شما در نظرسنجی برای انتخاب اسم برند نمیتوانید اینگونه عمل کنید چون هرگز نخواهید توانست به جوابهایی واقعی برسید. البته برای این کار میتوانید و به نظر ما باید ثبت برند تجاری از عالیجنابان گوگل و ویکیپدیا کمک بگیرید. شما گاهی با خواندن تاریخچه کسب وکارتان یا مواردی از این دست میتوانید به کلمات نابی برای انتخاب اسم برند دست بیابید.
اسامی ترکیبی مثل ray_ban یا fb با چسباندن دو کلمه به هم به وجود آمدند. این اسامی به خوبی ترکیب شدند و می توانند خوب به خاطر سپرده شوند. به خاطر این موضوع که پیدا کردن کلمات واقعی سخت است، شرکتهایی مثل کلینکس و پینترست با حذف حروف کلمات موجود، اسمی جدید اختراع کردند. اسامی اختراع شده می توانند خیلی منحصر به فرد باشند اما اگر به اندازه کافی دقت نکنید ممکن است شبیه اسامی داروها به نظر بیایند یا حتی بدتر از آن اسم یک مبل لوازم خانگی ایکیا باشد.
سپس در مرحله بعدی این 5 خط را به یک خط کاهش داده و در صورت امکان تنها در سه کلمه، مهمترین کلیدواژههای کسب و کار خود را مشخص نمایید. ضمناً ما در پروژه دیگری که چند سال پیش داشتیم برای مدرسه کسب وکاری در استان فارس نام حرفعددی 30 حامی را انتخاب کرده و ساختیم. به این صورت توانستیم با کمترین مشکلی دامنههای اینترنتی موجود را کسب کنیم. آمازون استعاره از عظیمترین رودخانه دنیا و امروز نام سایتی که بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است.
هرکدام از این اسمها هنگام استفاده در جمله شخصیت اسم بودنشون از دست میره. یک مثال خوب از خوش آهنگ بودن نام، جرینگ هست که خدمات مالی پرداخت ارائه میکنه. جرینگ هم واقعا یک صدا هست (صدای سکه) و هم به موضوع خدمات ربط داره. علاوه بر همه اینها به استعاره عامیانه جرینگی (پرداخت نقد درجا) هم ربط داره. بعضی وقتها چینش حروف در یک نام باعث ایجاد صدا و آهنگی در کلمه میشه که اسم را خیلی جذاب میکنه و باعث میشه همیشه یاد آدم بمونه.
جالب است بدانید که این موضوع در کشورهای غربی جا افتاده و بهعنوان یک روش نامگذاری برند کاربرد دارد. برای «ثبت دامنه» هم کافی است همین عبارت را در گوگل سرچ کنید تا شرکت های ارائه دهنده خدمات سرور را پیدا کرده و به صورت آنلاین دامنه مورد نظرتان را بررسی و خریداری کنید. انتخاب نام تجاری کوتاه در حافظه انسان به آسانی ماندگار می شود. اما هوشیار باشید برای این که بتوانید اسم کوتاه برند خود را در ذهن خریداران ثبت کنید باید به نوع لوگوی انتخابی نیز توجه داشته باشید. دوستان بسیاری با مجموعه ما تماس میگیرند و تقاضای مشاوره برای ساخت نام شرکت یا به عبارتی پیشنهاد اسم شرکت دارند. شاید اگر بگوییم که اکنون انتخاب اسم برای شرکت یا پیشنهاد اسم شرکت سختترین قسمت راه اندازی یک شرکت است، بیراه نگفته باشیم.
۱۳٫ اسمهای عمومی
احتمال این که بخشی از مشتریان شما توقع داشته باشند که خود شخص شما به آنها خدمات بدهید یا روی کار آنها نظارت داشته باشید. رالف لاورن، طراح معروف لباس نیز از نام و فامیل شخصی خودش برای برند معروفش با لوگوی چوگانباز استفاده مینماید. هم ایرانی و هم خارجی از این سبک نامگذاری استفاده کرده و میکنند. سالهای سال است که بسیاری از برندهای شخصی، آموزشی و … از این روش برای نامگذاری خود استفاده کردهاند. مراکز زبان سفیر هم که به نظر ما عالی است، چه بسا که سفیر استعارهای همهگیر از شخصی است که میدانیم حتماً به زبانهای خارجی مسلط است.
در واقع تکرار این نام ها بسیار لذت بخش بوده و به خوبی در ذهن مخاطب می ماند. از ارتباط مفهومی استفاده کنید و نامی را انتخاب نمائید که بتوان از مفهوم آن به حوزه کاری و یا محصول مورد نظر دسترسی پیدا کرد. سپس، یک تصویر کلی از تصاویر بصری مربوط ثبت تغییرات به شرکت خود را ایجاد کنید. با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی ، تصورات بیشتری را ایجاد کنید. این رویکرد به ذهن شما کمک میکند تا مواردی را که هنوز در نظر نگرفتهاید، به کار گیرید. با تمرین ذهن، با مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد.
این تلفظها بر اساس نحوه تلفظ حروف صدادار زبان انگلیسی در زبان فارسی شکلگرفتهاند. اما انتخاب نام برند به این ثبت شرکت در تهران سادگیها که فکر میکنید نیست. هر روز با تعداد برند مواجه میشوم که کاملا مشخص است که بدون فکر انتخابشدهاند.
ثبت فردا
ظاهراً استیو جابز، هم میخواست کلمهای پیدا کند که با آ شروع شود و در دفترچه تلفن قبل از آتاری قرار بگیرد و درنهایت به اسم اپل رسید که معنای تازگی، طراوت، سرگرمکننده و در عین حال سادگی دارد. اسامی تحریککننده، توجه ما را در سطوحی عاطفی جلب میکنند. از نایک (الهه پیروزی در یونان باستان) تا اسکوپ (فرصت یا امکان انجام کار). درست مثل رایتموو، اکسفام (کمیته آکسفورد برای امداد در زمان قحطی) یا منکپ (معلولیت ذهنی). ظاهراً برند دورکس از ترکیبی از بادوام، قابل اعتماد و عالی ساخته شده است.
به نظر ما برند مینو احتمالاً موفق نمیشد نامی بهتر و مناسبتر از این پیدا کند!! البته شاید احتمالاً این خطای دید از آینه عقب ماشین است چون امروز برند پفک بسیار معروف است و ما شاید کمی هم گول این موضوع را خورده باشیم. البته میتوان به جای استفاده از افراد کاملاً حقیقی، شخصیتهایی را برای برند بسازیم که نقش اسم برندمان را نیز به خوبی ایفا نمایند. اگر میخواهید مرا بیشتر بشناسید، تا انتهای مقاله، همراهم باشید.
در ادامهی این مطلب سعی شده است که همهی ویژگیهایی که نام مناسب شرکت باید داشته باشد، بهصورت دسته بندی بیان شود. اگر میخواهید نام مناسب شرکتتان را انتخاب کنید بهتر است همهی این ویژگیها را در انتخاب نام مورد نظرتان رعایت کنید. در دنیای امروز مجبور به آیندهنگری و آیندهپژوهی کسب و کارها هستیم. قوانین و قواعد بازی به سرعت در حال تغییر هستند و باید برای رویارویی با نسل جدید کسب و کارها آماده باشیم. اما قبل از هر اقدامی مراحل انتخاب نام برند را با ما طی کنید تا نامی درخور و شایسته برگزینید. فراموش نکنید که اهداف و شعار برندتان را در نظر بگیرید و نام برندتان را با توجه به اهداف سازمان انتخاب کنید.
- می باشند می توانند به مقاله آن مراجعه کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.
- هر چند این نام ها به صورت جهانی شناخته نشده اند اما می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب اسم برند باشند.
- امروز در حال مشاوره دادن به یکی از دوستان بودم که چطور یک نام مناسب برای کسب و کارش انتخاب کنه و بهتر دیدم این موضوع را جایی مکتوب کنم.
- به هر حال اگر از قبل مشتری دارید، از مشتریانتان در اینستاگرام یا شبکههای اجتماعی دیگر بخواهید که در مورد اسمی که انتخاب کردهاید نظر بدهند.
ممکن است در آینده تصمیم بگیرید که در فروشگاه اینترنتی خود کالاهای مختلفی را به فروش برسانید لذا بهتر است از کلمات محدود کننده استفاده نکنید. 11- نام فروشگاه اینترنتی خود را طولانی و پیچیده قرار ندهید. 9- از سرویس های آنلاین ارائه اسم برای فروشگاه استفاده کنید. در حوزه های مختلف کسب و کار نیز لغات مناسبی وجود دارند که یک حس خوب را به مخاطبین آن حوزه منتقل می کنند. خوب است نامی که انتخاب می کنید به گونه ای باشد که در نگاه اول مشتریان را به خود جذب کند و راجع به آن کمی مکث و تفکر کنند و احساس اولیه خوبی نسبت به محصولات و یا خدمات شما در آنها ایجاد کند.
نام برند ساخت شده نام برند ابداعی
اما این موضوع که این محصولات و خدمات به وسیله ی چه نام تجاری ارائه شوند مسئله ی بسیار مهمی میباشد . چالشی که در اینجا ممکن است با آن مواجه شوید این است که اسم فروشگاه اینترنتی شما متناسب با کسبوکار، محصولات و خدمات شما باشد و در عین حال منحصربفرد باشد و تداعی کننده نام رقیب شما در ذهن مخاطب نباشد. اسم فروشگاه اینترنتی خود را به یک محصول، شهر و یا یک مورد خاص دیگر محدود نکنید زیرا رشد کسبوکار شما را مختل میکند و در آینده شما را با مشکل مواجه میکند. به عنوان مثال اگر اسم فروشگاه خود را کتاب آنلاین بگذارید ممکن است در آینده بخواهید فروش محصولات دیگری را نیز آغاز کنید و این نام جلوی پیشرفت شما را میگیرد. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که اسم کسب و کارتان با حوزه فعالیت تان تناسب داشته باشد.