Content
پیشنهاد میشود از اسمهای تکراری استفاده نکنید زیرا بودجه و تلاش زیادی برای برندینگ کردن آن لازم است. به عنوان مثال ماهان را در نظر بگیرید که با شنیدن آن عدهای به یاد هواپیمایی ماهان و عدهای به یاد موسسه آموزش عالی آزاد ماهان میافتند. بعضی افراد در خلق یا استفاده از اسامی غیرمعمول و عجیبوغریب اصرار دارند. این نوع اسمها را حتی وفادارترین مصرفکنندگان هم نمیتوانند به خوبی نام شرکت یا محصول را استفاده کنند. به یاد داشته باشید برای برندهایی که به دنبال برتری هستند حرف مردم مهمتر است.
اگر تا اینجای کار مشکلات قانونی را حل کردهاید میتوانید سرغ مرحلهی تست نام برند بروید. برای مثال شرکتهای تولید کننده نوشابه انرژیزا همگی سعی میکنند از مفهوم قدرتمند بودن استفاده میکنند. برای مثال مانستر (هیولا)، ردبول (گاو قرمز)، راکاستار (ستارهی راک)، برن (سوختن) و بیگ بیر (خرس بزرگ) همگی در حال استفاده از مفهوم قدرتمند هستند. ولی هر اسمی که میخوام بذارم قبلش گذاشتن و کلیم مخاطب داره.
نامی را انتخاب نمایید که از نظر قانونی قابل بهکارگیری باشد. با سلام نتیجه برای شما نتایج استعلام ارسال خواهد شد، فقط حوزه رو همکاران خودشون حدس زدن و اینکه در صورتی که برندها بین المللی ثبت شده باشند شما نمیتوانید ثبت کنید. خیر، نه در سایت ما و نه در سایت مالکیت معنوی کشور استعلام قابلیت ثبت برند هیچ هزینه ای ندارد و کاملا رایگان می باشد.
اطمینان حاصل کنید که اسم منتخب شما در سایر زبان ها معنی منفی ندارد. به عنوان مثال کمپانی GM اسم ماشین جدیدش را “نوا” گذاشت در حالیکه که این کلمه در زبان اسپانیایی به معنای “حرکت نمیکند” است. بهعنوان مثال اگر فروشگاه لوازم الکترونیکی دارید احتمالا اکثر رقبای شما از کلمهی الکترونیک در نام خود استفاده کردهاند. یک اسم ساده و کوتاه باید به راحتی تلفظ شود، املای آن آسان باشد، چند املایی نباشد، املا و تلفظ آن در زبانهای مختلف یکسان باشد و به راحتی در ذهن مخاطب ثبت شود تا بتواند آن را به آسانی در اینترنت جستوجو کند. البته این موضوع را هم باید گفت که ماندگاری یک اسم در ذهن در طول زمان و تحت تأثیر عوامل متعددی مانند لوگو، خود محصول، تبلیغات و … ایجاد میشود. این نوع اسمها نشاندهنده این هستند که شرکت، محصول یا خدمات شما چیست یا چه کاری انجام میدهید.
برای انتخاب بهترین نام بهتر است راهنماییهایی استفاده کنید تا به شما در نهایی کردن تصمیمتان کمک کند. بهتر است در ابتدا برای انتخاب نام تجاری خود وقت بگذارید تا در آینده مجبور نباشید تا همین زمان را صرف تغییر نام تجاری کنید. کافی است به تصویر زیر نگاهی بیندازید و مهمترین نکاتی را که برای اخذ دامنه اینترنتی مناسب باید داشته باشید را فرا بگیرید. میرسیم به برند معروف تخفیفان، سایتی که کارش گرفتن و ارائه تخفیف به مشتریان است.
بهترین اسم با مخاطبان شما صحبت میکند و در مورد برند شما چیزی معنیدار میگوید. با یک فرآیند نامگذاری برند، میتوانید اطمینان حاصل کنید که اسمی که انتخاب میکنید با مشتریان خود طنینانداز میشود و شانس شما در ایجاد روابط پرسود و طولانی مدت را افزایش میدهد. براساس قوانین موجود اسم برند انتخابی میبایست حتماً دارای ریشه فارسی بوده و معنی مناسبی داشته باشد.
خوب مطمئنا از این طریق هم میتوانید به دهها اسم انتخابی برسید
قطعا تعداد زیادی از اسمهایی که انتخاب کردهاید قبلا رزرو شدهاند. مجددا یادآوری میکنیم که اگر اسمی که انتخاب میکنید قبلا رزرو شده باشد همهی تلاشهای شما به هدر رفته است. پس سعی کنید بهخوبی بین اسمهای مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید. اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند ثبت برند خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدودهی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سالهای آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقهای بروید. سعی کنید لیستی از همهی اسمهایی که به ذهنتان میرسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن را یادداشت کنید.
با سلام و خسته نباشید.میخواستم یه شرکت تجاری توی شیراز ثبت کنم یه راهنمایی برای تعیین نام شرکت میخوام.متشکرم. برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت. برای ارائه ی اطلاعات در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهم گرفت . ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره ثبت شرکت ها الزامی است.
اما هیچ فرمول اثبات شدهای برای انتخاب اسم برند و موفقیت آن وجود ندارد. زیاد شنیدهاید که میگویند اسم شما باید ساده و کوتاه باشد تا در ذهن مشتری سریع جای بگیرد ولی زیاد کوتاه بودن هم به چشم نمیآید و زودتر به فراموشی سپرده میشود. در انتخاب اسم برند ایرانی دقت کنید که حداقل از ۳ کلمه تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند. به خاطر سپردن اسمهای بیشتر از ۳ کلمه هم بسیار دشوار است. رعایت تجانس آوایی شاه کلید انتخاب نام برند قدرتمند است. تجربه دهها پروژه انتخاب اسم برندی که انجام دادهایم به من آموخته است که بیشتر از معنی یک اسم برند، این صدای آن است که اهمیت دارد.
ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. ارائه رونوشت کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد. در این قسمت به چند نمونه از اسامی قابل تغییرات شرکت انتخاب برای برند اشاره می کنیم . همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را دراینستاگرام ثبت نیکدنبال نمایید. اسم برند مربوطه نباید بر خلاف قوانین و موازین شرعی باشد .
- در انتخاب نام برای علامت تجاری و برند باید نهایت دقت را انجام داد تا نمایانگر ویژگی های آن محصول یا خدمات باشد.
- هر دو دامینی که مدنظرتون هست رو به این آدرس بفرستید که ببینم کدوم یکی میتونه گزینه بهتری باشه.
- اگر می خواید برای مغازه خود اسمی خاص را انتخاب کنید باید بر اساس نوع فعالیت خود و عرضه محصول در آن اقدام به انتخاب نام مناسب کنید .
- در ایران نیز گروه گلرنگ سابقه زیادی در انتخاب نام برندهای خارجی و لاتین برای زیرمجموعههای خود دارد که شاید به علت گرایش مصرف در مخاطبان هدف کالاهای تندمصرف به محصولات خارجی دارد.
افرادی که از این اسامی استفاده می کنند، به دنبال آن هستند که داستان اصلی برند خود را به مؤسسان اولیه شرکت مرتبط نمایند. سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است. برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نامهای پیشنهادی برای شما شروع شود. برای حمایت از نام شرکتها علاوه بر ضمانت اجرای کیفری ضمانت اجرای حقوقی نیز پیش بینی شده است که به معنای جبران خسارت وارده به شرکتهای تجاری است. یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است. حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت.
مراحل تعیین نام شرکتها در واحد ثبتی هر استانها
این نام ها برای پیشنهاد برای ثبت برند و ثبت شرکت هم به کار میرود که نیاز به کارت بازرگانی در ثبت برند ندارند . همچنین برای ثبت برند لباس به صورت تخصصی میتوانید با مشاوران مجموعه تماس بگیرید. طراحی سایت اختصاصیطراحی سایت اختصاصی وب رمز، بطور کاملا سفارشی بر اساس نیازمندی کارفرما انجام میشود و همزمان جهت برنامه رشد و توسعه کسب و کار آنلاین، مشاوره خدمات سئو ثبت شرکت سایت و تبلیغات گوگل بطور تخصصی ارائه میشود. این کار برای تهیه یک لیست بزرگ اولیه انتخاب اسم برند کمک شایانی مینماید. به این صورت اسنپ که با اپلیکیشن تاکسییاب اینترنتی کارش را شروع کرد اسم خوبی را برای خود ساخت و پرداخت. با کمی تغییر در حروف اصلی در مثال بعدی تاکسی اینترنتی یاکسی با تغییر «ت» به «ی» موفق به ساخت اسم برندی متفاوت برای خودش گردیده است.
کمک برای انتخاب اسم مغازه با اسامی ترکیبی
در صورتی که شما به نحوه کارشناسی و رد نام شرکت خود اعتراض دارید می توانید اعتراض خود را در قالب یک فرم اعتراضی به سازمان ثبت شرکتها ارسال کنید. پس ازآن کارشناسی مجدد برای اسم درخواستی شما صورت میپذیرد. در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما میتوانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید.