ارتباط برقرار کند. برخی از کسب و کارها از برند فعلی خود ناراضی هستند و درصدد تغییر آن می باشند، بنابراین از همان ابتدا بهتر است نامی مناسب برای ثبت برند انتخاب نمائید. این نام ها برای مخاطب قابل فهم بوده و در خواندن و نوشتن آن دچار مشکل نمی شوند. نام یک شرکت تجاری جزء سرمایه شرکت محسوب می­شود و در مالکیت شرکت است در نتیجه ساخت اسم شرکت مناسب اهمیت ویژه­ای دارد. در ایران قوانین زیادی برای ساخت اسم شرکت وجود دارد و در هنگام ثبت شرکت شما باید نام شرکت را مشخص کرده باشید.

در گذاشتن نام شهر، محله یا یک مکان معروف به عنوان اسم کسب‌وکارتان دقت کنید. زیرا این‌گونه اسم‌ها فقط برای زمانی که قصد فروش در همان منطقه را دارید تأثیرگذار است و در زمان گسترش کسب‌وکارتان با دیگر کشورها به مشکل برمی‌خورید. شاید خیلی عجیب به نظر برسد، اما شما می‌توانید از مواد اولیه محصول خود اسم خوبی استخراج کنید. به عنوان مثال دلستر جوجو را در نظر بگیرید که جو مواد اولیه دلستر است. یا کوکاکولا را در نظر بگیرید، کوکا نام گیاهی هست که از آن نوشابه می‌گیرند. رقیب کوکاکولا یعنی پپسی هم نام خود را از آنزیم گوارشی «پپسین» گرفته است.

انتخاب نام برای پیج اینستاگرام، کانال و گروه تلگرامی

این موارد را حتما در انتخاب نام برند تاثیرگذار در نظر بگیرید. آنها ایده‌های نام را از مارک‌های معروف دیگر کپی می‌کنند. شما به نامی نیاز دارید که به شما کمک کند در جمع رقبا برجسته شوید. جای تعجب نیست که یافتن این نام دشوار است اما غیرممکن نیست. «اسپرسو»، «موکا» و «لاته» نیز برای انتخاب اسم کافی شاپ، خوب به نظر می‌رسند.

توصیه می کنیم که علم اسطوره شناسی را در زمینه نام­ گذاری برند وبرندینگدست کم نگیرید! پس سعی کنید جستجوی عمیق­ تری در این مباحث داشته باشید و به نام شخصیت ­ها بسنده نکنید تا نام­ های منحصر به فرد و هیجان­ انگیز بیشتری را بیابید. انتخاب اینگونه نام ها به کمک پررنگ کردن و مهم جلوه دادن نقش مؤسسان و بهادادن به چشم اندازهای شرکت منجر به ایجاد جوی مملو از اعتماد و ارتباط میان برند و مشتریان خواهند شد. برای این که محصولات یا خدمات خود را در ذهن مشتری متمایز نشان دهیم باید به آن هویت دهیم. زمانی که به محصول یا خدمات کسب و کاری با مواردی مانند نام، نماد، لوگو و یا رنگ‌های ویژه هویت می‌‌دهیم، به هدف خود می‌رسیم. هر اسم برند فقط ۱۰ سال در مالکیت شماست و بعد از آن در صورتی که اقدام به تمدید آن نکرده باشید، هر فرد دیگری می‌تواند اسم برند کسب و کار شما را صاحب شود.

شرکت کسل‌کننده ، سرمایه‌گذاری جدید ایلان ماسک است که نسبت به تسلا حالت رسمی و منطقی‌تری دارد. این نام تجاری زیبا با معنای دوگانه‌اش، توجه هر شنونده‌ای را به خود جلب می‌کند. سپس این تولیدات را به مخاطبین خود عرضه کنید و بازخورد آن‌‌ها را بسنجید. قطعا از واکنش‌های آنان شگفت‌زده خواهید شد و در نهایت مناسب‌ترین نام تجاری را برای برند خود انتخاب خواهید کرد. تلفظ اسم تجاری و به خاطر سپردن آن باید برای کاربران امری راحت باشد.

البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از three ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و هم چنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید. برای هر شرکت فنی مهندسی داشتن یک اسم استوار پایه ای برای آن محسوب می شود و قادر می باشد یک مزایایی برای کسب و کار باشد. دارا بودن یک نام مناسب برای شرکت مهندسی باعث پیشرفت و نیز بالا رفتن سطح خدمات رسانی و شهرت یک شرکت فنی خواهد شد . برای اطلاع از قوانین و مقررات حقوقی با کارشناس‌ها یا مشاوران ثبت حقوقی مشورت کنید.