برند خود را با انتخاب بهترین اسم فروشگاه اینترنتی بسازید + اسامی خاص برای برندسازی

برند خود را با انتخاب بهترین اسم فروشگاه اینترنتی بسازید + اسامی خاص برای برندسازی

2 – اسامی غیر معقول، غیر اسلامی و مخالف با موازین اخلاقی و شئونات اسلامی قابلیت ثبت ندارند. از دیدگاه وسیع تر ،علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آن ها در سطح جهانی سرمایه گذاری کرده و این ابتکار را ترویج می دهد. اطلاعات خود را بنویسید و بر روی «ایجاد وب‌سایت» کلیک کنید. این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد.

اسامی خاص برای برندسازی

پس از انتخاب اسم برند به منظور حفظ و نگهداری باید آن را به لحاظ قانونی ثبت کنید تا در آینده کسی نتواند مدعی این اسم شود. اگر زمان و بودجه لازم برای انجام تحقیقات را داشته باشید می‌توانید در مورد اسامی کاندید شده تحقیقات وسیع انجام دهید. یک تصمیم اصلی در فرآیند نام‌گذاری این است که تعیین کنید آیا این برند به نام دامنه احتیاج دارد یا خیر.

به منظور دسترسی آسوده تر بهنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وب سایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. همه‌ی دوستان، شرکا و همکاران خلاق خود را در جایی دعوت کنید و از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم شرکت شما نظر دهند. سعی کنید برای این جلسه چهارچوب مشخصی تعریف کنید تا بهترین استفاده را ببرید. سپس سعی کنید این اسامی را در دسته‌های خاصی قرار دهید تا بتوانید بهتر به بررسی آن‌ها بپردازید. ممکن است با انواع اسم شرکت را در کسب و کارهای مختلف و یا مرتبط با شغل خود برخورد داشته باشید. بیزینس های بزرگ و برندهای معروف را مرور کنید می بینید که انتخاب نام مناسب چه اثری بر موفقیت آنها داشته است.

ذهن آگاهی Mindfulness چیست؟ و آموزش تمرینات ذهن آگاهی

چرا که نه، اگر جا افتاده به همون اسم شعب دیگه رو هم افتتاح کنید. و اینکه من خیلی حساس نیستم، چند تا طراح سایت و سئو کار فرصت طلب تا دیدن بازار خرید و فروش دامنه داغه نزاشتن یکیش به بقیه برسه میشینی چند روز فکر میکنی به نتیجه میرسی میزنی میبینی دامنه ثبت برند بستس. با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی مثل زمانی که در بازی های یادگیری بودید، تصورات را بررسی نمایید تا جنبه پیشرفت داشته باشد. از آنجایی که ما در ابتدای قیف فروش به مخاطبان زیادی نیاز داریم که قرار است برخی از آنها در انتهای قیف به مشتری تبدیل شوند.

  • سایت moz در صفحات اول گوگل و سایت دیگر، اغلب چندین رتبه پایین تر از آن قرار دارد.
  • فقط پاسپورت و مدارک مورد نیاز رو ارسال می کنید و یه دامنه انتخاب میکنید و سایتتون فعال میشه.
  • اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد .
  • گروهی که جمعی از دوستان یا اعضای خانواده باشند هیچ فایده‌ای ندارد.
  • یکی از راه‌های مهم ایجاد تمایز با رقبا، انتخاب لوگویی متمایز از رقبا است.

البته ممکن است در این روش افراد با هویت برند شما آشنایی نداشته باشند و در بین پیشنهاداتشان اسامی نامربوط زیادی دیده شود. ثبت شرکت و خلق یک برند تجاری خیلی فراتر از یک نام برای برند است؛ ولی واقعیت این است که گاهی اوقات انتخاب اسم بد و نادرست برای برند، همه زحماتی که برای تولید ثبت شرکت محصول باکیفیت و ماندگار کشیده‌اید را از بین می‌برد. حتی گاهی اوقات اسمی که انتخاب می‌کنید برای کشور خودتان مناسب است ولی نمی‌توانید محصولاتتان را به کشورهای انگلیسی زبان یا مثلا عرب زبان صادر کنید. من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست.

پس نام گذاری برند باید در عین مفید ومختصر بودن بسیار قدرتمند انجام گیرد زیرا باید بتواند جایگاه ویژه ای در ذهن مخاطب پیدا کند. چالشی که در اینجا ممکن است با آن مواجه شوید این است که اسم فروشگاه اینترنتی شما متناسب با کسب‌وکار، محصولات و خدمات شما باشد و در عین حال منحصربفرد باشد و تداعی کننده نام رقیب شما در ذهن مخاطب نباشد. اسم فروشگاه اینترنتی خود را به یک محصول، شهر و یا یک مورد خاص دیگر محدود نکنید زیرا رشد کسب‌وکار شما را مختل می‌کند و در آینده شما را با مشکل مواجه می‌کند.

نام برند شما داستان برند شماست

نام ابداعی شما اگر معنا و مفهوم ویژه ای داشته باشد ، باعث می شود کسب و کار شما به یادماندنی تر شود. نام­ گذاری و برندسازی اصولی، هنر یافتن پیامی خاص و منحصر به فرد است که به کمک نام های متعدد قابل انتقال باشد . انتخاب درست این پیام به ایجاد فهرستی گسترده از اسامی می انجامد (در یک پروژه ­ی نام گذاری یابرندسازیمعمولاً بیشتر از 200 گزینه برای نام برند پیشنهاد می شود). هرچه نام برند و پیام شرکت شما عمیق ­تر باشد، شما فاصله ی بیشتری با رقبای خود خواهید یافت. همچنین در مورد این اسامی احتیاط کنید تا مبادا حق انحصار آن نام در اختیار کشور، برند یا شخص خاصی باشد.

بنابراین با توجه به قوانین در هنگام ثبت به قوانین توجه فرمایید تا دچار محدودیت نشوید ، . موارد زیر برای انتخاب یک اسم راهنمایی لازم را به معرفی می نماید . خیر، ثبت برند یا نام تجاری می تواند به فارسی باشد و یا به لاتین و یا به هر دو شکل انجام شود، ثبت تغییرات ولی متقاضیانی که می خواهند علامت یا نام تجاری را به صورت لاتین نیز ثبت کنند، الزاماَ باید کارت بازرگانی داشته باشند . سلام .من یک نام برای شرکت قطعه سازی خودرو (اگزوز )می خواستم.تشکرالبته اگر یکی از سیلاب هاش اسم بهرام هم باشه ممنون میشم.

اما بسیار دیده‌ایم که نامی پس از تمام این مرحله با دیوار فولادی برخورد کرده و نمی‌توان آن را ثبت نمود. وسوسه‌ای وجود دارد که نام برند باید نماینده خالقش ، بیانگر کاری که انجام می‌دهد یا محلی که انجام می‌شود باشد ، اما همه این‌ها در داستان برند مستتر است. نام برند مخفف ، نامی است که دل “نام برند توصیفی” بیرون آمده است. نام برند استعاره ای ، بازتابی تصویری و معنایی از ماهیت برند دارد. آیا من باید نام واقعی خود را به عنوان نام برند استفاده نمایم یا از یک نام دیگر استفاده نمایم. اگر نام شما منحصربه‌فرد است ، شاید آدرس دامین آن نیز قابل ثبت باشد.

درصورتی‌که برندتان بین‌المللی است، می‌توانید از my یا the در ابتدا و on-line یا world در انتها اضافه نمایید. اگر از اسم واقعی/حقیقی برای برندتان استفاده می‌نمایید، حتما از منحصربه‌فرد و توصیفی بودنش، اطمینان حاصل نمایید. اعتقاد بر این است که نقش نام تجاری شبیه به به یک فانوس دریایی است که پرتوهای نور آن جهت حرکت مشخصی را برای کشتی ها تعیین می کند. به بیان دیگر نام های تجاری همانند چشم اندازی هستند که مدیران ارشد سازمان قصد دارند بر اساس آن جهان را به مکان بهتری برای زندگی انسان تبدیل کنند. بر اساس این تعبیر مدیریت نام تجاری عبارت خواهد بود از یک تیم متشکل از مدیران ارشد که برای به تصویر کشاندن جهانی که می خواهند آن را از طریق نام تجاری خود بسازند وقت و تلاش بسیاری را صرف کنند.

قوانین مربوط به ثبت ایده برای اسم شرکت

پس برای انتخاب اسم برند مناسب زمان بگذارید تا بعدها پشیمان نشوید. زمانی که صحبت از راه اندازی یک کسب و کار است در واقع برندسازی با انتخاب اسم مناسب اهمیت بسیاری پیدا می کند. برای انتخاب یک نام خوب لازم نیست حتما به مشتریان بگویید دقیقا چه کاری انجام می دهید نام هایی که به داستان برندی جذاب باشند معمولا بسیار قدرتمند هستند. اسمی را انتخاب نکنید که باعث محدودیت تجارت شما در راه توسعه و تنوع محصولات و نیز کسب‌وکارتان در کشورهای مختلف شود. به عنوان مثال شرکت زر ماکارون را در نظر بگیرید که اسم «زر ماکارون» مانع از توسعه محصول می‌شود زیرا به جز ماکارونی محصول دیگری را نمی‌توانند تولید کنند. فرآیند نام گذاری برند یا همان انتخاب اسم برای برند، یکی از انتخاب های اساسی در برندسازی به شمار می آید زیرا این همان اسم برند است که می تواند تداعی کننده ی محصول و یا خدمات آن برند در ذهن مخاطبان باشد.