اصول انتخاب نام برند

اصول انتخاب نام برند

بنابراین برای کافی‌شاپ خود به یک اسم جذاب و منحصر به فرد نیاز دارید. اکنون که همه این موانع قانونی را گذرانده‌اید به مهمترین مرحله می‌رسید یعنی تست اسم برند برای کسب و کار. نام برند باید منحصر به فرد و به یادماندنی و از بقیه رقبای شما متمایز باشد. فکر نکنید اگر اسمی نزدیک به یک نام تجاری مشهور انتخاب کنید زرنگی کرده‌اید. خصوصاً اگر یک شرکت تازه تأسیس هستید، هیچ وقت از اسمهای مشابه برندهای بزرگ استفاده نکنید.

  • این اسم‌ها بیشترین و گسترده‌ترین ارتباط را با مخاطبان ایرانی برقرار می‌کنند.
  • Shopify’s Business Name Generator یکی از این سایت‌هاست که برای انتخاب اسم مناسب برند به کمک‌تان می‌آید.
  • اگر بتوانید پاسخ درستی برای این سه مورد داشته باشید، می‌توانید اهداف و هویت برندتان را به خوبی تعریف کنید.
  • روی بسته‌بندی این صابون‌ها به انگلیسی نوشته شده Barf Soap؛ غافل از اینکه Barf در لاتین به معنی «غذای استفراغ شده» است.

در “ایجاد تصویر از برند” به دنبال ایجاد حس علاقه به برند از طریق تصویرسازی برای برند هستیم. این‌گونه برندها به علت عدم جلب نظر و برانگیخته ننمودن حس کنجکاوی مخاطب، ثبت برند هرگز موفق نیستند. نام ­های برگرفته از طبیعت میتوانند به متمایز شدن نامبرند شما از رقبایتان کمک کنند و پیام برندتان را به سادگی به مصرف ­کنندگان منتقل نمایند.

اسم برند ایرانی

بلافاصله بعد از شروع مسابقه، صدها ایده به سمت شما سرازیر می شود. آنچه می خواهید مشتریان شما هنگام استفاده از محصول یا خدمات شما احساس کنند را بر روی کاغذ بیاورند. این تلفظ‌ها بر اساس نحوه تلفظ حروف صدادار زبان انگلیسی در زبان فارسی شکل‌گرفته‌اند.

چگونه اسم برند انتخاب کنیم

خلاصه کلام این که برای پیشنهاد نام برند، شما باید و بسیار بهتر است که نامی انتخاب کنید که با نوع محصول و کسب وکار شما مرتبط باشد. اگر نام شرکت شما تولید کنندگان خوشخواب الماس است شما می توانید روی کلمه خوشخواب به عنوان نام تجاری خود تمرکز کنید. امروزه تولید کنندگان زیادی از این روش برای انتخاب نام برند استفاده می کنند. سوهان حاج حسن و پسران یا پشمک حاج عبدالله نمونه های ایرانی اسم برند بر اساس نام موسس شرکت است.

در نهایت دامین های در دسترس را چک کنید و از شرکت کنندگان بخواهید که نام های مشابه این اسامی انتخابی را که به ذهنشان می رسد مطرح کنند. در پایان جلسه را با حداقل سه گزینه برای اسم برند تجاری به اتمام برسانید. البته برای این کار می‌توانید و به نظر ما باید از عالی‌جنابان گوگل و ویکی‌پدیا ثبت شرکت کمک بگیرید. شما گاهی با خواندن تاریخچه کسب وکارتان یا مواردی از این دست می‌توانید به کلمات نابی برای انتخاب اسم برند دست بیابید. با این مقدمه، ما هم قصد نداریم نکات مد نظر خود را در قالبباید / نباید ارائه کنیم و اصرار کنیم که مجموعه‌ای از اصول نامگذاری برند وجود دارد.

معیارهای انتخاب اسم برند جذاب و کاربردی

اما برند معروف اتومبیل شاسی‌بلند کیا با نام اسپورتیج هم برگرفته از واژه اسپرت به معنی ورزشی که کاملاً با طراحی خاص این ماشین مرتبط است. دقت کنید که نام‌های استعاره‌ای به صورت غیر مستقیم و گاه داستانی و ضرب‌المثلی با نوع کسب و کار ما ارتباط دارند. در ادامه چند اسم تصویری داریم که از تصاویر انیمیشنی صاحبان یا مالکان کسب و کار و برند استفاده شده است. این که ما بتوانیم اسمی شایسته و قدرتمند برای برند شخصی، سازمانی، سایت و …..پیدا کنیم این روزها یکی از اصلی‌‌ترین دغدغه‌های صاحبان کسب وکارهاست. منظور از راحت بودن این است که هر شخصی با هر لهجه‌ای بتواند آن را تلفظ کند، بنویسد و یا در گوگل اطلاعاتی از آن بدست آورد. حتی اگر عجیب ترین اسم را برای برند خود انتخاب می‌کنید برای تلفظ راحت آن اهمیت قائل شوید.

انتخاب نام برند لاتین فقط با کارت بازرگانی ممکن خواهد بود. نام تجاری شما باید متناسب با فعالیت‌تان باشد و وقتی در تبلیغات به کار گرفته می‌شود بسیار جذاب جلوه کند و در ذهن مخاطبان بماند. برای خودتان محدودیت ایجاد نکنید که برند دقیقا بیانگر کاری که شما می‌کنید، باشد. این کار باعث می‌شود در آینده نتوانید محصولات و خدمات خود را توسعه دهید. قبل از ثبت برند، در رابطه با اسم انتخابی تحقیقاتی داشته باشید. همانطور که یک برند مناسب برای شرکت، می‌تواند باعث به اوج رسیدن کسب‌وکار شما شود، یک اسم اشتباه هم می‌تواند کسب‌وکار شما را از موفقیت دور کند.

یک سری نکات و توصیه‌هایی وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک نام مناسب برای شرکت یا استارت‌آپ خودتان انتخاب کنید تا هم به یاد مشتری‌ها بماند و هم آیینه‌ای از هویت و فعالیت سازمان‌تان باشد. این برند در واقع لباس های چاپی را به افراد با سلیقه ی بسیار خاص می فروشد. برای ایجاد یک نام برای برند خود آن ها جوهر را با لباس ترکیب می کند که ایده جوهر چاپ شده روی لباس را به افراد القا می کند.

بهترین راه برای یافتن نمونه‌های نام‌گذاری برند، استعلام نام برند است. برای این منظور کافی است به وب‌سایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه نمایید و در بخش جست‌وجو، نام و نشان تجاری پیگیری ثبت تغییرات شرکت مورد نظر خود را سرچ کنید. تلفظ‌های دشوار و تعداد کاراکترهای زیاد سبب می‌شود که اسم برند شما در یادها نماند و حتی نتوان آنها را در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد.

پس در حین انتخاب نام تجاری و مشورت با اعضای تیمتان، اسامی انتخابی را در گوگل و اینستاگرام جستجو کنید و ببینید که قبلا توسط فرد یا شرکتی انتخاب نشده باشد. یکی از کلیدی ترین مباحث در کسب و کار ، تبلیغات و فروش انتخاب اسم برند تجاری می باشد که دارای شرایط و ضوابط مختص به خود است . ما در این بسته آموزشی به شما کمک خواهیم کرد تا به صورت گام به گام و طبق اصول نام گذاری برند و استراتژی های کسب وکار خود، یک نام مناسب برای برندتان انتخاب نمایید.