نمونه های قوی آن عبارتند از نایک،ادیداس، آمازون و ویرجین می باشد. ثبت کردن نام های به یادماندنی بدلیل ریشه ی آن، نسبت به نام های توصیفی راحت تر است. با این حال، خرید سهام های این شرکت ها را بدلیل ثبت شرکت داشتن نام انتزاعی پیچیده می کند. نام های به یادماندنی به کمک پیشنهاد و، تجربه یا جایگاه یک برند را در ذهن تداعی می کنند. این اسامی منحصر به فرد و خلاق بوده وقابل تمایز قدرتمندی محسوب می شود.
یا بالعکس از نام برندتان برای انتخاب لوگو و شعار، الگو و ایده بگیرید. مثلا شاید سازمانها و شرکتهای معروف بتوانند از چنین مخففهایی استفاده کنند – مثل اتکا، ناجا یا BMW -؛ اما شما به عنوان یک برند تازه کار بهتر است این مورد را امتحان نکنید. در اولین مرحله به سایت معرفی شده توسط سازمان ثبت و اسناد کشور وارد شوید و نام های مشابه پیگیری ثبت تغییرات شرکت را بررسی و استعلام بگیرید. پس از آن باید وارد سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور شوید و فرم های مربوطه را تکمیل می کنید. حقیقت این است که اگر یک شرکت به برندی محبوب و قابل اعتماد تبدیل شود دیگر نیازی نیست برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان تبلیغات گسترده انجام دهد. به عنوان مثال میتوان «چی توز» و «اشی مشی» را نام برد.
این سه عامل تمام اهداف شرکت شما را به تصویر میکشند و هر کاری که قصد انجام آن را دارید تحت تأثیر قرار میدهند (از جمله انتخاب اسم برند). هنگامی که به هویت بنیادین برندتان پی بردید، نوبت این است که رقبا را تجزیه و تحلیل کرده و بفهمید نقاط اشتراک و تمایز شما نسبت به سایرین چیست؟ تفاوت شما با رقبایتان میتواند برای انتخاب اسم برند به دردتان بخورد. اسم برند باید با ارزشهای بنیادین شرکتتان که جوهره برند شماست، ارتباط معنایی داشته باشد و بتواند با ترسیم یک تصویر مثبت در ذهن مشتریان با آنها ارتباط برقرار کند. پیش از انتخاب اسم برند، سایر رقبا را بررسی کنید تا در نهایت نامی متمایز انتخاب کنید. امروزه نباید به هیچوجه پروسهی انتخاب اسم برند را ساده گرفت، انتخاب اسم برند از قوانین اولیهی شروع یک کسبوکار موفق است، اسم یک برند فراتر از یک اسم معمولی است و قسمت بزرگی از نتیجه کسبوکار شما را شامل میشود.
در شماره دو منسوجات پردهای، ملحفهای، پیراهنی، فاستونی و… به تولید میرسید و کارخانه شماره سه که در سال ۱۳۵۶ از محل سرمایه شرکت و با مشارکت بانک صنعت و معدن به بهرهبرداری رسید، برای تولید نخ و منسوجات نخی و مصنوعی به کار گرفته شد. زمانی در خانه هر ایرانی حداقل یک محصول پارس وجود داشت. از تلویزیونهای سیاه و سفید نقلیاش گرفته تا باتریهایی که قدیمیها به آن قوه میگفتند!
بارندگی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری
فیسبوک را یکی از راههای تبلیغاتی خود در آینده در نظر بگیرید. از اینرو چیزی که باید چک کنید این است که هیچ صفحه ای با نام موردنظر شما در آن ساخته نشده باشد. این باعث میشود افراد بسیار راحتتر شما را در فیسبوک یا تلگرام پیدا کرده و اطلاعات مورد نیازشان را دریافت کنند. فروشگاه آنلاین شما هم میتواند سود زیادی برایتان داشته باشد. فقط کافی است رمز و رازهای سئو سایت فروشگاهی را بدانید.
اما اگه میخواین انتخاب دقیقتری داشته باشین باید هزینهای بیشتری کنین و صفحات فرود طراحی کنین. البته لازم نیست برای هر اسم، لوگوی مخصوص به اون رو طراحی کنین چون تو این مرحله فقط قراره اسم رو بررسی کنین. اسم برند باید منحصربهفرد، به یاد موندنی و متفاوت از اسمهای دیگه باشه. فکر نکنین اگه اسمی مشابه یه اسم تجاری معروف انتخاب کنین میتونین خیلی زود به جایگاه خوبی تو بازار برسین. اتفاقاً برعکس هست، این کار باعث میشه شما یه برند فیک و کپی کار شناخته بشین. از طرفی برندهای مطرح معمولاً یه تیم حقوقی هم دارن و میتونن از شما شکایت کنن و هر جور شده از هویت برند خودشون محافظت کنن.
نفتخواری با برند بابک زنجانی
انتخاب نمونه اسم و اسامی خاص برای برند کاری دشوار و طاقت فرسا است به همین دلیل است که آراز ثبت در این نوشته سعی دارد تا در مورد انتخاب اسامی خاص برای برند مطالبی را به افرادی که در صدد ثبت برند می باشند ارائه نماید. برای انتخاب لوگو و اسم برند باید علاوه بر مواردی که در مقاله ذکر شد به نوع کسب و کار و ویژگی که شما رو از رقبا جدا میکند توجه داشته باشید. لذا برای انتخاب درست لوگو و اسم برند پیشنهاد میشود که از افراد متخصص کمک بگیرید و آنها با شناخت کامل از کسب و کارتان بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد.
- در آن زمان برندهای کمی وجود داشتند که به نام بنیانگذاران آن نبودند.
- نامگذاری یا تغییر نام برند بر اساس نام برند جغرافیایی، آشکارا دارای محدودیتهای ذاتی است.
- شاید این مرحله به نظر ساده بیاید، اما توصیه میکنم انرژی و زمان زیادی صرف انتخاب و رسیدن به یک نامِ مطلوب برای شرکتتان کنید.
- سپس، یک تصویر کلی از تصاویر بصری مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید.
روشهای مختلفی برای پیدا کردن نام تجاری کسب و کار شما وجود دارد. هدف از ایجاد یک برند برای کسب وکارها متمایز کردن یک کالا و یا خدماتاز سایر کالاها و خدمات دیگر فروشندگان است و این گونه میتوان گفت که برندینگ جزو مهمترین عوامل پیروزی یا شکست شما در حوزه کاریتان است. درصورت رد شدنِ اسامی پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ نیست.
اسم برند و تمام آنچه درباره انتخاب اسم برند کسب و کارتان باید بدانید
احتمالاً این قسمت ناامیدکنندهترین بخش انتخاب اسم برند باشد؛ چون بسیاری از اسمهایی که دوست دارید ممکن است از قبل رزرو شده باشند. احتمالاً بعد از مدتی متوجه میشوید یکی دوتا از این دستهها بیشتر با سلایق شما جور درمیآیند، اما سعی کنید تیم طوفان فکری خود را به چالش بکشید و در هر دسته چند اسم تجاری پیدا کنید. در آخر از میان تمام آنها 10 الی 15 اسمی که بیشترین رأی را آورند را انتخاب کنید.
شما میخواهید نام تجاری داشته باشید که کسی نتواند آن را بدزدد. بهتر است در USPTO.gov جستجو کنید تا ببینید میتوانید برای نام تجاری خود علامت تجاری بزنید. خودتان را در ذهن مصرفکننده قرار دهید و جای او بگذارید. به عنوان مثال آنها نام تجاری شما را در تلویزیون، رادیو یا هر جای دیگری میشنوند.
انتخاب اسم برند به جهت توسعه کسب و کار و رونق روابط تجاری، شهرت، محبوبیت وماندگاری در ذهن مخاطبان بسیار حائز اهمیت می باشد. باید بگوییم که بهترین و خاص ترین اسامی برای برند، یک نتیجه محرمانه و به یادماندنی هستند. در مورد احساساتی که می خواهید مشتری خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید به خوبی فکر کنید و با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مرتبط ثبت برند تجاری با کسب و کار خود آغاز کنید. شما باید کلمات، تجربیات توصیفی کسب و کار خود را به خوبی بشناسید. عموماً مشتریان به اسمهایی که از یک ریتم و ساختار تکرارشونده استفاده شده است، واکنش مثبتتری نشان میدهند و این نوع اسمها میتوانند به برندهای قدرتمندتری تبدیل شوند. به زبان آوردن این اسمها خوشایند است و قابلیت ماندگاری ویژهای در ذهن دارند.